המסך המפוצל

הסדרות החדשות - חלק ג`

ההצלחה העצומה לה זכתה "זירת הפשע" גרמה לרשת CBS ללכת על לא פחות מארבע סדרות משטרה חדשות. מוגזם, לכל הדיעות

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 17-09-2002
7 תגובות

ההצלחה העצומה לה זכתה "זירת הפשע" בעונת השידורים הקודמת גרמה לרשת הטלוויזיה ללכת על לא פחות מארבע סדרות דרמה חדשות שעוסקות בזווית זו או אחרת של חוק ו/או סדר, מהלך שגרם ל-CBS לזכות לכינויים כמו: "Cop Broadcasting System" ו"Crimes Being Solved". אלה הסדרות החדשות של CBS לעונת השידורים החדשה:

CSI: Miami
פרק פתיחה: 23/9
כללי: זירת הפשע.
הקונספט: סדרת בת של סדרת הדרמה המצליחה ביותר בעונה הקודמת.
הצעה לשם עברי: "זירת הפשע: מיאמי".
פרטים: כאמור, ההצלחה של הסדרה המקורית היתה עצומה וגרמה להולדתה של סדרת הבת כבר אחרי שתי עונות של סדרת האם. ההבדל העיקרי בין שתי הסדרות הוא כמובן מקום התרחשותן.
מי: שימו לב לרשימת השחקנים המבטיחה: דיוויד קארוזו (NYPD), קים דילייני (NYPD ו"פילי"), אמילי פרוקטר (איינסלי מ"הבית הלבן") וקנדי אלכסנדר (ג'קי רובינס מ"אי אר")
הימור: אם לא תצליח לפחות כמו סדרת האם, הרי שכנראה סדרי עולם באמת השתגעו.
משהו אישי: דיוויד קארוזו, אולי התופעה הכי מוזרה בעולם הבידור. אחרי הנסיקה ב-NYPD הגיעה הנפילה הגדולה בקולנוע. כולנו מקווים ש"זירת הפשע: מיאמי" תהיה הבסיס לקאמבק של קארוזו.
האתר של CSI: Miami







Without a Trace
פרק פתיחה: 26/9
כללי: אף בי איי.
הקונספט: יחידה מיוחדת שמחפשת אנשים שנעלמו.
הצעה לשם עברי: "בלי עקבות".
פרטים: יחידה מיוחדת של ה- FBI בניו יורק שעוסקת באנשים שנעלמו. במקום לעקוב אחרי חשודים אפשריים, מתמקדים אנשי היחידה, ובראשה ג'ק מלון, בבניית פרופיל של האדם שנעלם ומנסים לפענח את חידת היעלמותו על-פי המקומות האחרונים בהם נראה ובאמצעות לוח זמנים שעוקב דקה-אחר-דקה אחר האדם שנעלם, במשך 24 שעות אחורה מהרגע בו נעלם.
מי: מפיק העל ג'רי ברוקהיימר (שתי סדרות ה"CSI", "ארמגדון" וסרטים רבים נוספים) אחראי גם על זה. אנטוני לפגליה (סיימון מון ב"פרייז'ר") הוא ראש היחידה ג'ק מלון, אריק קלוז (התפקיד הראשי, מייקל וויזמן ב"אז ועכשיו" שחזרה עכשיו לשידור בערוץ 10) הוא מרטין פיצג'רלד, חבר היחידה החדש ביותר.
הימור: משודרת מייד אחרי "זירת הפשע" המקורית, דבר שיעניק לה מקדם זינוק טוב במיוחד.
האתר של Without a Trace







Hack
פרק פתיחה: 27/9
כללי: דרמה.
הקונספט: שוטר מודח הופך לנהג מונית שנאבק למען הצדק.
הצעה לשם עברי: "מהלומה", "נהג מונית", "עקפת אותי?!"
פרטים: מייק אולשנסקי הוא שוטר לשעבר שהפך לנהג מונית. הוא הודח מהמשטרה כי לקח כסף מזירת פשע. כשאחד הנוסעים מתחנן בפניו לעזור לו למצוא את בתו שברחה ואחר חוטף מכות מכמה ביריונים, הוא רואה בזה הזדמנות לכפר על מעשיו בעבר. הוא נעזר בשותפו לשעבר מרסלוס וושינגטון.
מי: דיוויד מורס כמייק ואנדרה בראוור כמרסלוס בתפקידים הראשיים. מורס שיחק לאחרונה ב"לבבות באטלנטיס" וב"גרין מייל" והקריירה שלו ארוכה ומרשימה. בראוור היה פמבלטון האגדי ב"רצח מאדום לשחור" ולאחרונה השתתף ב"בשליחות החיים" שנפלה אחרי עונה אחת בלבד. ג'ורג' זנזה, שהשתתף בעונה הראשונה של "חוק וסדר" נמצא אף הוא כאן.
הימור: הרעיון נחמד, השחקנים הראשיים מצויינים, נותר רק לגלות אם זה גם יהיה מעניין.
האתר של Hack







