המסך המפוצל

תנו לי את לטרמן

יובל רוטשילד במניפסט קצרצר, על הבוז לג`י-איש-המצח וקונאן-איש-המצח, ולמה, למה לעזאזל אנחנו צריכים את הלטרמן הזה. למה באמת?

מאת: יובל רוט

פורסם: 01-09-2001
0 תגובות
טלוויזיה רב ערוצית, לווינים, דיגיטציה, אינטראקטיביות, שלט מולטי סיסטמטי, צלחות, מפענחים, ממירים ו-800 ערוצים. אם הפסדת את תחילת התוכנית, אל דאגה, אנחנו נספר לך מה היה. אם אתה לא יודע מה מצב חשבונך, שתי לחיצות על השלט ואתה מיד נזכר אילו סרטים כחולים הזמנת החודש וכמה זה עלה לך. נדמה שגם מי שעדיין לא חיבר את הקופסא שלו לאיזו מערכת דיגיטלית כזו או אחרת, מתחיל להבין את הפרנציפ. הכל טוב ויפה, אבל, השאלה היא, איפה לעזאזל, איפה הוא דיוויד לטרמן?

ערוץ המזרח התיכון שידר את תוכניתו של הגאון ממנהטן בשידורים מוקלטים לילה אחר לילה עד לפני שנתיים. אחר כך נעלם הטוק שואו המובחר (ויסלחו לי קונאן ולנו שלא מדגדגים את קצה משקפיו העגולות של לטרמן). חברות הכבלים והטלוויזיה בלווין, לעומת זאת, חושבים שלא מספיק חשוב לשדר את התוכנית. התירוצים הם זכויות שידור, רייטינג, חוסר עניין, יש מספיק תכניות אירוח וכו`. מה, ג`יי לנו לא מספיק? לא. הוא לא מספיק. האמת שאותי באופן אישי הוא אפילו מעצבן. הוא לא יודע לראיין, יש לו ראש גדול מדי, האורחים פוחדים ממנו, הוא לא מצחיק והוא עממי. אין לי שום דבר נגד עממיות רק שהיא בדרך כלל לא מצחיקה אותי.

קונאן אובריין הוא יצור חמוד ומבדר לאין שיעור מאחיו לרשת, אבל הוא גם נראה, מה לעשות, כמו רפרודוקציה די עלובה של האורגינל. לאורגינל קוראים לטרמן, דיוויד לטרמן. לטעמי, זה שלטרמן עדיין לא משודר באחד מעשרות הערוצים שנשפכו עלינו עם המהפכה הדיגיטלית, מהווה מחדל בקנה מידה ארצי, שלא לומר בין יבשתי. הדבר שאולי מדאיג יותר מכל אנשי חינוך ורוח, בעקבות מבול הערוצים שפרצו למקלטנו, הוא שמרוב היצע יהיה פשוט בלתי אפשרי לראות טלוויזיה איכותית.
איכותית על אמת.

השארתו של דיוויד לטרמן מ-ABC מחוץ לסל התוכניות המשודרות בארץ מחזקת את הטענה של מי שאומר שהכמות באה על חשבון האיכות. גם אם המסקנה שלי נשמעת מופרכת, זה ממש לא מעניין והאמת שגם לא חשוב. דיוויד לטרמן מוכרח להיות בתוך לוח השידורים של אחד הערוצים הניתנים לצפייה בארץ. למה? מי שראה יודע ומי שלא יודע וינסה, יבין.

השאר ימשיכו להחזיק את הבטן אחרי עוד בדיחת קרש של ג`יי.