המסך המפוצל

המונדיאל המפוצל 4, סיכום המשחק

הגרמנים לקחו את אליפות העולם על אדמת ברזיל ולנו נותר רק לגלות מי זכה במונדיאל המפוצל?

מאת: ברק דיקמן

פורסם: 15-07-2014
8 תגובות

הגרמנים לקחו את אליפות העולם והפכו לנבחרת האירופאית הראשונה שעושה את זה בדרום אמריקה. אבל אותנו מעניין מי זכה במשחק "המונדיאל המפוצל 4". אז שנתחיל?

 

המשחק על המקום השלישי היה חד-צדדי בדיוק כמו חצי הגמר הראשון. הולנד הביסה בצדק את ברזיל 0:3. אף אחד לא ניחש את התוצאה המדויקת, אבל 62% ידעו שההולנדים ינצחו. עשרה מנחשים הלכו על 1:3 או על 0:2 ולקחו כל אחד 23 נק'. 24% חשבו שברזיל תנצח והשאר הלכו על האפשרות של הכרעה בפנדלים. איתושון, שסיים את חצי הגמר במקום הראשון, נשאר שם בזכות ניחוש של 1:2 להולנד, שהעניק לו 18.4 נק'. פישר, שדורג שני, הלך דווקא עם ברזיל ונאלץ לפנות את המקום השני לאיתן גשם, שהלך על 2:3 להולנד וזכה באותה כמות נקודות בה זכה המוביל. הפער בין שניהם בשלב הזה עמד על 20.6 נק'. הכל פתוח.

 

בגמר גברה גרמניה על ארגנטינה 0:1 משער בדקה ה-113. רק משתתף אחד - בנייס טרודליאר - ניחש את התוצאה הזאת במדויק, ולקח את מלוא 56.5 הנקודות מהניחוש הזה. זה הספיק לו כדי לסיים את המונדיאל המפוצל במקום התשיעי. בסה"כ היו 65% שנתנו את הניצחון לגרמנים, 27% הלכו עם הארגנטינאים והשאר הלכו על תיקו.

 

מה עשו המובילים שלנו?

 

פישר, מהמקום השלישי, ניחש 1:2 לגרמניה, שזה ניחוש יפה שהעניק לו 39.6 ובסה"כ 619.3 נקודות. איתן גשם, שהיה במקום השני, הלך על 0:1 קטן לארגנטינה, ניחוש שכמובן לא העניק לו נקודות והוא "נתקע" על 597.4 נק', ואילו איתושון, המוביל, ניחש 1:3 לגרמניה ולקח 17 נק' בלבד. בסה"כ יש לו בשלב הזה 634.9 נק'. דרך אגב, בשלב הזה, תפס רובולמור (או כפי שאני נוהג לכנות אותו בחיבה "חוכמת ההמונים"), אותו רובוט, ש"מנחש" את תוצאות המשחקים בדיעבד, על פי ממוצע הניחושים של כולכם, את מקומו של איתן גשם במקום השלישי, עם 616.6 נק'.

 

ועדיין, למרות שאיתושון מוביל אחרי המשחק האחרון של המונדיאל על פני יריבו שבמקום השני בפער של 15.6 נק', זהות המנצח במשחק עדיין לא נקבעה סופית, כי עוד צריך לחשב את הנקודות בשאלת זהות האלופה, אותה שאלה שהתבקשתם לענות עליה עוד לפני פתיחת המשחקים.

 

ומכיוון שגרמניה זכתה במונדיאל, השווי המקסימלי על השאלה הזאת היה 60 נק', כמות מספיקה של נקודות כדי להדיח את המוביל מהפיסגה. לא פחות מחמישה משתתפים ניחשו עוד לפני פתיחת המונדיאל שגרמניה תיקח אותו, וכל אחד מהם אכן לקח את 60 הנקודות הללו. ואלו שמותיהם: עדוצ, Guy P, איימס, pez ואביעד (ח). שלושה משתתפים שינו את הניחוש שלהם לאחר המשחק הראשון של גרמניה, וזה העניק לכל אחד מהם 50 נקודות. מדובר על לולי, yaddo (שהוביל את הטבלה לאורך ימים ארוכים במהלך שלב הבתים) ו... תיכף.

 

whatamichi, שסיימה את חצי הגמר במקום השביעי, לקחה כמות נכבדה של נקודות משני המשחקים האחרונים. היא ניחשה 0:1 להולנד (18.4 נקודות), 0:2 לגרמניה (28.3 נק') ושינתה את הניחוש לגרמניה אחרי רבע הגמר, דבר שהעניק לה 15 נקודות נוספות. את "המונדיאל המפוצל 4" היא סיימה עם 619.6 נק', שלא הספיקו לה לעקוף את איתושון. גם איתן גשם, מהמקום הרביעי, יצא מהמירוץ כששינה את הניחוש שלו לאחר משחקי רבע הגמר לברזיל. פישר לא שינה את הניחוש המקורי שלו - ספרד - וגם הוא לא זכה בנקודות. לעומתם, איתושון, שהניחוש המקורי שלו היה ברזיל, שינה את הניחוש שלו עוד בשלב הבתים ל"גרמניה", דבר שהעניק לו בסופו של דבר 50 נקודות נוספות (והוא אותו שלישי "מיסתורי" שלקח את ה-50) ואת התואר הבלתי מעורער של המנצח של "המונדיאל המפוצל 4". ברכות לאיתושון, שזוכה במארז שלוש העונות של "הממשלה" מתנת yes.

 

נפגשים שוב בעוד כשנתיים ליורו המפוצל?

 

המונדיאל המפוצל 4 - הטבלה הסופית