המסך המפוצל

מנת היום 18/8/14

דה נירו: לזכור את אבא, אליפות הפוקר העולמית

מאת: שי שגב

פורסם: 17-08-2014
0 תגובות

22:00 WSOP אליפות הפוקר העולמית | World Series of Poker 2013, ערוץ אגו

שידור אקסקלוסיבי של אליפות הפוקר העולמית לשנת 2013 שהתקיימה בלאס וגאס. הטורניר היוקרתי החל עם 6,352 משתתפים שהגיעו מ-83 מדינות שונות, חלקם שחקני פוקר מקצועיים, אחרים חובבנים, ביניהם גם ידוענים, כגון השחקן ג'ייסון אלכסנדר ושחקן הכדורגל ג'רארד פיקה. עם זאת, האטרקציה המרכזית הפעם, לפחות עבור הצופה הישראלי היא שחקן הפוקר, אמיר להבות, ישראלי בן 38 המתגורר בפלורידה, שהצליח להעפיל אל תשיעיית הגמר ולהתמקם במקום השלישי, עם פרס כספי של 3,727,823 דולר. להבות, המתמודד המבוגר ביותר בשולחן הגמר, בעל תואר בהנדסת אלקטרוניקה, עזב ב-2008 את משרתו כמהנדס והחל בבניית אתר אינטרנט למשחקי פוקר. עיסוק זה הוביל אותו להתמקצע במשחק שעד כה היה רק בגדר תחביב עבורו. לאחרי שאתרי הפוקר הוצאו מחוץ לחוק בארה"ב החל להבות לשחק בטורנירי פוקר מקצועיים. מסלול הזכיות האיטי, אך העקבי שלו, הוביל אותו אל ההישג ההיסטורי בלאס וגאס. הונגריה, 2013, 8 פרקים.

 


22:00 דה-נירו: לזכור את אבא | Remembering the Artist Robert De Niro Sr., ערוץ Yes דוקו

בשנת 1945, הוצגו עבודותיו של רוברט דה-נירו האב בגלריה של פגי גוגנהיים, במקביל לעבודותיהם של ג'קסון פולוק ומארק רותקו. שנה לאחר מכן, הוא קיבל תערוכת יחיד בגלרייה גוגנהיים – עניין יוקרתי ביותר לצייר הפיגורטיבי הצעיר. אך בעוד הוא המשיך להציג בתערוכות נחשבות לאורך שנות החמישים, יצירותיו חמקו מעין המבקרים, וההצלחה שלו נגדעה באיבה. בעשורים הבאים הוא נאבק להשיג הכרה. סיפורו של דה-נירו האב מתחיל בילדותו בסירקיוז, ניו-יורק, שם גדל בצלו של אב תובעני. הוא התחתן עם ציירת מבטיחה, וירג'יניה אדמירל, ואיתה הוליד את רוברט דה-נירו הבן, כאשר כל העת הוא מסתיר ממשפחתו את היותו הומו. כשדה-נירו הצעיר היה ילד, הוריו נפרדו. כשגדל, היה עֵד לאכזבות אביו מהקריירה הכושלת ולהתקפי דכאון שחווה. כחלק ממשימתו לשמר את מורשת אביו, השחקן רוברט דה-נירו קורא מכתבים ויומנים של אביו ומספר באופן גלוי לב על זיכרונותיו ממנו, על מאבקיו האישיים והמקצועיים, וגם - על האירוניה שבהצלחה המוקדמת שלו כשחקן, במקביל לכך שהיה עוזר לאביו וסוחב את ציוריו מתחת לזרועו, מגלריה לגלריה. בימוי: פרי פֶּלְץ, גיטה גנְדְבּיר. 40 דקות, ארה"ב, 2014.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.