המסך המפוצל

מנת היום 8/7/14

אל הפלא, האנשים שעשו אותנו רזים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 07-07-2014
0 תגובות

22:00 אל הפלא | To The Wonder, ערוץ Yes3

זוכה פרס הבמאי בפסטיבל ונציה. סיפור אהבה, השואב רבות מחייו האישיים של הבמאי, אודות בחור אמריקני החי בפריז, שמתאהב עד מעל הראש בבחורה אוקראינית החיה בעיר עם בתה הקטנה. הם בוחרים להתחיל חיים משותפים יחד ושבים לארה"ב, לאוקלהומה, אך שם מתחילות להתעורר בעיות, והם הולכים ומתרחקים זה מזו. בעזרת הצילום המפעים של עמנואל לובצקי, ממשיך מאליק בקו החזותי המרשים שלו ובסגנונו הפיוטי שהשפיע ומשפיע על במאים רבים סביבו. שחקנים: בן אפלק, רייצ'ל מקאדמס, אולגה קורלינקו, חוויאר בארדם. במאי: טרנס מאליק ("עץ החיים", "שבילי הזעם"), ארה"ב, 2012. הסרט אכן מציג את החזיונות היפהפיים של הבמאי, אך העלילה קודרת, לא מרגשת ובעיקר בעיקר מרדימה. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 כלא לרוצחים בלבד | The Condemned, ערוץ Yes דוקו

ביער רוסי עבות וענק, שגודלו כגודל גרמניה, שבחורף הטמפרטורות בו יורדות ל-40 מעלות מתחת לאפס, 7 שעות נסיעה מהעיר הקרובה ביותר, מסתתרת לה מושבת העונשין 56. מדובר בכלא עם אבטחה מקסימלית שנועד לרוצחים בלבד. הכלא הזה הוא סוף הדרך עבור 260 רוצחים, שבמצטבר הרגו כ-800 איש. בפעם הראשונה הרשו השלטונות לתעד את מה שמתרחש שם ויוצרי הסרט מביאים שיחות כנות ולא מצונזרות עם האסירים על הפשעים הנוראים שביצעו, על חיים ומוות, על גאולה ועל חוסר-חרטה, על שגעון ועל תקווה. הסרט מתעד אותם במשך מספר חודשים ומגלה מה קורה כשאדם נעול בתא קטן, 23 שעות ביום, יום אחר יום, עד סוף החיים.  בימוי: ניק ריד. 80 דקות, אנגליה/רוסיה, 2013.

 

 

22:50 האנשים שעשו אותנו רזים | The Men Who Made Us Thin, ערוץ 8 (הוט)

כבר עשרות שנים אומרים לנו שהשמנה מסוכנת ושאנחנו צריכים לעשות הכל כדי להגיע ל"משקל האידאלי". אז למה למרות שחצי עולם בדיאטה, אחוזי ההשמנה עולים כל הזמן? ואיך קשורים לכל זה 240 מיליארד דולר שמרוויחה מאתנו תעשיית הדיאטות בעולם? הסדרה יוצאת לחקור את תעשיית הדיאטה העולמית, המשגשגת יותר ככל שמגפת ההשמנה העולמית מסלימה. היא בוחנת את הקשרים בין השמנת יתר וירידה במשקל, ומתעמתת עם כמה מהאנשים שעושים הון מהאובססיה של האנושות לרזון. הסדרה מגלה סודות מפי יודעי דבר בתעשייה, בוחנת את הסיבות המדעיות לכך שכל כך הרבה דיאטות נכשלות בטווח הארוך ומדוע למרות הכישלון הזה - אנשים חוזרים אליהן שוב ושוב. בוחנת את תעשיית הכושר, ומדוע תעשיית המזון מוציאה כל כך הרבה כסף בקידום פעילות גופנית ומנסה לגלות אם ייתכן שיום אחד תימצא גלולה שתעזור לנו לרדת במשקל בקלות. סדרה בת 3 פרקים, 60 דקות כל אחד, BBC, 2013.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.