המסך המפוצל

מנת היום 10/11/14

חדר החדשות 3, מרלון ברנדו שחקן ושמו תשוקה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 10-11-2014
0 תגובות

06:30 חדר החדשות The Newsroom 3 | 3, ערוץ Yes Oh שידור נוסף בשעה 22:00

ג'ף דניאלס, אמילי מורטימר, סאם ווטרסטון, ג'ון גלאגר ג'וניור, ואליסון פיל חוזרים בעונה החדשה והאחרונה של הדרמה השנונה, המתארת את מאחורי הקלעים של תכנית חדשות הלילה ברשת הכבלים הבדיונית ACN. בפעם האחרונה, ברק אובמה בדיוק נבחר לנשיאות בפעם השנייה, ומאק ו-וויל הודיעו על אירוסים, לאחר שהתפטרותם (בעקבות סיפור "מבצע ג'נואה") התקבלה בסירוב. ספוילר - עונת הסיום נפתחת חמישה חודשים לאחר מכן, ב- 15 באפריל, 2013, כשהפיגוע במרתון בבוסטון מכניס את צוות החדשות להילוך מהיר ולאין סוף אתגרים שמאיימים על קיומה של ACN, ועל מערכות היחסים, שהתפתחו עם השנים, בין חברי המערכת. העונה תעסוק בשני סיפורים בדיוניים מרכזיים לצד מספר סיפורים אמיתיים. שני קווי העלילה המרכזיים יספרו על ההשתלטות האפשרית והמאבק לשליטה ברשת ACN, וההשלכות הנרחבות על כל חברי המערכת, כשניל מקבל מסמך סודי שהודלף על ידי מקור ממשלתי מסתורי (בדומה לאדוארד סנודן), ונחשד בריגול. כשמתקבל הזימון לבית המשפט, והשמועות על ההשתלטות מתרוצצות, צוות "חדר החדשות" מגביר את מאמציו לעשות את החדשות בצורה הטובה ביותר, ביקום דיגיטלי תחרותי שבו ציוצים בטוויטר ופרסומים באינסטגרם מתעלים לעיתים קרובות על העיתונאות והמקצוענות המיושנת. שחקנים אורחים שחוזרים לעונה הם ג'יין פונדה, כריס מסינה ומרסיה ג'יי הארדן. שחקנים אורחים חדשים: בי.ג'יי נובק ("המשרד"), קיי דנינגס, מארי מקורמק ("הבית הלבן", "שומרת סוד"), ג'ואנה גליסון ("הבית הלבן"), קליאה דובאל ("קרניבל") ועוד.

 

 

15:15 מפעל החלומות עונה 6 | Fantasy Factory 6, ערוץ אקסטרים

עונה חדשה לתכנית הריאליטי המטורפת בהנחיית רוכב הסקטבורד האגדי, רוב דירדק. דירדק הפך את הבית שלו להאנגר של "מפעל החלומות" ובו מתקיימים אירועי ספורט שונים ומשונים.

 

 

23:10 מרלון ברנדו, שחקן ושמו תשוקה | Marlon Brando: An Actor Named Desire, ערוץ 8 (הוט)

קיץ 1943, מרלון ברנדו, צעיר בן 19 הלבוש במכנסי ג'ינס פשוטים, חולצת טריקו ומגבעת אדומה מגיע לניו יורק עם כמה דולרים בכיסו. החלום שלו הוא להיות השחקן הגדול ביותר בעולם. 11 שנים מאוחר יותר, לאחר שהופיע בסרטים: "חשמלית ושמה תשוקה", "הפרא", ו"חופי הכרך" הוא זכה בתואר "מלך השחקנים", חולל מהפכה במקצוע עם גישת משחק חדשה; והפך, בשל תפקידיו האייקוניים, לסמל והשראה אמיתית לדור שלם של בני נוער. הסרט מביא מבט רענן וחסר פשרות על השחקן האגדי ביותר בכל הזמנים, שמאחורי הדימוי ההוליוודי הנוצץ שלו, הסתתר אדם סודי וקנאי לפרטיותו. רבות דובר לאורך השנים על אופיו הפראי, הבלתי ניתן לאילוף, של ברנדו, חייו היו רומן אפל, כביש שלא נגמר המוביל להתקפות זעם והרס עצמי. הסרט מנסה להציג באור חדש את אישיותו יוצאת הדופן של ברנדו על ידי בחינת כל ההיבטים של דמותו בלי לשפוט אותם, באמצעות אריגה של קטעי ארכיון מחייו ומההופעות האייקוניות ביותר שלו. הסרט משרטט דיוקן של אגדה, ומשחזר את צעדיו של ברנדו, האדם והשחקן, על רקע המחצית השנייה של המאה ה-20 באמריקה. צרפת, 2014.

 

  

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.