המסך המפוצל

מנת היום 30/10/14

סוכני ש.י.ל.ד 2, ימי הביניים

מאת: שי שגב

פורסם: 29-10-2014
0 תגובות

21:45 ימי הביניים | The Dark Ages, ערוץ ההיסטוריה HD

לאחר נפילת רומא במאה ה-5 לספירה, תושבי אירופה חוו אלף שנות עוני, רעב, מגיפות, מלחמות ורדיפות על רקע דתי. מבט על ימי הביניים ודמויות המפתח הפוליטיות, הצבאיות והדתיות, שנלחמו אז על עיצוב דמותה של היבשת. הסרט מעניין מאוד לחובבי ההיסטוריה, עשוי היטב ומלווה בשחזורים מאוד מושקעים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

21:45 סוכני ש.י.ל.ד. 2 | Marvel Agents Of S.H.I.E.L.D 2 , ערוץ Yes אקשן

עונה חדשה לסדרת המד"ב המדוברת פרי עטו של ג'וס וידון. העונה מתחילה ישירות מסיום העונה הראשונה. ספוילר - גרנט וורד נמצא במעצר של ש.י.ל.ד לאחר שנחשף שהיה סוכן כפול של הידרה. מלינדה מיי ממשיכה לעקוב אחר קולסון למרות שהוא כבר יודע על פרוייקט ט.ה.י.ט.י., וניק פיורי נעלם. היא מוטרדת מהרישומים הסתומים והמפחידים שלו, שנראים כמו שפת חייזרים, אך לא ברור אם הוא בכלל יודע מה משמעותם, ועדיין לא יודעת איך יגיב לסרום GH.325 שקיבל, אך נראה שתופעות הלוואי מתחילות להופיע. לאחר שהודה על ערש דווי בפני סימונס שהוא אוהב אותה, שקע פיטץ' בתרדמת, שלא ברור אם ואיך יתעורר ממנה. התרדמת תפגע ביכולות הקוגניטיביות שלו וייתכן שלעולם לא יחזור לעצמו ולסוכנות ש.י.ל.ד. הסתגלותה של סימונס למצב החדש כואבת מאוד, הן מבחינה רגשית והן מבחינה מקצועית. גם סקיי קיבלה את סרוםGH.325  וייתכן שתתחיל להראות את הסימפטומים של קולסון במהרה. אך נראה שהיא יותר מוטרדת מהוריה המסתוריים. קייל מקלכלן ("עקרות בית נואשות") יתארח בסדרה כאביה של סקיי. סקיי ממשיכה להיאבק עם זהותה, "אובייקט ממקור לא ידוע". היא אינה יודעת מה בדיוק הם הוריה, אך תוהה אם יש בה משהו שונה ומוזר, בגללם. אם הוריה מרושעים, האם המשמעות שגם בה ישנם כוחות אפלים? במטרה לשקם את הצוות ולבנות אותו מחדש, קולסון מצרף את לאנס האנטר (ניק בלאד), סוכן חדש, שכיר חרב פיקח וחריף, וצלף מעולה. האנטר לא צמח מתוך מסגרת האימונים, כמו שאר הסוכנים בארגון, אלא יותר בדומה לסקיי, אך שלא כמוה, עליו לא כדאי כ"כ לסמוך. חדותו תוכל לעזור לקולסון, אך ייתכן גם שהידרה ממשיכה בניסיונותיה לחדור לארגון.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.