המסך המפוצל

מנת היום 16/12/14

פרנקלין ובש 3, נערים רצחניים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 16-12-2014
0 תגובות

15:00 טקס נבחרי הילדים 2014, ערוץ הילדים

גם השנה יבחרו צופי ערוץ הילדים את האנשים והתכניות שעשו להם את השנה בטקס הכי נוצץ וזוהר בעולם הילדים - "טקס נבחרי הילדים".  בטקס בהובלת מנחי הערוץ – דנה פרידר, טל מוסרי ועודד פז יבחרו גם השנה הכוכבים הכי גדולים של הילדים. בין בקטגוריות ניתן למצוא את זמר/ת השנה, שיר השנה, שחקן/ית השנה, הספר של השנה, מצחיקן השנה, סדרת השנה והקטגוריה החדשה – אימוג'י השנה. היכנסו לאתר ערוץ הילדים – kidstv.co.il – הצביעו והשפיעו!

 

 

19:00 פרנקלין ובש 3 | Franklin & Bash 3, ערוץ Hot3

כוכבת הטלוויזיה האיקונית, הת'ר לוקליר, מצטרפת לצוות השחקנים של הקומדיה המשפטית, בכיכובם של מארק פול גוסלאר, בראין מאייר ומלקולם מקדואל. צפו גם להופעות אורח של ג'יין סימור, רוב לאו ופירס מורגן.

 

 

19:00 אומנות הדונאטס | Donut Showdown , ערוץ האוכל

"אומנות הדונאטס" לוקחת את התענוגות האסורים לשיאים חדשים. בכל פרק יתחרו 3 מאופי הדונאטס הטובים ביותר בצפון אמריקה כדי להוכיח את הכישרון והיצירתיות שלהם באפייה. האתגר הפותח כל פרק הוא יצירת סופגנייה המכילה מרכיב הפתעה. בתום הזמן שהוקצב להם יגישו המתחרים את תוצרתם ואחד מהם ייאלץ לפרוש. השניים הנותרים ייאפו סופגנייה עם מרכיב סודי נוסף, בהתאם לנושא שייבחר על ידי השופטים. על כל אחד מהם להבדיל ולייחד את עצמו באמצעות טעם, סגנון הגשה וחדשנות. המנצח שיישא חן בעיני השופטים יזכה בפרס של 10,000 דולר. בין הנושאים שלפיהם יעצבו את הסופגניות המתחרות: דיינר רטרו, עונת הסתיו, מזנון בית הספר, בוליווד, קרנבל, מחנאות, אהבה ועוד. ארה"ב, 2013, 14 פרקים.

 

 

 

20:45 משפחת רעם | The Thundermans , ערוץ ניקלודיאון

הכירו את משפחת הרעם, משפחה פרברית טיפוסית שבמקרה יש לה גם כוחות-על. העלילה מתרכזת בעלילותיהם של התאומים למשפחת רעם, מקס ופיבי בני ה-14. שניהם בעלי כוחות  מיוחדים, רק שבעוד שפיבי היא נערה אחראית וחייכנית, מקס שואף להפוך לנבל על. השניים, שנולדו בהפרש של 20 שניות זה מזה חולקים את אותן היכולות המופלאות: טלקינסיס והבל פה מבעיר/מקפיא. מקס מבלה את רוב זמנו בחדר השינה שלו שהוסב ל"מאורת רשע", שם הוא שומר על נבל העל ד"ר קולוסו, אויבו הגדול של אב המשפחה הנק, שדאג להפוך אותו לארנב בלתי מזיק. הנק, שפרש מחייו העמוסים של גיבור על במשרה מלאה, מקדיש את עצמו לרעייתו בארב ולילדיהם, אך מתגעגע לתקופת הזוהר ומנצל פה ושם את כוחות התעופה שלו כדי להביא מטעמים מרחבי העולם, למשל, אבקת צ'ילי מצ'ילה ואגוזי מקדמיה מהוואי.

 

 

21:00 השד אינו כזה נורא, ערוץ Yes דוקו

עדי, במאית הסרט, מאז ומתמיד לא הצליחה לדבר עם משפחתה על הדברים ה-באמת חשובים  בחייה. בעקבות החלטתה "לצאת" מהארון הסכיזופרני, היא יוצאת למסע התקרבות אל המשפחה שלה ומנסה לעמוד על השוני והדמיון בינה לבין שאר בני המשפחה. בסופו של דבר היא רוצה להצליח לשבור את השתיקה ולהרגיש חופשייה ומשוחררת מולם כפי שהיא מרגישה אל מול חבריה. בימוי: עדי סדקה. 37 דקות, ישראל, 2014.

