המסך המפוצל

טוטו אנשי השנה

מאת: ולדי דבוייריס

פורסם: 20-08-2002
6 תגובות
כבכל שנה, וזה כבר הספיק להפוך למסורת, נערך ב"שידורי קשת" טקס "אנשי השנה". למי שלא מעורה בעניין, אסביר שמדובר בטקס בו בוחרים באנשים שהתבלטו במשהו בכל מיני תחומים בשנה החולפת.

גם השנה ייערך הטקס בשידור חי, ביום ב' ה-26 באוגוסט, בהגשת דודו טופז. הצופים התבקשו לפני הטקס לבחור את אנשי השנה בטלמסר ובאתר "שידורי קשת". ההצבעה נסגרה ב-18 באוגוסט, וכעת כולנו כוססים ציפורניים במתח לראות מי יהיו אנשי השנה. האמת, לדעתי כולם מחכים לראות מי יזכה בטיסה לתאילנד, אבל לא משנה - העיקר הכוונה.

לכבוד הטקס, אני שמח להגיש לכם את "טוטו אנשי השנה" - ההימור שלי על תוצאות ההצבעה. יש להדגיש, שלא כל התוצאות זהות להצבעה האישית שלי. הזוכה הפוטנציאלי חייב להיות אדם שנמצא כמה שיותר קרוב למרכז הקונצנזוס ולמכנה המשותף. הנה התוצאות, וההסברים:

תיאטרון:
המועמדים: מירה עווד (האופרה הישראלית), יבגניה דודינה (תיאטרון גשר), יוסי גרבר (תיאטרון הקאמרי), יוסוף אבו-ורדה (תיאטרון חיפה), דב רייזר (הבימה).
הזוכה: מירה עווד. הקהל הישראלי ברובו הגדול לא חובב תיאטרון, אבל אם כבר הולכים למשהו - רצוי שיהיה מחזמר. מירה עווד היא היחידה מבין המועמדים שהשתתפה במחזמר ("גברתי הנאווה"), ולמרות שהמחזמר הזה לא כל-כך קליל ואפילו נכתב על ידי ברנארד שאו, היא צפויה לגרוף את הפרס.

טלוויזיה:
המועמדים: עודד גרנות (הפרשן לענייני ערבים של ערוץ 1), רפי גינת (כלבוטק, "בשידור חוקר"), מודי בר-און (ערוץ +5), אלי יצפאן (3 בכבלים), ארז טל ואורנה בנאי (רק בישראל - הדור הבא).
הזוכה: אלי יצפאן. למרות שבקטגוריה זו התחרות צמודה למדי, בייחוד בין מודי בר-און, יצפאן והצמד לימור ושמעון, יצפאן הולך לקחת את הפסלון הביתה. מדובר באיש אשר העמדתו על המאזניים מצליחה לאזן את כל היחס המזוויע של חברות הכבלים ללקוחותיהן. האיש מסוגל להחזיק תוכנית יומית בזכות עצמו בלבד, וכושר האלתור והמשחק שלו מצוינים, למרות שלעתים יוצא לו קצת וולגארי מדי.

רדיו:
המועמדים: משה נגבי ("דין וחשבון"), שמוליק טיאר (רדיו ללא הפסקה), אריה גולן (רשת ב' - מגזין הבוקר), רפי רשף ("נכון להבוקר" - גלי-צה"ל), ניב רסקין (ספורט - גלי-צה"ל).
הזוכה: ניב רסקין, כתב ספורט צעיר ומבטיח, עומד לקחת את הפסלון הביתה. רסקין, אשר משמש בין השאר כראש דסק הספורט של גלי-צה"ל, ומגיש את מגזין הספורט שם יחד עם אלי ישראלי, התגלה גם כשדר לא רע, ובעל סגנון הגשה ייחודי.

