המסך המפוצל

מלקולם בשיא

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 14-10-2002
12 תגובות
אתמול שודר הפרק הטוב ביותר בסדרה קומית כלשהי. "מלקולם באמצע", שהיא ממילא אחת הסדרות המצחיקות ביותר שקיימות, הצליחה לעשות את זה בצורה מושלמת, עם רעיון גאוני - לא פחות, ביצוע מבריק ולא מעט רגעים של קסם. טוד הולנד, הבמאי של הפרק ואלקס ריד שכתב אותו היו מועמדים לאמי עבור הפרק.

זה התחיל רגיל למדי: מלקולם וריס מתכוננים לצאת לשחק באולינג, בעוד דיואי, שרוצה להצטרף אליהם מגלה שהוא לא יכול לעשות את זה, כי הוא בעונש. מלקולם מודיע להוריו שהוא וריס מוכנים ושואל מי לוקח אותם.

ואז זה קורה.

כלומר, משהו קורה. משהו שגורם לפרק להיות ההברקה הגדולה ביותר שנראתה אי פעם בטלוויזיה. כן, אפילו יותר מהפרק ההפוך בסיינפלד. הייתי שמח לספר לכל מי שלא צפה בפרק מה בדיוק קורה שם, אבל מכיוון שיש שידור חוזר במוצ"ש הקרובה וגם אחד למחרת, אני פשוט אבקש מכם בכל לשון של בקשה: אל תפספסו את אחד מהשידורים החוזרים לפרק הזה.

לצורך העניין, להלן שעות השידור המדוייקות של השידורים החוזרים בערוץ "ביפ": מוצ"ש, 19/10/02, בשעה 20:20. ראשון, 20/10/02, בשעה 18:10.



אני חוזר: אל תחמיצו! אם אין לכם "ביפ" זה הזמן להזמינו או להתנחל אצל חברים שיש להם.

ובכל זאת, להלן רשמיי מהפרק. מי שלא ראה, רצוי שלא יקרא, כי מדובר בספוילר לפרק.

הילדים הולכים לבאולינג, דיואי בעונש, איזה הורה ילך? איזה יישאר? בתסריט אחד האל נשאר עם דיואי ולויס מלווה את הילדים. ובתסריט השני, ההיפך, כאשר שני התסריטים מוצגים במקביל. הרגע שבו נחצה המסך לשניים גרם לי לפעור את פי בתדהמה. רגעים אחרים בפרק גרמו לי לפרצי צחוק היסטריים, למחיאות כפיים סוערות (השכנים חשבו שיצאתי מדעתי) ולנענוע הראש מצד לצד בחוסר אמון. היו רגעים בהם לא הצלחתי לדעת בצורה חד-משמעית באיזה מציאות אנחנו. כל האירועים שהיו קשורים לדיואי היו גאוניים בצורה שלא תיאמן והעובדה שזמן המסך של פרנסיס היה קצר בצורה משמעותית רק תרם להצלחה העצומה של הפרק.

עונג טלוויזיוני צרוף שמזמן לא נראה במקומותינו ובכלל. בשביל ז-ה יש טלוויזיה.