המסך המפוצל

מנת היום 6/7/14

שרלוק 3, מוות בפמברלי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 06-07-2014
0 תגובות

19:10 מלכי אירופה 2013 | King of Europe, ערוץ אגו

אליפות אירופה במירוצי דריפט לשנת 2013. הקרקס הנודד של מכוניות ועשן חוצה את אירופה כדי למצוא את נהגי הדריפט הטובים ביותר. עם בועז קורפל והפרשנית אפרת הופמן. הונגריה, 2013, 8 פרקים.

 

 

21:00 גיבורי האוורסט של הנסיך הארי | Harry's Mountain Heroes , ערוץ הטיולים

הנסיך הארי מוביל אל פסגת האוורסט משלחת טיפוס המונה חמישה חיילים שנפצעו בעת מילוי תפקידם. הסרט חושף את תפקידו של הנסיך כפטרון עמותת הצדקה Walking With Wounded, ואת תרומתו לפעילותה המתמשכת. עיקר הסרט מוקדש לתיעוד החיילים ששירתו בעיראק או אפגניסטן וספגו פציעות ששינו את חייהם מהקצה אל הקצה. כל אחד מהם ניצב בפני הלא נודע, הן בניסיונו להעפיל אל פסגת ההר, והן במאבק לשיקום ולהשתלבות מחדש בחיים האזרחיים. חמשת החיילים יתמודדו עם טמפרטורות קיצוניות, מפולות שלג קיצוניות וטיפוסים ליליים. מגוון הקשיים העומדים בדרכם מסייעים להאיר את נחישותה של הרוח האנושית והפוטנציאל הטמון בה לתחייה ולמעוף מחודש.

 

 

22:00 ז'אן דה פלורט | Jean De Florette + מאנון | Manon De Sources, ערוץ Yes3

העיבוד המצליח של קלוד ברי לרומן המפורסם של מארסל פניול "מי הגבעות". הסיפור המלא ורחב היריעה - המתאר מעשה נוכלות של שני איכרים נגד היורש התמים של הנחלה הסמוכה, ואת נקמתה של בתו בהם - פוצל לשני סרטים שונים שיצאו בהפרש של כמה חודשים זה מזה, דבר שרק תרם להצלחה הקופתית והביקורתית לה זכה הפרויקט. "ז'אן דה פלורט" גרף את הפרסים המרכזיים בטקס פרסי הבאפט"א של אותה שנה כולל פרס הסרט, התסריט ושחקן המשנה לדניאל אוטיי. אוטיי זכה גם בפרס הסזאר, בנוסף לעוד שש מועמדויות לסרט. בנוסף היה הסרט מועמד לפרס גלובוס הזהב. "מאנון" זיכה את עמנואל ביאר בפרס הסזאר על משחקה. שני הסרטים עדיין ממוקמים בין מאה הסרטים הזרים המצליחים ביותר בכל הזמנים בארה"ב. הסרט נמצא במקום ה-60 ברשימת סרטי הקולנוע העולמי הטובים ביותר של מגזין אמפייר. שחקנים: ז'ראר דפרדייה, איב מונטאן, דניאל אוטיי, עמנואל ביאר, אליזבת' דפרדייה. במאי: קלוד ברי, צרפת, 1986. ז'אן דה פלורט - סרט יפהפה, ממורק למשעי, ובנוי כטרגדיה יוונית מושלמת. מאנון – הסרט שיגרום לצופים לקום מהכיסא ולטייל בנופים המדהימים של דרום צרפת. ציון: ♥♥♥♥♥


 `

 

