המסך המפוצל

הסדרות החדשות - חלק ד`

רק 5 סדרות חדשות מעלה NBC המצליחה בעונת השידורים הקרבה. מצד אחד, מהלך לא חכם. מצד שני, למה לעבוד קשה כשהשילטון אצלך?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 20-09-2002
4 תגובות


"חברים", "אי אר", "הבית הלבן", "חוק וסדר", "פרייז'ר", "וויל וגרייס", "אד", "ג'ורדן" - עם רשימת סדרות כאלה, אין פלא שברשת NBC - המצליחה ביותר בארה"ב - החליטו להעלות בעונה הקרבה רק 5 סדרות חדשות.

מהלך לא חכם, להערכתי. עם סיומן הצפוי של "חברים" ו"אי אר" במאי 2003 היו צריכים ב-NBC להעלות כבר עכשיו משהו חדש, שינסה להפוך לסיפור ההצלחה הבא. מצד שני, כשתותחים כבדים כ"הבית הלבן" ו"חוק וסדר" אצלך, אתה יכול להמשיך לישון בשקט.

להלן פירוט הסדרות החדשות של NBC לעונת השידורים החדשה:

American Dreams
פרק פתיחה: 29/9
כללי: דרמה.
הקונספט: חייה של משפחה אמריקנית בשנות השישים.
הצעה לשם עברי: "חלומות אמריקניים (צעירים?)", "החלום האמריקני".
פרטים: למג פריור יש חלום: לרקוד בסדרת הטלוויזיה ה"לוהטת" של שנות השישים: "American Bandstand". למג יש שלושה אחים ושני הורים שמרנים שמקשים עליה את הגשמת החלום.
מי: טום וריקה ("פרובידנס") הוא האבא ג'ק, גייל או'גריידי ("NYPD") היא האמא הלן. המפיק הוא דיק קלארק שעשה כל כך הרבה בטלוויזיה האמריקנית והתארח בכל כך הרבה פרקים של כל כך הרבה סדרות, שאם נתחיל לפרט - לא נוכל לסיים.
הימור: באמת נראה לכם שזה יחזיק יותר מעונה? אולי דווקא כן.
וקוריוז קטן: בסוף פרק הפיילוט של הסדרה, שכאמור מתרחשת בשנות השישים, מושמע השיר "Let it Be" שיצא רק בשנת 1970. יוצרי הסדרה הבטיחו להוריד את השיר מהפרק, לפני שהוא יעלה לשידור בסוף החודש.
האתר של American Dreams







Boomtown
פרק פתיחה: 29/9
כללי: שוב שוטרים.
הקונספט: מקרה אחד בלבד בכל פרק, מזוויות שונות.
הצעה לשם עברי: "בומטאון", "רחובות".
פרטים: אחרי מבול סדרות המשטרה של CBS, מגיעה סדרת שוטרים מעט שונה. כל פרק יספר מקרה אחד בלבד ויוצג מזוויות שונות: של השוטרים, הבלשים, התובעים והקורבנות, דבר שגורם להימצאותן של הרבה מאד דמויות בסדרה. הסדרה מנסה לעסוק בשאלות כמו: מה קורה אם שני שוטרים ראו את אותו המקרה בצורה שונה זה מזה?
מי: המפיק הוא גראהם יוסט, מי שאחראי על "ספיד" ועל "אחים לנשק" של ספילברג וטום הנקס, ש"לקח" מ"אחים לנשק" את דוני וולברג ואת ניל מק'דונאו ("מיינוריטי ריפורט (דו"ח מיוחד)") בשביל "בומטאון". מייקלטי וויליאמסון ("עלי", "שלושה מלכים", "קון אייר"), ג'ייסון גדריק ("פלקון"), גארי בסרבה ("ברוקלין דרום"), לנה פרילה ("ספין סיטי") ונינה גרבירס ("מקפצת החיים") נמצאים כאן אף הם.
הימור: קונספט מעניין, שהלוואי שיצליח, אם כי ריבוי הדמויות מוריד במקצת מסיכויי ההצלחה.
האתר של Boomtown







