המסך המפוצל

געגועים לסקיי

דובי שרגא נזכר בימים היפים שבהם Sky One, ערוץ בריטי משובח, שודר בכבלים

מאת: דובי שרגא

פורסם: 19-08-2001
0 תגובות
השבוע, במסגרת הזיפזופ הקבוע על כל הערוצים, גם אלה שאף פעם לא צופים בהם, נתקלתי בפרומו לערב יום ראשון של הערוץ הבריטי Sky One. אולי חלק מכם זוכרים אותו, כי כשהכבלים רק הגיעו אלינו לפני כעשור, אותו ערוץ בריטי שמוגדר "ערוץ בידור" נכלל בחבילת הערוצים היחידה שהייתה לנו אז. אם זכרוני אינו מטעה אותי, יום אחד פשוט הופסק שידור הערוץ בישראל, בגלל שהכבלים הפסיקו לשלם למנהלים שם בבריטניה, וחשבו שהם יסכימו לתת לנו את הערוץ בחינם. אבל כל זה עבר כבר מזמן.

אז כאמור אני צופה בפרומו שמציג את אותו ערב קונספט, והערב נפתח בשעה 18:00 עם שני פרקים של "הסימפסונס". התחלה מבטיחה, לכל הדעות. ממשיכים הלאה, ובשעה 19:00 מגיעה סדרה שכבר נכתב עליה כאן, "פיוצ`רמה". למי שלא מכיר רק נזכיר שמדובר בסדרה נוספת של מאט גריינינג, יוצר הסימפסונס, שזו סדרה מעולה ושהיא (כמובן) לא מוקרנת בארץ. ואז, ב- 19:30, מגיעה "Family Guy". גם זו סדרה מצויירת, בעלת הומור מטורף, שהעונה השלישית שלה משודרת עכשיו בארה"ב. ואחרי כל זה, ב- 20:00, עוד שני פרקים של "סימפסונס" לקינוח. קשה לי לתאר כמה הפרומו הזה הקפיץ אותי, ולו בגלל שלראשונה יכולתי לחזות בקטעים מ"פיוצ`רמה" ומ"Family Guy" על מסך הטלוויזיה, כשאני מכיר את שתי הסדרות הנ"ל ממסך המחשב, באיכות סבירה בלבד. בקיצור, הערב הזה של "Sky One" הוא ערב מענג לחובבי אנימציה בפרט ולחובבי טלוויזיה טובה בכלל.



הערב הזה הוא רק דוגמה למה שהערוץ הזה מציע. בעבר אהבתי את הערוץ כי היו בו שידורים יומיים של "זינוק לאתמול" ו"הדור הבא". היום הערוץ צועד עם הזמן, ומציע לחובבי המד"ב גם את "וויאג`ר", את באפי ואנג`ל, "אנדרומדה", "איש הנצח", "סטארגייט", ובעתיד הקרוב גם את הסדרה החדשה "אנטרפרייז". חוץ מזה משודרים שם "זינה", "ג`אג", "פופיולר", "חברים", "מאש", למי שאוהב טוק-שואוז יש את התוכניות של סלי ג`אסי רפאל ואופרה ווינפרי, לילדים יש פוקימון, וכך מדובר במבחר פשוט מושלם. ריכוז יוצא מן הכלל של להיטים בערוץ אחד, כשהקצפת שלהם לא משודרת כלל בארץ. וכשערוץ 1 מתעלל בנו עם השידורים החוזרים של "הסימפסונס", הכמיהה למשהו טוב יותר הולכת וגדלה.

אז הנה אנחנו שוב, בפעם המיליון, עם הידיעה שבחו"ל יש משהו ממש טוב שאנחנו לא יכולים לראות. Sky One הוא ערוץ הבידור מתוך חבילה של ערוצים שמתוכם אנחנו קולטים בארץ רק את Sky News, אבל יש שם גם Sky Sports ו- Sky Movies וללהיטים הגדולים באמת יש את Sky Box Office. אבל בארץ רק מי שיש לו צלחת פרטית ומקודד יכול ליהנות מכל אלה, בזמן שאנחנו נרקבים בכורסה תוך כדי כרסום השלט.