22:00 מוות בפמברלי | Death Comes To Pemberley , ערוץ Yes Oh

אוקטובר, 1803. שש שנים אחרי מאורעות "גאווה ודעה קדומה" שהסתיימו בנישואיהם של מר דארסי ואליזבת' בנט. ערב אחד, כשהם בדרכם לנשף באחוזת פמברלי, פורץ ריב בין ג'ורג' וויקהאם וקפטן דני, בנוכחותה של אשתו של וויקהאם (ואחותה של אליזבת') לידיה. השניים עוזבים את הכרכרה בזעם ונעלמים לתוך היערות, כשלפתע נשמעות שתי יריות. דארסי משגר משלחת חיפוש, וויקהאם נמצא כשהוא רוכן בהיסטריה מעל גופתו של דני, ומאשים את עצמו ברצח. מכאן יתחיל משפט שיגרור את כל המעורבים למערבולת של שמועות ורכילויות ויעמיד בסכנה את אחוזת פמברלי. מיני סדרה בת שלושה חלקים, תעלומת רצח, המבוססת על רב המכר באותו השם של סופרת המתח המצליחה פי.די ג'יימס. הסדרה ממשיכה את מאורעות "גאווה ודעה קדומה", כשרצח שבו מעורבת משפחתה של אליזבת' יוצרת מתח בינה לבין דארסי ומאיימת על שלמות משפחתם. הסדרה מבית ה-BBC נוצרה לציון 200 שנים לרומן הקלאסי של ג'יין אוסטין, והיא שופעת שחקנים בריטים מוכרים וכוללת את מת'יו ריס ("האמריקנים", "אחים ואחיות") כמר דארסי, לצידו אנה מקסוול מרטין ("בית קדרות") כאליזבת בנט, הכוכבת העולה והמלווה הנוכחית ב"דוקטור הו", ג'נה קולמן כלידיה, אחותה של אליזבת, ומת'יו גוד (פין, התובע החדש ב"האשה הטובה") כג'ורג' וויקהאם, ארוסה של לידיה המואשם ברצח.

 

 

22:15 שרלוק 3 | Sherlock 3, ערוץ Hot3

כוכבי הקולנוע בנדיקט קמברבאץ' ("סטארטרק") ומרטין פרימן ("ההוביט") שבים בעונתה השלישית של סדרת הלהיט המדוברת, מבית היוצר של סטיבן מופט, שהפכה לאירוע הטלוויזיוני הגדול של 2014, שברה שיאי צפייה בארה"ב ובבריטניה, זכתה לשבחים אוניברסאליים וחודשה לעונה נוספת. ספוילר - אמנדה אבינגטון ("מר סלפרידג'"), בת-זוגו של פרימן, מצטרפת לסדרה כמארי מורסטן, בת-זוגו הנבונה והשנונה של ד"ר ג'ון ווטסון (פרימן), בעוד לארס מיקלסן ("The Killing") מגלם את צ'רלס אוגוסטוס מגנוסן, איש עסקים עוצמתי וסחטן בלתי נלאה. השחקנים הבריטיים הוותיקים וונדה וונטהאם וטימותי קרלטון, הוריו של קמברבאץ', משחקים את הוריו של שרלוק הולמס (קמברבאץ'). כל השאלות שהציקו למעריצי הסדרה בשנתיים שחלפו מאז זינק שרלוק מהגג אל מה שהיה נדמה כמו מותו, נפתרות בפתיחת העונה השלישית – כיצד עשה זאת, ואיך ג'ון יגיב לידיעה שחברו הטוב זייף את מותו. עם שובו, שרלוק מגלה שזה אמנם יהיה פשוט לחזור לפתור פשעים מסובכים, אך אולי זה לא יהיה כל-כך קל לתקן את חברותו עם ווטסון. כעת, דברים נראים אחרת, כשלחייו של ווטסון נכנסה בת-זוג. אל הרפתקאותיהם המלהיבות נשאבים חבר צוות חדש, נבל מסתורי והנורא מכול, איום לא צפוי שנמצא קרוב ממה שהם חושבים.

 

 

23:05 הנערה עם חצי פרצוף | Saving Sarah's Face, ערוץ 8 (הוט)

שרה אטוול בת ה-17 סובלת ממחלה נדירה שגורמת לצד הימני של פניה להתנפח. למרות מראה החריג, והקשיים שעברה בעקבותיו, היא לא נתנה למצב לדכא אותה. במהלך הסרט היא עוברת ניתוח חדשני שמאפשר לה, בפעם הראשונה בחיים, להציג חיוך.

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.