המסך המפוצל

פרסומות

פרסומות זה דבר חשוב, אנחנו יודעים. אבל מותר לעשות את זה בצורה פחות מציקה. מישהו אמר טלעד?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 03-07-2001
0 תגובות
פרסומת היא מן חיה כזאת, שלמרות מה שנהוג לחשוב, לא ממש הומצאה ע"י ערוץ 2. פרסומות הן דבר הכרחי. אין ספק בכך. בלעדיהן אין אפשרות כלכלית להמשיך להפעיל ערוץ מסחרי. הכל נכון. הכל מובן.

להכל הצלחנו להתרגל. לפרסומות של חמש דקות שבעקבותיהן פרומואים של שתי דקות נוספות, ל"הפסקת החדשות הקצרה" שנמשכת בסיכומו של דבר רבע שעה תמימה, ואפילו לעובדה שסרט שאמור להתחיל בשעה 21:30 לדוגמא, מתחיל רק 9 דקות אחר כך, כדי שיהיה אפשר לדחוף קצת פרסומות לפני חצי השעה הראשונה של הסרט (שבמהלכה אסור להכניס ולו פרומו עלוב אחד).

אבל על שני דברים, עם אופציה לשלושה, פשוט אי אפשר, וממש אסור, לעבור לסדר היום. המושג "הפסקת פרומואים" הומצא ע"י טלעד. זה נכון שערוץ 2 מחוייב לשדר פרומואים. וזה נכון שהוא מחוייב לשדר אותם בזמנים מוגדרים (בזמנים מוגדרים הכוונה למשהו בסגנון "חמישה פרומואים בין השעות 19:00-19:30). אבל הצורה שבה אנשי טלעד מחליטים לעמוד במחוייבות שלהם מקוממת, שלא לומר מרגיזה.

שימו לב לחלוקה הבאה: (זמנים מוערכים)
18:30 - התחלת פרק בסדרה פליסיטי.
18:40 - הפסקת פרסומות (יחידה!!)
19:10 - הפסקת פרומואים (הערב בטלעד וכאלה).
19:12 - חזרה לשמונה הדקות האחרונות של הפרק.
19:20 - הסדרה הבאה.

באמת אי אפשר לעשות את זה בצורה פחות מעצבנת? מה דעתכם על ההצעה הזאת?

18:30 - התחלת פרק בסדרה פליסיטי.
18:50 (בערך אמצע הפרק) - פרסומות.
19:18 - סיום הפרק (קטיעה אחת במקום שתיים) ושידור הפרומואים הנכספים.
19:20 - הסדרה הבאה.

וזאת רק דוגמא. טלעד מצליחה להתעלל ככה בכל סדרות הפרה-פריים שלה, כולל בפופיולר. ולכל הסקפטים שטוענים שבמהלך תוכנית של 40 דקות חייבות להיות לפחות שתי הפסקות פרסומות ובתוכנית של 20 דקות חייבת להיות לפחות הפסקה אחת לפרסומות, אציין שתי דוגמאות: השידורים החוזרים של טווין פיקס נקטעים רק פעם אחת לפרסומות (בדר"כ בצורה הגיונית, באמצע הפרק), והפרק הראשון של העונה השלישית ב"דארמה וגרג" לא נקטע אפילו פעם אחת. עובדה. אם רוצים - אפשר גם אחרת.

התופעה המקוממת השניה קשורה ל"מהדורת החדשות הקצרה" של חצות הלילה. עוד מימי "תיקים באפלה" העליזים, התרגלנו לקטיעה הארוכה והאכזרית הזאת. מאלדר וסקאלי היו מתחילים לחקור חייזרים בשעה 23:15, נקטעים להפסקת פרסומות ראשונה בסביבות 23:40, ואז נקטעים בחצות, חוזרים כרבע שעה לאחר מכן, ופותרים את הכל על הצד הטוב ביותר (כשלא היה "To Be Continued..."). חלוקה הגיונית.

בשבוע שעבר התחילה קשת לשדר את מיני הסדרה "סיפורי סן פרנסיסקו". בעיתונים פורסם ששעת שידור הסדרה היא 23:50. בפועל, נמשכה דארמה עד 23:55, קיבלנו קצת פרומואים, והפרק עצמו התחיל בשעה 23:57. אחרי שלוש דקות בדיוק נקטענו לרבע שעה נוספת (המהדורה הקצרה), לאחר מכן קיבלנו 14 דקות נוספות של פרק, שוב הפסקה של פרסומות, ואז - שימו לב - חצי שעה נוספת של פרק, הפסקה נוספת (שלישית) של פרסומות, וחזרה לשלוש דקות האחרונות של הפרק. פרק בן 50 דקות נמתח בצורה בלתי הגיונית על פני קרוב לשעה וחצי.

אנשי קשת, רשת וטלעד היקרים. אני פונה אליכם בקריאה נרגשת. תיפטרו מהדבר המטומטם הזה שנקרא "הפסקת פרומואים" ולעולם אל תתחילו תוכנית או סרט בשעה 23:50.