המסך המפוצל

ספורט 10

מאת: מיקי גלין

פורסם: 30-09-2002
1 תגובות
בצעד מפתיע משהו, החליט מי שהחליט בערוץ 10 הכושל, ששידורי ספורט הם המוצא להימלטות ממאבקים חסרי פשרות על המקום ה-794 בטבלת הרייטינג עם תוכניות דוגמת "ביילס קונסלי" (METV, שבת, 06:30). זה התחיל בסוף השנה שעברה בקניית זכויות השידור למספר משחקיה של הפועל ת"א בכדורגל בגביע אופ"א, ונמשך בשידור ההעפלה ההיסטורית של מכבי חיפה לגביע האלופות.

התוצאות לא איחרו לבוא - השידורים הנ"ל הקנו לערוץ את הרייטינג הגבוה ביותר לו זכה אי פעם. אבל בעוד שבמשחקים של מכבי חיפה במוקדמות גביע האלופות ובמשחקים של הנציגות התל-אביביות בגביע אופ"א ראינו שידורים חובבניים ומשפילים לעיתים, הרי שבשידור הראשון של מכבי ת"א בכדורסל נראתה כבר רמה אחרת. "פאנל" מומחים מעורר גיחוך במשחקי הכדורגל, שלעיתים קרובות לקח על עצמו את העסקתו של שלמה שרף (שומו שמיים, כבר אזלו הפרשנים בארץ?!) ושידור המשחק מפיו של רמי יצהר (שכבודו במקומו מונח, אבל השיחות שלו ושל שרף על שהותו של ואן-דאם באותו מלון בו הם שוהים, העלו בי סימן שאלה גדול) הזכיר לצופי הספורט המתוסכלים שבכל זאת, עדיין מדובר בערוץ 10.

ה-28.9.02 פתח, אולי, דף חדש בשידורי הספורט של ערוץ 10. מכבי ת"א כדורסל, הקבוצה של המדינה ומסחטת הרייטינג של הערוץ הראשון במשך שנים, עברה לערוץ 10, וגם אני, בחשש מסוים, נדדתי כדי לראות כיצד עומדים להתעלל בקבוצה שלי. אבל למרבה ההפתעה והשמחה, שלמה שרף כבר לא היה שם. ניב רסקין ועפר שלח, שהושאלו מערוץ 5, הרכיבו צמד שדרים מוצלח מאוד, שעשה עבודה טובה לאורך כל המשחק והצליח להשכיח את הצמד סהר את איינשטיין של שנים עברו.

אבל יותר מזה, צריך לציין לשבח את האיכויות הגרפיות והטכניות שהציג ערוץ 10. שורות הסטטיסטיקה מגיעות לעיתים קרובות, כמו גם הטיימר לסיום הרבע, ההילוכים החוזרים מגיעים בזמנים המתאימים, הפרסומות מתוזמנות ולא פוגעות במהלך המשחק ואפילו הפונט של ערוץ 1 איננו. אלה הדברים הקטנים שעושים את זה לצופה, ואפילו שלא זכינו לכתוביות בראיונות של לפני המשחק עם השחקנים דוברי האנגלית, ברור לכולנו שהניצחון של מכבי הוא באיזשהו אופן גם הניצחון הראשון של ערוץ 10.