המסך המפוצל

עונת השאול

ערוץ 3 בעונה חדשה. יש זוכת אמי, משמרת שלישית, מכושפות ואפילו הדוד ג`סי בא לביקור חטוף, אבל בעיקר יש "שאול", וזה, לצערנו, אומר הכל

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 28-09-2002
57 תגובות
כבר הרבה זמן לא נראתה בערוץ 3 עונת שידורים חדשה כל כך עלובה. כן, יש עונה חדשה של זוכת פרס האמי וגם הפרמדיקים האמיצים חוזרים יחד עם המכושפות, אבל אם על המסך ניתן לראות פרומואים מתלהבים לעונה החדשה של "שאול", הסיטקום הכי גרוע שנעשה בארץ, הרי שמצבנו ממש רע.

Woohoo!
"הבית הלבן" היא הסדרה האמריקנית הטובה ביותר, או לפחות לדעת האמריקנים ולהוציא דעת מיעוט (שטום קרוז כבר הוכיח לנו שהיא חשובה למדי) שחושבת אחרת מדובר בסדרת דרמה מרתקת, עשויה נהדר ומשוחקת לעילא. העונה השלישית שלה אמורה להיות טובה בהרבה מהפרק המיוחד שנעשה בעקבות ה-11 בספטמבר. היא גם זכתה בפרס האמי הנחשק לסדרת הדרמה הטובה ביותר (כשהקרב היה קשה ביותר, יש לציין) והיא אמורה להתחיל בדיוק איפה שהעונה השניה הסתיימה: אמצע ראיון הטלוויזיה המיוחד של ג'ד בארטלט, נשיא ארה"ב, יממה לאחר הגילוי המסעיר בדבר מחלתו עליה לא סיפר לבוחריו. כזכור, עזבנו את בארטלט שניות מספר לאחר שנשאל אם הוא מתכוון לרוץ לכהונה שניה, כמו שכולנו רוצים, או לא לרוץ כמו שאישתו דורשת.



גם ב"משמרת שלישית" הלכו, כזכור, על פרק מיוחד לרגל אירועי ה-11 בספטמבר, והפרק שודר אצלנו ביום השנה לאסון. הפרק עצמו היה שונה מהותית מהסדרה עצמה, אורכו היה כפול והוא הכיל ראיונות עם אנשי ההצלה האמיתיים של ניו-יורק, שתיארו את חוויותיהם מהאירוע.

ב"משמרת שלישית" קרה משהו מוזר. העונה הראשונה היתה מצויינת. לא פחות. היא היתה עוצרת נשימה בחלקים מסויימים שלה, אמינה מאד לכל אורכה, סוחפת, מדהימה ומרתקת. בעונה השניה שלה, הלכו יוצריה לכיוון טיפה שונה והחליטו להתמקד בכל פרק באחת הדמויות, להשמיע לנו את מחשבותיה, להראות לנו את חלומותיה ולשלב קצת סלואו-מושן. אבל זה לא עבד. זה נראה מעושה, מטופש ומביך, ובעיקר - הוריד את מינון האקשן של הסדרה, הדבר איתו היא היתה מזוהה יותר מהכל. לקראת סוף העונה כבר קיבלנו פרקים שהזכירו יותר את פרקי העונה הראשונה. אם העונה השלישית, שמגיעה אלינו עכשיו תלך בכיוון העונה הראשונה ופחות בכיוונה של השניה, הצופים ירוויחו.



גם בנות האליוול עושות דרכן חזרה אל המסכים שלנו עם העונה הרביעית של "מכושפות", שאמורה להיות טובה מקודמותיה. "מכושפות", שהחלה את דרכה בערוץ 3, עברה בעונתה השניה בלעדית ללווין עם עלייתו, ולאחר עונה שלמה של "ברוגז" עם צופי הכבלים מצאה את דרכה חזרה בעונה השלישית אל לוח המשדרים של ערוץ 3. הדבר יצר, מן הסתם, בריחה של רבים מהצופים, שלמעשה פספסו עונה שלמה.

העונה השלישית של הסדרה הסתיימה בקליף האנגר עצבני: המכושפות נחשפו במלוא הדרן לעיני החדשות, ובעוד הבנות מסתגרות בביתן אובדות עיצות, יורה אישה תמהונית שהשתתפה בהמולה מול הבית בפייפר והורגת אותה. פיבי מחליטה לרדת לעולם התחתון כדי לחפש את קול ומבצעת עיסקה עם המקור לפיה הזמן יחזור לאחור, פייפר תחיה, והאחיות לא יחשפו, ובתמורה היא תישאר בעולם התחתון. העסקה מתבצעת, אך המקור בוגד בפיבי, ופייפר ופרו נפגעות משד.



