המסך המפוצל

מנת היום 14/10/14

אהבה מלידה 5, עד עצם היום הזה 4, ועוד ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 13-10-2014
0 תגובות

18:30 אירלנד של ג'יימס נסביט | James' Nesbitt 's Ireland , ערוץ הטיולים

לאחר שהתערה בתרבותה ובנופיה הקסומים של ניו זילנד (בסרט הדוקו "עמוק כנהר, גבוה כהר"), שב השחקן ג'יימס נסביט ("ההוביט") למסע של היכרות מחודשת עם מולדתו אירלנד. מסעו של נסביט מתחיל בחצי האי הקסום דינגל, בו הוא עורך היכרות מחודשת עם הילד הקטן שבו במהלך חיפוש אחר הגלידה המושלמת. הוא חווה את החיים על גלי הים יחד עם ג'ון מקארת'י, אחד מבכירי הגולשים האירים, חושף את מיתוס נשיקת האבן המפורסמת בטירת בלארני ומתנסה בדיג חניתות. בהמשך יבקר נסביט בפארק השעשועים הישן ביותר באירלנד, יפגוש את ווילי דאלי, אחרון השדכנים האיריים המסורתיים, יבקר בפסטיבל דייטינג, יפקוד מפעל לבשמים, יטבול באמבטיית אצות ויאזין למוסיקה מסורתית. בריטניה, 2013, 8 פרקים.

 

 

21:15 עד עצם היום הזה 4 | Once Upon A Time 4 , ערוץ Yes דרמה

לא ידוע הרבה על העונה הרביעית של "עד עצם היום הזה" מלבד מה שיודעים מסיום העונה הקודמת: הדמויות מ"לשבור את הקרח" מצטרפות לעונה החדשה. תושבי ממלכת ארנדל וגיבורי "לשבור את הקרח", אלזה (ג'ורג'ינה הייג האוסטרלית, "פרינג'", "הבטן הרכה"), אנה (אליזבת לייל), כריסטוף (סקוט מייקל פוסטר, "גריק") והנסיך האנס (טיילר ג'ייקוב מור) ייקחו חלק כבר בפרק הראשון של העונה וצפויים להישאר לפחות ל-13 פרקים העונה. יחד אתם תצטרף אליזבת מיטשל (אבודים) כנבלית חדשה לסדרה.

 

 

22:00 קל לחיות בעיניים עצומות | Living Is Easy With Eyes Closed, ערוץ Yes3

הזוכה הגדול של טקס פרסי הגויה (האוסקר הספרדי) האחרון, עם שישה פרסים כולל הסרט הטוב ביותר, הבמאי והשחקנים; זוכה פסטיבל פאלם ספרינגס; שם הסרט הינו שורה מהשיר Strawberry Fields Forever, אותו כתב לנון בזמן הצילומים לסרט "איך ניצחתי את המלחמה" באלמריה שבספרד, 1966. מורה לאנגלית בתיכון ומעריץ מושבע של הביטלס (הוא מלמד את תלמידיו בעזרת מילות השירים של ארבעת המופלאים), לומד שאלילו ג'ון לנון מצטלם לסרט חדש בעיר החוף אלמריה, ומחליט לנסוע לשם כדי לפגוש אותו. בדרך הוא אוסף נערה שברחה ממנזר לנשים בהריון ונער שברח מבית עם אב קשוח. שלושת הזרים יחדיו, באוטו אחד, עוברים מסע עם חוויות בלתי נגמרות, המכניס צבע לחיי כל אחד מהם, ומלמד אותם על חברות ואמונה בחלום. הסוף המתוק בעיר החוף יהיה רק הדובדבן שבקצפת. הסרט מבוסס על מקרה אמיתי. חואן קרון גאניאן, המורה לאנגלית שסיפורו מתואר בסרט, עדיין חי ושומר באדיקות על מחברת השירים עם מילות הביטלס. שחקנים: חוויאר קמארה ("דבר אליה"), נטליה דה מולינה, פרנסס קולומר ("לחם שחור"). במאי: דויד טראובה. ארה"ב, 2013. סרט חכם ומענג עם צוות השחקנים נפלא. ציון: ♥♥♥♥♥


 