Robbery Homicide Division
פרק פתיחה: 27/9
כללי: המלחמה בפשע.
הקונפסט: סיפורה של יחידת עילית של משטרת לוס אנג'לס.
הצעה לשם עברי: "יחידת שוד ורצח", "המלחמה בפשע"
פרטים: סיפורה של יחידת משטרה בלוס אנג'לס שעובדת רק על מקרים בעלי פרופיל ציבורי גבוה. בראש היחידה עומד סאם קול, בלש מעולה שעובד - כרגיל בסדרות טלוויזיה - בדרכים לא שגרתיות.
מי: המפיק מייקל מאן, האיש שאחראי גם על "מיאמי וויס", הוא המפיק של סדרה זו. טום סיזמור ("בלאק הוק דאון", "פרל הארבור", "אויב המדינה" ועוד) הוא סאם קול. גם שאר שוטרי המחלקה הופיעו פה ושם בסדרות טלוויזיה ובסרטים.
הימור: הסדרה שעל הנייר נשמעת הכי פחות חדשנית ומעניינת.
האתר של Robbery Homicide Division







Presidio Med
פרק פתיחה: 24/9
כללי: דרמת בית חולים.
הקונספט: מזמן לא היתה לנו סדרה בית חולים.
הצעה לשם עברי: "רופאים אנושיים", "רופאות בלבן", "רופאות פרסידיו"
פרטים: שוב סדרת רופאים שמתרחשת בסאן פרנסיסקו, בדיוק כמו MDs של abc. גם כאן, בדיוק כמו ב- MDs הרופאים אנושיים יותר. לדוגמא, ד"ר הרייט לנינג, שתקום בשמחה באמצע הלילה ליילד תינוק.
מי: ג'ון וולס ולידיה וודוורד, שאחראים על "אי אר", הם יוצרי הסדרה. בליית' דונר בת ה-59 היא ד"ר הרייט לנינג. רופאים נוספים: דנה דילייני ("פסדינה" הכושלת), אנה דיבר סמית ("הבית הלבן"), ג'וליאן ניקולסון ("אלי מקביל", "האחרים"), סשה אלכסנדר (גרטשן ב"דוסון קריק"), והנקודה הישראלית: עודד פהר (צמד סרטי "המומיה")
הימור: כמה סדרות רופאים עוד אפשר לעשות? כנראה כמספר סדרות המשטרה.
האתר של Presidio Med







Still Standing
פרק פתיחה: 30/9
כללי: קומדיה, סוף סוף.
הקונספט: קומדיה ובמרכזה משפחה מאושרת. "מלך השכונה" בעוד עשר שנים.
הצעה לשם עברי: "עדיין ביחד"
פרטים: ביל וג'ודי מילר, שהתאהבו עוד בתיכון, הם זוג נשוי ומאושר עם שלושה ילדים. אחרי 15 שנות שנות נישואין, ביל וג'ודי עדיין מצליחים להצחיק זה את זו. אך האם יצליחו להצחיק גם אותנו?
מי: מארק אדי ("מכונת הזמן", "סיפורו של אביר") הוא ביל, ג'יימי גרץ ("טוויסטר") היא ג'ודי, והדיווחים מהסט הם על כימיה מצויינת בין השניים.
הימור: השיבוץ ההגיוני מייד אחרי "כולם אוהבים את ריימונד" יעשה לסדרה רק טוב.
האתר של Still Standing







Bram and Alice
פרק פתיחה: 29/9
כללי: קומדיה.
הקונספט: אבא פוגש בת שהוא מעולם לא ידע על קיומה.
הצעה לשם עברי: "בראם ואליס"
פרטים: ימי הזוהר של הסופר בראם שפרד חלפו מזמן, והוא נח לו על זרי התהילה. עד שיום אחד פורצת אל תוך חייו אליס, הבת שהוא לא ידע שיש לו. אליס - צעירה מתוסכלת שנמצאת על הסף של לוותר על החלום שלה להיות סופרת ולחזור הביתה. למרות פגישה ראשונה נוראית הם מחליטים לעבור לגור ביחד, כל אחד מסיבותיו הוא.
מי: טריילור האוורד (שרון מ"שניים ועוד אחת") היא אליס, אלפרד מולינה ("שוקולד", "מגנוליה") הוא בראם. יוצרי הסדרה הם ג'ו קינאן וכריסטופר לויד שאחראים גם על הצלחות כמו "פרייז'ר" ו"וויל וגרייס".
הימור: כישלון מהדהד.
האתר של Bram and Alice