נו, בסדר
אף פעם לא הייתי מעריץ גדול של אלן דג'נרס (אלן הדגנרטית?) ולא צפיתי בסדרה הקודמת שלה, "אלן". אבל בטקס האמי הקודם אותו הנחתה, היא היתה מצויינת, ואת מופע הסטנד-אפ שלה, ששודר בלווין, ראיתי ואהבתי. האם זה אומר שהקומדיה החדשה שלה (שוב "אלן", אלא שהפעם זה אמור להיות "The Ellen Show") תהיה טובה? כנראה שלא, כי למרות שכל קומדיה אמריקנית חדשה עדיפה על העונה השניה של "שאול" שמתרגשת ובאה אלינו, הרי שהקומדיה החדשה של אלן נכשלה בארה"ב וירדה לאחר 13 פרקים. מנהלי הרשת דווקא תמכו מאד באלן ד'גנרס והתחייבו מראש לעונה שלמה - שלא כמקובל - אבל למרות התמיכה, הרייטינג היה נמוך.

אלן היא הפעם אלן ריצ'מונד (בסדרה הקודמת היא היתה אלן מורגן), שוב לסבית, שלאחר כשלון חברת הסטארט-אפ שלה היא חוזרת לעיר הולדתה קלארק (לא קנט), שנמצאת בטקסס. יחד איתה מככבים בסיטקום קלוריס ליצ'מן, אמילי רת'רפורד וג'ון דיילי, שהיה אחד הדמויות המרכזיות ב"פריקס וגיקס", ואף משחק ב"בוסטון פאבליק" את הילד שחוטף מכות מהביריון התורן ואחר כך מחפש דרכים להתנקם.

על "כולם אוהבים את ריימונד" אין לי הרבה דברים רעים להגיד. למעשה גם אין לי הרבה דברים טובים להגיד, למעט העובדה שהיא מצליחה מאד בארה"ב ושטקס אמי בלי פרס זה או אחר לסדרה אינו טקס אמי. העונה החדשה של הסדרה אמורה להיות בדיוק מה שהעונות הקודמות היו ומי שאוהב את זה, יהנה גם הפעם. דברים דומים אפשר להגיד גם על "דרו קארי" שחוזר אף הוא לעונה חדשה ומלהיב אותי בערך כמו השידור החוזר ה-476 ל"משפחת אדאמס".



למה, לעזאזל?
פרס ה"למה לעזאזל?" הולך השנה ל"שאול", בכך אין שום ספק בכלל. אבל יותר משאול עצמו, אפשר לתת את הפרס לקארין אופיר שהסכימה לככב בעונה השניה של הסדרה. אני המום מעצמה.

במקום השני בפרס ה"למה לעזאזל?" ובמרחק ניכר מהאיש והפרחים נמצא אדם שפעם היה מגניב והיום הוא מנסה להיות גנב, רק שזה לא כל כך הולך לו. ג'ון סטאמוס, פעם "הדוד ג'סי" בסדרה של התאומות אולסן התינוקות, מככב ב"גנבים". הסדרה עצמה, שנשמעת כמו גרסה סטנדרטית לסרט שודדים זה או אחר, נכשלה אנושות בארה"ב וירדה לאחר שמונה פרקים בלבד.




עוד סדרה מיותרת היא "סברינה המכשפה הצעירה" שמשובצת לפני "מכושפות". אז נכון, יש אנשים שאוהבים את הקומדיה הזאת וגם השיבוץ מדויק, אבל מצד שני יש גם אנשים שאוהבים את "שאול".

ובמקום האחרון ועל הגבול של לעבור לקטגוריית ה"טוב נו" נמצאת העונה השניה והאחרונה של "חוקים שבלב", סדרת דרמה. לא גרועה. לא טובה. לא מחדשת. סתמית מדי. דומה מדי לדברים שראינו בעבר. סתם. באמת סתם.

היצפאן שבחבורה
אלי יצפאן חוזר לפורמט היומי והמוצלח שלו רק ללקוחות הכבלים והוא כרגיל יעשה את זה בצורה הטובה ביותר שאפשר. גם גיא פינס ימשיך להציק לכוכבי סרטים עייפים ולדוגמניות צמרת ישראליות בחיפוש המתמשך אחר ה"היי גיא" האולטימטיבי.

וכל מה שנותר זה לחלום
שבעונה הבאה של ערוץ 3 נקבל יותר משתי סדרות חדשות בפריים-טיים.
שלא יתקעו את "עמוק באדמה" (Six Feet Under) עמוק בלילה
שטוני סופרנו יחזור מהר.
שיביאו כבר את 24.
שמישהו כבר יקנה את פיוצ'רמה.





העונה החדשה של ערוץ 3:
יום ראשון: אלן, 20:55. גנבים, 21:15.
יום שני: שאול, 20:55. הבית הלבן, 21:15.
יום שלישי: כולם אוהבים את ריימונד, 20:55. משמרת שלישית, 21:15.
יום רביעי: דרו קארי, 20:55. חוקים שבלב, 21:15.
יום חמישי: סברינה המכשפה הצעירה, 20:55. מכושפות, 21:15.
"יצפאן", מדי ערב ב-22:00, ו"ערב טוב עם גיא פינס" ב-22:45 רק לצופי הכבלים. צופי הלוויין יצפו באותה שעה ב"ג'יי לנו" ו"שלושה בדירה אחת".