In-Laws
פרק פתיחה: 24/9
כללי: קומדיית מצבים, סיטקום בלעז.
הקונספט: מה קורה כשזוג צעיר צריך לגור עם ההורים של האישה.
הצעה לשם עברי: "מחותנים", "ההורים של אשתי", "כבולים".
פרטים: אלקס ומאט התחתנו זה עתה והם אוהבים זה את זה עד מאד. אך שוד ושבר! לזוג הצעיר אין כסף, והם נאלצים לגור עם הוריה של אלקס.
מי: בוני סאמרוויל (מונה ב"חברים", קורטני ב"גרוס פוינט") מקבלת סדרה משל עצמה והיא אלקס. מאט שלצידה הוא אלון גולד ("המופע של דיינה קרבי"). ההורים הם דניס פרינה הוותיק ("סנאץ'" ו"לתפוס את שורטי", בין היתר) וג'ין סמארט ("פרייז'ר", "הילד")
הימור: נשמע כמו "לפגוש את ההורים", שהיה מטופש במיוחד.
האתר של In-Laws







Hidden Hills
פרק פתיחה: 24/9
כללי: עוד סיטקום.
הקונספט: "זה כמו החיים שלך, רק מצחיק יותר"
הצעה לשם עברי: "הפרברים", "שכונת הדאחקות", "מאחורי הגבעות".
פרטים: סיפורם של דאג וג'נין ברבר ושל זאק ושרה טימרמן, שני זוגות צעירים שגרים בשכונה מוזרה בפרברים. דאג מאוכזב מחיי המין עם אשתו ומקבל בקביעות דיווחים מחיי המיטה הסוערים של זאק ושרה. מלבד זאת, לדאג יש פנטזיות על בלינדה, השכנה החד-הורית החדשה בשכונה.
מי: פאולה מרשל מ"ספין סיטי" היא ג'נין, ג'סטין לואיס הוא דאג, דונדרה וויטפילד הוא זאק, תמרה טיילור (גרייס מ"שולחן לחמישה") היא שרה וקריסטין באוור ("Dark Angel", קנדי ב"יש לה את זה") היא בלינדה.
הימור: נשמע כמו שילוב מוזר במיוחד של "אלי מקביל" (בלי עריכת הדין) עם "מלך השכונה" וקצת קורטוב של "מלקולם באמצע". אם זה יהיה חצי מצחיק כמו מלקולם - צפויה הצלחה.
האתר של Hidden Hills







Good Morning Miami
פרק פתיחה: 26/9
כללי: קומדיה רומנטית
הקונספט: אהבה ותככים בתחנת טלוויזיה מקומית.
הצעה לשם עברי: "בוקר טוב מיאמי".
פרטים: ג'ייק סילבר, מפיק טלוויזיה צעיר ומוכשר, טס למיאמי לראיון בתוכנית הבוקר הגרועה של תחנת הטלוויזיה המקומית. דילן, בחורה יפהפייה שעובדת בתחנת הטלוויזיה, גורמת לו לקבל על עצמו את התפקיד שמעולם לא התכוון לקחת. אבל תוכניותיו לצאת עם דילן מתנפצות, כשהוא מגלה על החבר הצמוד שלה, גאווין, המנחה הכוכב של התוכנית.
מי: מהיוצרים של "וויל וגרייס". ג'ייק הוא מארק פיירסטיין ("הבית הלבן"), דילן היא אשלי וויליאמס, גאווין הוא מאט לצ'ר ("פרובידנס")
הימור: במבט ראשון נראה כמו כישלון ידוע מראש, אבל השיבוץ הנחשק אחרי "חברים" ו"וויל וגרייס" ולפני "אי אר" יכול לעשות את העבודה.
האתר של Good Morning Miami