21:30 אהבה מלידה 5 | 5 Offspring, ערוץ Hot3

הדרמה הקומית שבה בעונה חמישית, שעוקבת אחר מסעה של נינה כאם חד-הורית. לאחרונה פורסם, כי לאור הצלחת הסדרה, מעוניינת הרשת לחדש את הסדרה לעונה שישית. ספוילר - העונה החדשה נפתחת שישה חודשים לאחר מותו המפתיע של פטריק (מתיו לנווז). נינה (פראודמן) ואחותה בילי (קאט סטיוארט, "הבטן הרכה") חיות ביחד ומגדלות את בתה של נינה, זואי. נחושה לשוב לשגרה, נינה חוזרת לעבודתה בבית החולים "סיינט פרנסיס" אך הזיכרון של פטריק מעיב על ניסיונותיה. בינתיים, בילי מסורה לגידולה של זואי, בעוד היא ממתינה שבעלה מיק (אדי פרפקט) ישוב מאנגליה. מתוך רצון לתקן את טעויות העבר, בילי נשארת יציבה וממוקדת בהרפתקה העסקית החדשה שלה עם אנג' (סיליה פקולה), אך כשפיתוי מפתיע נקרה בדרכה, בילי עומדת בפני דילמה. ג'ימי (ריצ'רד דיוויס) נחוש להרחיב את האימפריה העסקית שלו, בעוד זארה (ג'יין הארבר) בחודש השישי להריונה. גישתו החדשה של ג'ימי תביא עמה אחריות שתפתיע את כל משפחת פראודמן, ובייחוד את זארה.

 

 

22:15 הרומן | The Affair, ערוץ Hot3

הדרמה של רשת הכבלים "Showtime", מבית היוצר של "בטיפול" חגי לוי, יומיים אחרי השידור בארה"ב. הסדרה חוקרת את ההשלכות הרגשיות והפסיכולוגיות של רומן מחוץ לנישואים. מאחורי היצירה הנועזת והמסקרנת עומדים לוי ושותפתו לאדפטציה האמריקאית של "בטיפול", שרה טרים. העלילה מתרחשת במונטוק, לונג איילנד. אליסון (וילסון) היא מלצרית צעירה שעובדת בדיינר מקומי, ומנסה לאסוף את השברים של נישואיה לאחר טרגדיה שפקדה אותה. בעלה קול (ג'קסון) מתקשה לשמור על היחסים עמה ובמקביל להתמודד עם הקשיים הכלכליים של החווה המשפחתית שלו. הנישואים המתוחים של השניים עולים על שרטון כשאליסון נקלעת לרומן עם נח (ווסט), סופר ומורה מניו יורק, שמבלה את הקיץ בבית הורי אשתו ואם ילדיו הלן (טירני). בסדרה מככבים דומיניק ווסט, רות וילסון, מאורה טירני, ג'ושוע ג'קסון, ג'וליה גולדני טלס ("באנהדס"), ג'ון דומאן ("הסמויה", "בלו ולנטיין") וג'וש סטמברג ("הורים במשרה מלאה").

 

 

22:45 גיהינום על גלגלים 4 | Hell On Wheels 4, ערוץ Yes Oh

דרמת המערבונים החדשנית של ערוץ AMC חוזרת לעונה רביעית. ספוילר - העונה החדשה ממשיכה להתמקד בהתרחבות מסילת הברזל "היוניון פסיפיק" לכיוון מערב. בשנת 1867 מתרכזת בניית המסילה בשאיין ויומינג,  ויוצרת קונפליקטים בין הממשלה, בעלי העסקים, החוקרים, בעלי האחוזות ובעלי המסילה בשל אינטרסים מנוגדים לגבי השליטה במסילה. בפורט סמית', קאלן מודיע לארון האטץ' שהוא מתכוון להינשא עד שנעמי תלד את תינוקה. הוא גם מזהיר אותו מהבישוף. לאחר שהתינוק נולד, הבישוף לא מסכים שקאלן יעזוב וייקח איתו את נעמי והתינוק ויליאם. בשייאן ויומינג, בעודו ממתין להגעתו של המושל החדש ג'ון קמפבל, תומאס דורנט מנסה לשמור על השליטה בעיר ובמסילה, לאחר אסון חמור שמתרחש בה. בינתיים, אווה מנסה להתמודד עם העדרם של אלאם ובנה, על ידי כך שהיא מעסיקה את עצמה במטלות שונות עבור בית הבושת.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.