המסך המפוצל

ערב סביר

עכשיו כבר אפשר להגיד ש"ערב אדיר" לא היתה כל כך אדירה. ולמרות שאנחנו לא הכי בטוחים שהיינו רוצים עונה נוספת, צריך לתת למילר את הקרדיט

מאת: שגיש

פורסם: 13-09-2002
12 תגובות
"מה שאני לא מבין: אם אף אחד שאני מכיר לא ממש אהב את "ערב אדיר", איך זה שהיא הצליחה כל כך?" שואל ברק מחצין בגילוי נפש את מה שכולנו מרגישים כלפי התוכנית הזאת באומרו: "לקט של ערב אדיר? תמצית של טלוויזיה גרועה? שעה של בזבוז זמן?". ובכן, לא בדיוק אבל בערך (בים-בם-בום).

אז נכון. "ערב אדיר" הצליחה, או לפחות בהתחלה. עם עלייתה לאוויר היא זכתה לנתוני רייטינג יפים, ומילר עצמו לא בזבז זמן, קפץ לעיתונים ושיגר הודעות של "וואו, לא ציפינו", "וואו, איזה הפתעה". ובכן, שום הפתעה ושום בטיח. התשובה לנתוני הפתיחה של מילר היא פשוטה להפליא, מוזר שרבים כל כך לא עלו עליה, או יש לומר, פשוט שכחו אותה. שהרי לפני עלייתו של מילר לאוויר, שבוע לפני אפילו, משבצת השידור היוקרתית היתה שייכת ל"רק בישראל", אולי התוכנית הפופולרית ביותר בשנה האחרונה. לכן לא פלא שכל מי שרגיל לזפזפ לערוץ 2 ולראות את לימור ושמעון בשישי בערב, לא יחסוך לעצמו את הזיפזופ וינסה גם לקבל את המחליפה שלה, "ערב אדיר".

אבל הפוש-סטארט האדיר של מילר לא שיחק לו לזמן רב, והרייטינג החל צונח מטה-מטה. לא שהיה משהו כל כך נורא ב"ערב אדיר", פשוט זה לא "רק בישראל". זה לא מדבר אל העמך כמו שהרגילה אותנו לימור, זה לא מתוחכם ו"תשקורת עוינת" בהפוכה כמו שחינך אותנו שמעון. משעת שידור של צחוק וסתלבט בלתי פוסק, נעשה הסוויץ' לשעת שידור של עוד - אוף - תוכנית אירוח. כזאת של מפורסמים ו"הוצאתי דיסק חדש", ועוד בשילוב של משחקים ילדותיים משהו ("אדיר לא מפסיק להתעטש") שלא קרצו לקהל הרחב. במלוא מובן המילה, מילר נדרש להיכנס לנעליים שגדולות ממנו בכמה מידות, ולכן אף אחד גם לא ממש מאוכזב מכך שהוא לא הצליח. בעצם, אם להיות הוגנים, הוא כן הצליח. תנו לו את הקרדיט, הילד שחה עם הגדולים והצליח גם הצליח לצוף.

עכשיו, משנסתיימה העונה של "ערב אדיר", קשה להגיד באופן רציונלי שאנחנו מחכים לעוד עונה. היתה כאן אפיזודה נחמדה, כזאת שנשמח לומר "היה נחמד ונגמר" וזהו. אנחנו זוכרים לו גם את הרגעים והציטוטים היפים (כמו "חומה!"), למרות שהם לא תפסו כמו אצל "שידורי המהפכה" (עוד סיבה לרייטינג גבוה אצל מילר). "אדיר מילר", עצוב אך צריך לומר, גמר את הסוס בכל מה שקשור לתוכנית-בידור-עצמאית בישראל, וזאת למרות שהוא עושה סטנד-אפ סבבה לחלוטין. אנחנו, מצידנו, לא נתנגד לראות אותו שוב אצל יאיר לפיד, רק השאלה היא, האם הוא מוכן להשפלה שכרוכה בצעד הזה, או האם הוא פשוט יבחר להעלם מחיינו לתמיד.