המסך המפוצל

מנת היום 1/7/14

דאלאס 3 , תור 2: העולם האפל

מאת: שי שגב

פורסם: 30-06-2014
3 תגובות

09:35 סנג'יי וקרייג | Sanjay and Craig Club , ערוץ ניקולודיאון

סדרת האנימציה שבה עם המשך עלילותיהם של הילד ההודי-אמריקני, סנג'יי פאטל, וחברו הטוב ביותר, הנחש המדבר ואומן התחפושות, קרייג. השניים נפגשו בחנות לחיות ומאז הם מבלים את רוב זמנם יחדיו. סנג'יי הוא ילד נלהב ומגושם במקצת עם קראש על ידידתו בת ה-15 בל פפר, מלצרית במקום הבילוי החביב עליו. לסנג'יי גם ידידיה טובה בשם מגאן ספארקלס, מצטיינת טקסי יופי, המטפחת קראש משלה על סנג'יי מבלי שהוא ער לכך. את עיקר זמנו מעביר סנג'יי בהרפתקאות עם קרייג, בחיזור כושל אחר בל ובהערצה עיוורת לרמינגטון טאפליפס, שחקן סרטי פעולה משנות השמונים שכוכבו דעך.

 

 

10:00 גן חיות 2, ערוץ ניקולודיאון

עונה חדשה לסדרה -  קומדיית מצבים פרועה מבוססת מערכונים בכיכובם ובבימויים של הצמד אודי ואביעד שכל כולה מתרחשת בתוך גן חיות דמיוני בשם "גנחה". הצמד מגלם דמויות קומיות שונות, הלקוחות ממארג החיים של הנפשות הפועלות בתוך גן החיות - המנהלים, העובדים והמבקרים שם - על מערכות היחסים, ההיררכיות ואירועים מיוחדים שקורים בגן החיות, תוך שילוב של בעלי החיים עצמם כחלק מהנוף של כל האירועים. העונה תתווספנה מספר דמויות חדשות: משפחת סלפי, משפחה כל ישראלית שמגיעה לבקר בגן החיות, רק רגע לפני שהם נכנסים, אבי המשפחה מתעקש לעשות תמונה משפחתית בכניסה לגנחה; ד"ר לטקס, המנתח הפלסטי של גן החיות.

 

 

19:35 הוליווד הייטס | Hollywood Heights, ערוץ MTV

סדרת דרמה העוקבת אחר זמרת מתחילה שחייה משתנים כאשר היא פוגשת את אליל הרוק האהוב עליה. לורן טייט היא תלמידת תיכון שחלומה הוא להפוך לזמרת ולפגוש את כוכב הרוק, אדי דוראן. באותו הזמן חש דוראן אי שביעות רצון מהכיוון אליו פנתה הקריירה שלו – אל עבר מוסיקת פופ מתועשת הבאה על חשבון היצירה האמתית בה הוא מעוניין להשקיע. בעידודה של אמה הקולית וחברתה הטובה מליסה, נרשמת לורן לתחרות כישרונות בניהולו של דוראן וזוכה בה. הניצחון מוביל אותה לפגישה עם אדי וליחסים שעתידים לשנות את חייהם. בה בעת מתמודדת לורן עם האינטריגות של חיי מתבגרת רגילה ואדי מנסה לנווט בין חלומותיו ובין יחסיו עם המנהל התובעני שלו ועם אהובתו הבוגדנית.

 

 

21:00 תור 2: העולם האפל | Thor: The Dark World, ערוץ Hot פאן + ישודר ב-Yes ביום שישי

לאחר הניצחון שלו ושל חבריו בסרט "הנוקמים", שב תור לביתו באסגארד ואתו אחיו לוקי, שבוי וכבול. אך השקט לא שורר זמן רב ביקום של מארבל, ואיום חדש ממהר לצוץ כאשר נשק מסוכן מהעבר מתגלה לפתע, ומאיים להשמיד לא רק את כדור הארץ אלא את היקום כולו. תור יוצא למסע מסוכן במהלכו יתאחד עם אהובתו, ג'יין פוסטר (נטלי פורטמן); יתעמת עם אחיו; יקפוץ בין עולמות; ילחם עם אלפים אפלים וינסה להספיק לרכבת הנכונה – והכול כדי להציל את העולם ברגע האחרון, שוב. שחקנים: כריס המסוורת', נטלי פורטמן, אנתוני הופקינס, טום הידלסטון, אידריס אלבה. במאי: אלן טיילור ("משחקי הכס"), ארה"ב, 2013. למרות עלילה עמוסה וגיבורים לא משכנעים, השחקן האוסטרלי, כריס המסוורת', סוחף את הקהל כנער הזהב מכוכב אסגארד – בשלל אפקטים מרשימים ועושר ויזואלי. ציון: ♥♥♥♥♥


 