ספרות:
המועמדים: עמוס עוז, א.ב. יהושע, גבריאלה אביגור-רותם, סייד קשוע, אפרים קישון.
הזוכה: עמוס עוז. נכון, הוא לא קרוב לקונצנזוס, אבל להחזיק 40 שבועות ברשימת רבי המכר, כשאת רובם מבלה ספרו "סיפור על אהבה וחושך" במקום הראשון, זה באמת הישג. סימן שרבים קנו, ועוד יותר קראו ונהנו, ועל כך עומד הסופר הדגול להוסיף לארון הפרסים בבית עוד אחד. והספר - מומלץ בחום!

מוסיקה:
המועמדים: שרית וינו-אלעד וחני פירסטנברג, דייוויד ברוזה, שלמה ארצי, מוקי, שרית חדד.
הזוכות: שרית וינו-אלעד וחני פירסטנברג. לאחר שעשו החייאה לשיר קצת נשכח של דני בסן ויענקל'ה רוטבליט, והפכו אותו ללהיט גלגל"צי שרודף אותך לכל מקום שתלך, כנראה עומד "דרכנו" להירשם כשיר המנדנד ביותר בתולדות האומה. ועל-כך נאמר - שטיפת מוח. כולם יודעים מה זה "לא קלה היא, לא קלה דרכנו", ואולי דרכן של שרית וחני תהיה קלה יותר עם הפרס ביד.

בידור:
המועמדים: יוסי ואסה, מיקי גבע, שלמה בר-אבא, נאור ציון, אדיר מילר.
הזוכה: אדיר מילר. גם כאן יש תחרות לא קלה בין אדיר מילר, שעשה השנה זינוק מדהים בקריירה, ואף קיבל תכנית משלו בטלוויזיה, שאפילו די מצליחה, לבין מיקי גבע, שהצליח להצחיק רבים בתור "כבוד השר" ב"רק בישראל". ועם זאת, לנוכח הרגיעה המסוימת בקריירה המטאורית של גבע, שמאז נפילתו למעמקי ה"מזל טוב" נעלמו עקבותיו, הפרס ילך לאדיר מילר (ולאמא שלו, שטיפחה בהצלחה תסביך אדיפלי אצל בנה האהוב).

ספורט:
המועמדים: אירנה לנסקי, הפועל תל-אביב בכדורגל, ואליד באדיר, אנה סמשנובה, מכבי תל-אביב בכדורסל.
הזוכה: הפועל תל-אביב, כי מקובל אצלנו בארץ לקחת את האיש או הקבוצה עם ההישג הכי גדול, ולתת לו פרס בונוס. אם היו מחכים עם הטקס עוד כמה שבועות, גם אלכס אברבוך היה מופיע ברשימה, ואז לבטח היה זוכה...

חברה:
המועמדים: יהודה משי-זהב (זיהוי קורבנות אסון), ניצב מיקי לוי (משטרת ירושלים), דוד זונשיין (מכתב הלוחמים), הילית שמואלי (שביתת הנכים), אילן רמון (האסטרונאוט הישראלי הראשון).
הזוכה: מיקי לוי. קצת מוזר שכל הארץ מכירה את מפקד משטרת ירושלים, אבל ככה זה - אנחנו בארץ לא נורמלית, ומיקי לוי הולך לקבל את הפרס על ההשקעה האדירה שהוא נותן, ועל התקף הלב שקיבל כתוצאה מכך. ועם זאת - אילולא היה נדחה שיגורו של אילן רמון, הוא היה מקבל את הפרס, כי זכרונו של הציבור קצר.

פוליטיקה:
המועמדים: בנימין נתניהו, פואד בן-אליעזר, אפי איתם, אריאל שרון, חיים רמון.
הזוכה: אריאל שרון. רשימת המועמדים כאילו הורכבה במיוחד כדי לאפשר לראש הממשלה לזכות. רמון ואיתם רחוקים מדי מן המכנה המשותף הישראלי, כל אחד בכיוון שלו, פואד כבר לא מעניין אף אחד כי כולם עסוקים במצנע, וביבי - לכשישוב, לבטח יקבל גם הוא את תואר "איש השנה". כרגע הוא רק אזרח מודאג...

כל שנותר כעת הוא לחכות לטקס, ולראות עד כמה התממשה התחזית. צפייה נעימה!