המסך המפוצל

כישוף פרידה

באקט אחרון של שפיות, החליטה "פליסיטי" ללכת בעקבות "באפי" אל גבולות הפנטזיה, ולהביא בכך סיום לא שגרתי לסדרה מאד שגרתית

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 27-08-2002
6 תגובות
תמיד טענתי שמייגן צריכה לקבל יותר זמן מסך. הכשפים שלה הצליחו מדי פעם להביא לתפניות בלתי צפויות. בפרק ששודר שלשום, הצליחה מייגן בדיוק במקום שתסריטאי הסדרה נכשלו. ארבעה פרקים לסיום "פליסיטי" הוכיחה מייגן שאם היא רוצה, היא יכולה, בדיוק כמו וילו של "באפי", לבצע כשפים שעובדים ולהביא בכך את העלילה אל גבולות הפנטזיה ולהפיח מעט חיים בסדרה שכבר איבדה את הקסם שלה.

השאלה ששאל את עצמו כל צופה ממוצע של הסדרה - בן או נואל? - זכתה שלשום למענה חד-משמעי. נואל. בנוק-אאוט. אחרי שאלנה נהרגה ופליסיטי גילתה את בן בוגד בה עם מישהי אחרת, החליטה מייגן, לאחר שיחה עם פליסיטי, לעשות כישוף שיחזיר את הזמן לאחור, אל הלילה בו שכבה פליסיטי עם נואל על הגג. החזרה אחורה בזמן, הגם שבלבלה את פליסיטי, הצליחה להבהיר לה, מה שארבע עונות לא הצליחו: נואל הוא הגבר שלה. לא בן הבוגדני. פליסיטי הצליחה לחזור בדיוק בזמן כדי לחזור לזרועותיו של נואל, שעדיין לא פגש את זואי, שעתידה היתה להיות אשתו, אם מייגן לא היתה מחזירה אחורה את הזמן.



הכישוף עצמו, הביא לכמה רגעים משעשעים במיוחד בפרק ששודר שלשום, כמו הפגישה המחודשת עם היועצת של פליסיטי והשיחה עם בן. בארבעת הפרקים שנשארו עד לסיום הסדרה, נזכה לראות דמויות שנטשו את הסדרה, ושיחזרו אליה בגלל המסע אחורה בזמן. פליסיטי, בדומה למייקל ג'יי פוקס ב"חזרה לעתיד" תנסה, מן הסתם, בפרקים שנותרו לה, לאחד מחדש את שון ומייגן (שלא התחתנו עדיין), למנוע את מותה של אלנה, לעצור את הידרדרותו הצפויה של בן אל האלכוהול ולהצליח ביחסיה עם נואל. כבונוס, תנסה הפליסיטי גם להחזיר את הזמן למקום בו הוא אמור להיות.

כל הכבוד ליוצרי הסדרה, שלאחר ששמעו על ביטולה, נמנעו מלסגור אותה בצורה סטנדרטית והחליטו לקחת את פליסיטי למקומות מעט שונים.

רק שלא נגלה בסוף שהכל היה חלום.