המסך המפוצל

מנת היום 28/12/14

חיזור גורלי, לרקוד ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 28-12-2014
0 תגובות

21:05 לרקוד | Let's Dance, ערוץ 8 (הוט)

מבלט קלאסי דרך מחול מודרני, היפ הופ וברייקדאנס ועד עירום על הבמה, הסדרה מביאה את ההיסטוריה של המחול מתחילת המאה ה-20 ועד היום, ושזורה בסיפורים וחוויות אישיות של רקדנים וכוריאוגרפים מרחבי העולם. הפרק הראשון בסדרה סוקר את ההיסטוריה של המחול מנקודת המבט של כפות הרגליים המלוות בנעלי הריקוד המוכרות, כדרך לגעת בטכניקה, פיזיולוגיה, כאב והנאה, היסטוריה, סמלים, פסיכואנליזה, אופנה, וכדומה. הפרק השני מתמקד בריקוד בעירום. בעוד ריקוד בעירום הוא המצאה עתיקה, רק במאה ה -20 הוא הפך לנפוץ והשתלט כמעט על כל ההיבטים של הביטוי הכוריאוגרפי. בשנים האחרונות עירום כמעט הפך לדבר שבשגרה, ובכל זאת עדיין לא התרגלנו לחלוטין לרואים גופות עירומים על הבמה. עירום הוא לא מטרה בפני עצמה אלא כלי לכוריאוגרפים ולרקדנים להשתמש בו כדי להביע הרבה יותר. עירום הוא שאלה של מוסר, פוליטיקה, ארוטיקה, סקס, ענווה, מחאה ופרובוקציה. ובמילה אחת: אוונגרד. הפרק השלישי מוקדש לסוגי גוף יוצאי דופן. ריקוד לא תמיד היה שמור רק לאנשים גבוהים עם ביצועים מושלמים וגוף אתלטי. במאה השנים האחרונות הריקוד חוקר כל הזמן את הקשר בין הגוף שלנו לנורמות ולאידיאלים המגדירים בחברה יופי וכיעור. ופתאום לא רואים רק רקדניות דקיקות, אלא גם רקדנים בעלי עודף משקל, נכים, טרנסקסואלים, ואפילו בעלי מום. דרך הפרק מוצג השינוי של סטנדרט היופי במאה ה-20 כפי שהוא בא לידי ביטוי דרך הריקוד. ARTE, 2014. סדרה בת 3 פרקים, 50 דקות כל אחד בשידור יומי.

 

 

22:00 חיזור גורלי | Fatal Attraction, ערוץ Yes3

סרטו של  אדריאן לין על גבר בוגדני שהבחורה איתה ניהל סטוץ חד פעמי מתעקשת לחזור לחייו ולחיי משפחתו, עורר רעש רב בעולם עם צאתו, וגרר שלל שבחים לצד ביקורת רבה על מיזוגניות. הוויכוחים עזרו לו להפוך לסרט המרוויח ביותר בעולם בשנת 1987, ולזכות בשש מועמדויות לפרסי אוסקר, ביניהן על הסרט, השחקנית, שחקנית המשנה התסריט והבימוי. שחקנים: מייקל דאגלס, גלן קלוז, אן ארצ'ר ("תמונות קצרות"). במאי: אדריאן לין ("הצעה מגונה"). ארה"ב, 1987. הסרט שהחל כחלטורה כלכלית בלבד, הסתיים כמותחן מחניק שקשה להסיט את המבט ממנו. עשוי היטב. ציון: ♥♥♥♥♥



22:25 פושטים על בתי הכוכבים | Celebrity Home Raiders, ערוץ לייפטיים

סדרת ריאליטי חדשה נוברת בבתיהם ובארונותיהם של הכוכבים בחיפוש אחר חפצים ומזכרות יקרות ערך שיתרמו לצדקה. הסדרה עוקבת אחרי סלבריטאים שפותחים את בתיהם לציידי מציאות, שיחטטו וימצאו מציאות שוות שיוכלו למכור עבור הצדקה האהובה עליהם. הכוכבים מזמינים את קיט הובר ושני מנהלי מכירות פומביות מנוסים, דארן ג'וליאן ומרטין נולן, כדי לדון בהיסטוריה של האוצרות, תוך התמקחות על הערך של כל פריט. למשל דיוויד הסלהוף יציע למכירה את המכונית קיט, מסדרת המד"ב שכיכב בה "אביר על גלגלים". ג'ין סימונס מ-KISS יחשוף בפנינו את אוסף הגיטרות האגדיות שלו והקומיקאית פראן דרשר ("נני") את קלטות הפורנו האהובות עליה. כמו כן, אייס טי יתרום בגדים שבאים הישר מהסט של "חוק וסדר: מדור מיוחד" בה הוא מככב ועוד. האם המחיר הסופי של האובייקטים יעמוד בציפיות של הסלבריטאים - וחשוב מכך, האם הם יצליחו לגייס מספיק כסף ממכירת הפריטים כדי להגיע ליעדים שרצו לתרום לצדקה? הסלבריטאים המשתתפים בסדרה הם: דיוויד קסידי ("משפחת פארטרידג"), דיוויד הסלהוף ("משמר המפרץ"), הזמרת דבי גיבסון, השחקנית והקומיקאית פראן דרשר ("נני"), הזוג הכי פוטוגני - הראפר והשחקן אייס טי והדוגמנית לשעבר קוקו, הזמר לאנס באס ("אן סינק"), ריק הריסון ("היסטוריה למכירה") ו-ג'ין סימונס ("KISS").

 

 



הכותב ימשיך לכתוב את המדור (במתכונת דומה, אך לא זהה), באתרו הפרטי - MovieShy. אתם מוזמנים.