המסך המפוצל

מנת היום 11/9/14

לחלץ את הדגל, לא להביט למטה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 11-09-2014
0 תגובות

21:00 לחלץ את הדגל | The Flag, ערוץ Yes דוקו

התמונה של שלושה כבאים שמחלצים דגל אמריקני מרופט מהריסות מגדלי התאומים הפכה במהירות לסמל של תקווה באמריקה. הבמאים, פטרה אפרליין ומייקל טאקר, מתעדים את הסיפור של מה שהפך לאייקון נצחי של אירועי ה-9/11. בימוי: מייקל טאקר, פטרה אפרליין. ארה"ב, 2013.

 

 

21:45 10,000: הסיפור האמיתי | Journey to 10,000 BC, ערוץ ההיסטוריה HD

שימוש בטכנולוגיית CGI חדישה מאפשר לקבל תמונה אמיתית של החיים שהתנהלו בשנת 10,000 לפנה"ס, החל בציידי הממותות האמיצים וכלה בתעלומות גיאולוגיות ואקלימיות שרק כעת המדענים מתחילים לפענח. ארה"ב, 2008.

 

0

 

22:00 כוחות ההצלה ב-11 בספטמבר | 9/11 Rescue Cops, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

הסיפור המדהים אודות יחידות העלית של משטרת ניו יורק שאיבדו חצי מאנשיהם כשניסו להציל חיים באסון התאומים. בפעם הראשונה, האחים שמרכיבים את יחידת כוחות ההצלה שוברים שתיקה, כדי לדבר על אחד מהימים הדרמטיים ביותר בהיסטוריה. עד עכשיו נשמעו בעיקר קולותיהם של הכבאים, אך הם לא היו הגיבורים היחידים. באמצעות מה שנשמר בארכיונים המשטרתיים מאותו יום, ובעזרת עדויות על סיפורי הצלה יוצאי דופן ואבדות טרגיות, זהו הסיפור מעורר ההשראה של כוחות ההצלה ב-11 בספטמבר.

 

 

22:30 גורדון רמזי – מלונות מהגיהנום 2 | Hotel Hell 2 , ערוץ החיים הטובים

השף הפרובוקטיבי, גורדון רמזי, שב בעונה חדשה, שעה שיסייר בארה"ב וינסה לשקם בתי מלון מקרטעים, אכסניות מחלחלות ומלוניות עוכרות שלווה. בפרק הפותח את העונה יבקר רמזי במלון  "Meson de Mesilla" שבלה קרוסה, מקסיקו. הוא יבחן את חזותו המיושנת של המבנה, את הבריכה המלוכלכת ויפגוש את הבעלים שמתעניין יותר בשירה מאשר בשירות לקוחות. במהלך שהותו שם יבצע רמזי מספר שינויים, כגון עיצוב החדרים מחדש ושיקום אזור הבריכה. ארה"ב, 8 פרקים, 2014.

 

 

22:50 לא להביט למטה | Don’t Look Down, ערוץ 8 (הוט)

ישנם כאלה שהשעמום יכול להביא אותם לגבהים חדשים: אחד כזה הוא ג'יימס קינגסטון, צעיר בריטי בן 23, שהתחביב המסוכן שלו הוא טיפוס למקומות אורבניים גבוהים במיוחד, כמו בניינים, מנופים  וגשרים, ללא כל אמצעי בטחון או הגנה - רק מצלמה שמתעדת את הנוף מלמעלה. בריטניה, 2013.

 

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.