 

 

22:00 אפולוניה, ערוץ 1

ויקטור גרייבסקי, גיבור הסרט הדוקומנטרי, נכנס לפנתיאון של המודיעין הישראלי בזכות פעולה אחת נועזת והרואית. בהיותו עיתונאי בפולין, ותוך סיכון רב, העביר גרייבסקי למערב את המסמך הסודי של ניקיטה חרושצ'וב אשר חשף לראשונה את פשעיו של סטאלין. רק לקראת מותו ב-2007 התברר שגרייבסקי שומר בקרבו סוד גדול נוסף - לצד עבודתו השגרתית ב"קול ישראל" הוא פעל בסודיות כמרגל, לכאורה בשירות ברית המועצות, אך בפועל למען מדינת ישראל. הסרט חושף לראשונה את סיפורו של גרייבסקי האדם וה"מרגל" ומנסה לפענח מספר תהיות הנובעות מסיפורו ומדמותו המסתוריים. החשש שנותר להיותו מרגל כפול, מבצעים מסוימים שבוטלו או כאלה שבוצעו והותירו סימני שאלה, חייו האישיים וגם הרמזים והתובנות שהותיר לא רק על העבר אלא גם על מה שאולי מתחולל, אי שם ובמסתרים, ביחסים המורכבים של ארגוני ביון, מדינות וסוכנים שתולים ובמאבק המוחות המתנהל מתחת לפני השטח בין כל אלה. בסרט משתתפים בכירי המוסד והשב"כ, מפעיליו של גרייבסקי ושותפיו, בני משפחה, עיתונאים וגרייבסקי עצמו שהספיק להשאיר ראיון נדיר ובלעדי בידי חבריו במוסד, בו הוא שופך קצת אור על פועלו.

 

 

22:00 ממזרים | Bastards, ערוץ Yes3

הסרט מבוסס באופן חופשי על הסרט "הרשעים ישנים היטב" של קוראסווה. דרמת מתח המתארת עולם של פשע ויצרים. מרקו חוזר חזרה אל חיק משפחתו לאחר שנים בים, בעקבות התאבדותו המסתורית של גיסו. הוא מגלה שהמצב בבית בכי רע, וכי העסק המשפחתי נתון לחסדיו של איש עסקים כוחני ומושחת. כאשר מרקו מחליט לעקוב אחר איש העסקים, הוא נסחף לרומן סוער ומסוכן עם אשתו הצעירה ומגלה את הסודות שכולם ניסו להסתיר. שחקנים: קיארה מסטרויאני ("אוגוסטין"), וינסנט לינדון. במאית: קלייר דני ("חומר לבן"). צרפת, 2013. סרט פילם נואר שמתחיל במסתורין ונגמר במסתורין, אך לא פותר דבר באמצע. לרוב הוא מרתק, אך בסופו של דבר קשה להבין מה בכלל קרה. לחובבי הסוגה בלבד. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:35 הטיול הגדול, ערוץ Yes דוקו

איך הייתם מרגישים אם אחד ההורים היה מצטרף לטיול החלומות שלכם? מסע חד פעמי של צעירים עם הוריהם במהלך הטיול שאחרי הצבא, הופך למבחן לשני הדורות, מחדד ומציף דילמות הקושרות אותם יחד ולארץ ומאלץ אותם להתעמת ולתת מענה. אהרון, מהקיבוץ הדתי, מתעמת עם החזרה בשאלה של בנו, חנוך, בפרו. טניה, פוגשת את בנה דימה, בג'ונגלים של אקוודור, כדי לדבר אתו  אחרי 16 שנים של שתיקה מאז הגיעו לארץ מאוקראינה. עמית חוזר ללאס וגאס אחרי כמעט שלושה עשורים לפגוש את בנו דין. כשנפרד ממנו, חשב עמית שזה לשלושה חודשים. בינתיים, חלפו כמעט שנתיים. רחל מצטרפת לנופר, שנמצאת בהודו, כדי לשוחח לראשונה על תקופת הגירושין הקשה שעברה על המשפחה בשנים האחרונות. בימוי: עמליה מרגולין | הפקה: איילת אפרתי | צילום: דנור גלזר, רונן מאיו | עריכה: שרון יעיש | פסקול: אוה ספיטקובסקי, יונתן מוליאן. ישראל, 2014.

 

 

23:00 נערים רצחניים | ( Teen Killers: Life Without Parole (Lost For Life, ערוץ 8 (הוט)

בארצות הברית, יותר מ-2,500 אסירים נידונו למאסר עולם, ללא אפשרות חנינה, על פשעים שביצעו כשהיו בני 17 או צעירים יותר. חמישה מהם, שהורשעו כשהיו נערים, ברצח מדרגה ראשונה, מביאים את סיפורם. בריאן בן ה-16 היה אאוטסיידר בביה"ס בו למד, בהשראת הטבח בבית הספר בקולומביין. הוא וחברו טוריי רצחו את בן כיתתם באופן מצמרר המזכיר סצנה מסרט אימה. ג'וזיה וג'ייקוב מספרים על העובדה שבילדותם סבלו מהתעללות, דבר שהשפיע רבות על הרצח המחריד שביצעו. שון נזכר בחייו כחבר כנופיה ואיך הרג עובר אורח חף מפשע בפעם הראשונה שבה החזיק אקדח. כל החמישה מספקים תובנות מפוכחות על חייהם ואופיים בגיל העשרה והצער העמוק שהם חשים כלפי קורבנותיהם וכלפי כל מי שחייו הושפעו ונפגעו ממעשיהם. דרך הסיפורים האישיים של חמשת האסירים הסרט מציג כמה שאלות קשות: מהו צדק כאשר נער הורג? האם אפשר לסלוח לנער שרצח? והאם יש חלופות לכליאתם או שאנחנו צריכים פשוט להוקיע אותם מהחברה? ארה"ב, 2013. מרתק, מדהים, חולני. השאלה אם בכלל לתת להם הזדמנות להביע את עצמם... ציון: ♥♥♥♥♥



Teen Killers:Life Without Parole - 2014 Full... by Pepitosmoviebox

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.