המסך המפוצל

מנת היום 21/7/14

הגליידס 4, האחרים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 20-07-2014
0 תגובות

14:05 תינוקות – חבלי לידה | Babies: Special Delivery, ערוץ CBS ריאליטי

כ-11,000 תינוקות נולדים בכל יום ברחבי ארה"ב, כל 8 שניות מתרחשת לידה. אולם, כל 3 דקות וחצי מתרחשת לידה בעלת סיבוכים שונים, החל מהקל ועד לקשה ביותר: לידה מרובת עוברים, פגים, משקל נמוך ועוד מגוון של קשיים המשפיעים על הלידה, על בריאותו של הנולד ואמו. סדרה דוקומנטרית המציגה את רגעי האמת והדרמה של הבאת תינוק לעולם. בכל פרק מכירים את האימהות והאבות לעתיד תוך כדי תקווה לסוף שמח.

 


19:30 דברים שצריך לנסות בחיים | Things To Try Before You Die , ערוץ החיים הטובים

סדרה חובקת עולם העוסקת ברשימת הדברים שהכי כדאי לנסות בארצות הברית, בריטניה, אפריקה, צרפת, ניו זילנד, המזרח התיכון, המזרח הרחוק ואוסטרליה. מדי פרק יחשפו אושיות הטלוויזיה האוסטרליות גארי סוויט, ליוויניה ניקסון וג'ולס לאנד, את רשימת הפעילויות שיש להגשים בכל מדינה, כל עוד אנו בין החיים. בארה"ב נצא למסע חוצה חופים שייקח אותנו לגרייסלנד, למיטתו של פרנק סינטרה, לניו יורק וללאס וגאס; בניו זילנד נלמד ריקוד מאורי מסורתי ושחייה עם דולפינים פראיים; באפריקה נבקר את שבט המסאי, נרכב על פיל ונשחק עם גורי אריות; באוסטרליה נשחה עם כרישי לוויתן, נחפש ביצי תנינים ונלמד לגלוש; במזרח התיכון נבקר בישראל, מצרים, טורקיה, דובאי וסעודיה. אוסטרליה, 2013, 8 פרקים.

 

 

21:00 לשרוד באלסקה 2 | Ultimate Survival Alaska 2, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

עונה שנייה של הדוקו-ריאליטי. ספוילר עדין - בפרקים החדשים נראה מי יהיה זכאי לתואר "השורד של אלסקה". המשתתפים יחולקו לארבעה צוותים מתחרים – אנשי הרים, אנשי צבא, אנשי יערות ואתלטים. מדי פרק הצוותים יוצאים למסע באזורים הקשים ביותר של אלסקה, והצוות שלא יגיע לנקודת הסיום בזמן הקצוב יצא מן התחרות.

 

 

22:00 האחרים | The Others, ערוץ MGM

אימה. ניקול קידמן מגלמת אשה שחיה עם שני ילדיה הסובלים ממחלה נדירה - אסור להם להיחשף לאור. בביתם החשוך מתייצבים משרתים חדשים, שמצליחים לערער את שלוותה ושפיותה של האם. בימוי: אלחנדרו אמנבר. ארה"ב, 2001. אימה ללא אפקטים מיוחדים, עשוי היטב, ובהחלט נכנס להיכל הניצחון בסוגה זו של סרטים. ציון: ♥♥♥♥♥



22:45 הגליידס 4 | 4 Glades, ערוץ Yes אקשן

דרמת הפשע הקומית שבה בעונה רביעית ואחרונה. במרכז הסדרה, ג'ים לונגוורת' (מאט פאסמור האוסטרלי, "בנות מקלאוד") בלש מהרחובות הקשוחים של שיקגו, שבעונה הראשונה של הסדרה מצא את עצמו מועבר לעבוד באזור הביצות של דרום פלורידה – הגליידס. בחקירותיו הוא נעזר בקולגה ובמי שהפך לחברו הטוב - ד"ר קרלוס סנצ'ז (קרלוס גומז, "ER") פתולוג זיהוי פלילי, וזאת תחת עינה הבוחנת של מפקדת התחנה קולין מקמנוס (מישל הרד).

 

 

22:55 בטי פייג' חושפת הכל | Bettie Page Reveals All, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר - פסטיבל Garden State 2013; זוכה פרס הסרט הטוב ביותר -  פסטיבל Cinekink 2013. סיפורה של נערת הפינ-אפ המקורית, בטי פייג', הדוגמנית הסקסית שכל בחור צעיר בארה"ב תלה (pinned-up) את תמונתה על קיר חדרו. בשנות ה-50 הפוריטניות בארה"ב, נועזותה של בטי והמתירנות שלה סללו את הדרך למהפכה המינית של שנות ה-60, והיא עצמה הפכה לאייקון שמונצח גם כיום, בתרבות ובאופנה. זהו מבט אינטימי על עלייתו ונפילתו ועלייתו של אחד מסמלי הסקס המוכרים והשנויים ביותר במחלוקת בעולם. עם לשון חדה כתער והמבטא הדרומי שהביאה איתה כל הדרך מטנסי,  בטי פייג' חוזרת לאחר שנים של הסתגרות וחושפת סודות מהעבר. בקולה היא מגוללת לראשונה את סיפור חייה המדהים - מהילדות בשכונת עוני בנאשוויל, ועד להפיכתה לנערת pin-up ולאייקון הנצחי של שנות החמישים באמריקה. פייג' מספרת כיצד הביטוי המיני חסר הבושה והתמונות הפרובוקטיביות שלה, הכשירו את הקרקע למהפכה המינית שפרצה בארה"ב בשנות השישים, והובילו לעידן חדש באופנה. על הרדיפה הפוליטית ממנה סבלה, המרת דתה, ההיעלמות בשיא התהילה והקאמבק המדובר, כמעט ארבעה עשורים מאוחר יותר. יו הפנר, נעמי קמפבל, מדונה, ביונסה ואחרים מספרים על ההשפעה של פייג' על התרבות האמריקנית ועל המאבק שלה מול הכוחות השמרניים במדינה. עם מספר רב של סרטונים, קליפים ותמונות סטילס מתרבות הפופ העכשווית, מוסיקה, תכניות טלוויזיה, סרטים והפקות אופנה, הסרט מראה כיצד השפעתה של בטי על תרבות האופנה ופופ רק הולכת ומתחזקת. ארה"ב, 2012. דוקו חובבני למדי עם אוסף של תמונות נאות של השחקנית/חשקנית, אך מה שעושה אותו מיוחד הוא הקריינות בקולה הנמוך ובמבטאה הדרומי. ציון: ♥♥♥♥♥


 

23:45 מרחק של שניות | Seconds Apart, ערוץ MGM

אימה. תאומים בעלי יכולות טלפתיות מואשמים ברצח כאשר חבריהם לכיתה מוצאים את מותם בנסיבות מוזרות. שחקנים: אורלנדו ג'ונס ואדמונד אנטין. בימוי: אנטוניו נגרה. ארה"ב, 2011. סרט קודר ואפל, שיכול להפתיע מפעם לפעם. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.