21:00 מפלצת של מלון | Hotel Transylvania, ערוץ Hot פאן

קומדיית הנפשה משעשעת שהייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב. מסתבר שלדרקולה הנורא (אדם סנדלר שתורם את קולו) יש מלון חמישה כוכבים בשם מלון טרנסילבניה שבו הוא מגדל בשקט את בתו מייביס ובו מתארחות מפלצות בלי שבני אדם יפריעו להן. כשדרקולה עורך למייביס המתבגרת מסיבת יום הולדת 118, הוא מזמין לסופשבוע את חבריו הטובים, ביניהם פרנקנשטיין ואשתו, המומיה ומשפחה של אנשי זאב. אולם הכול עומד להשתנות כאשר בן אנוש צעיר מגיע לבית המלון, מושך את עינה של מייביס ומפר את השלווה. קולות: אדם סנדלר, סלינה גומז, ג'ון לוביץ, דייויד ספייד, אנדי סמברג, קווין ג'יימס, סטיב בושמי, פראן דרשר. בימוי: גנדי טארטקובסקי. ארה"ב, 2012. למרות הנימה הקלילה והמהירה המיועדת לילדים, התסריט מעט מפחיד וחזק, ופונה לקהל קצת יותר מתבגר. יחד עם זאת, ראינו בעבר הנפשה הרבה יותר מרשימה. ציון: ♥♥♥♥♥



21:15 דאלאס 3 | Dallas 3  , ערוץ Yes דרמה

הדרמה רבת התככים של ערוץ הכבלים TNT חוזרת. בתחילת העונה השלישית, משפחת יואינג נמצאת כשידה על העליונה לאחר שהביסו את קליף ברנס והשתלטו על החברה שלו. המשפחה מאוחדת וסו אלן מתכננת את חתונתם של ג'ון רוס ופאמלה. ספוילר - הסולידריות המשפחתית נבחנת פעם נוספת כאשר ג'ון רוס מתעמת עם בובי על השליטה ב"סאות'פורק" ועל התכניות להמשך ההתקדמות של "יואינג גלובל". אלנה חוזרת לדאלאס ויש לה אג'נדה סודית, וזר מסתורי ומסוכן מגיע לחווה.

 



22:00 קאמי קלודל | Camille Claudel 1915, ערוץ Yes3

הסרט זכה בפרס הסרט האירופאי הטוב ביותר. דרמה ביוגרפית בכיכובה של ג'ולייט בינוש. סיפורה של האישה המורכבת קאמי קלודל, שהייתה פסלת מוכשרת מאד בזכות עצמה אך לעד תיזכר כפילגשו של האמן המפורסם אוגוסט רודן. השנה היא 1915, לאחר הפרידה ששברה את לבה מרודן, נשלחת קלודל למוסד לחולי נפש, שם לא תוכל לפסל. זהו סיפור על שהותה במוסד, כאשר לאורך כל הדרך היא מחכה נואשות לביקורו של אחיה האהוב, אשר יחלץ אותה מהמקום השנוא ויאפשר לה לשוב ולעסוק בפיסול. שחקנים: ג'ולייט בינוש, ז'אן לוק וינסנט. במאי: ברונו דומון ("פלנדרס"), צרפת, 2013. הופעה נהדרת של בינוש, למרות שהסרט קשה לצפייה לעיתים, הוא עדיין מביא פרק חשוב בתולדות האמנות המודרנית. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 רומן פולנסקי: זיכרונות | Roman Polanski: a Film Memoir, ערוץ Yes דוקו

אנדרו בראונסברג, חברו הטוב של רומן פולנסקי, ניהל עם הבמאי האגדי ראיון אינטימי ארוך במהלך מעצר הבית המתוקשר שלו בשווייץ. הריאיון החושפני עוקב אחר התחנות בחייו של פולנסקי – הילדות בצרפת ופולין, הפרידה ממשפחתו במהלך השואה, לימודי הקולנוע בפולין, הפיכתו לבמאי הוליוודי מוביל, רציחתה של אשתו שרון טייט על ידי חברי הכת של צ'ארלס מנסון, פרשת יחסי המין עם דוגמנית קטינה, בריחתו מארה"ב לאירופה, מעצר הבית בשווייץ והעדנה האמנותית והביקורתית לה הוא זוכה בשנים האחרונות. בימוי: לורן בוזרו. אנגליה, 2011. הזדמנות נדירה לשמוע אמן מדבר על חייו. יחד עם זאת, הסרט איטי ועל כן מיועד למעריצים בלבד. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:55 החולמים | Dreamers, ערוץ 8 (הוט)

"מסע פואטי" לארבע הפינות של כדור הארץ, דרך דמיונם של כמה סופרים ובמאים מכל רחבי העולם. הבמאים והכותבים  פרנק פירסון ("מלך הצוענים"), ז'אק אודיאר ("חלודה ועצם"), פאן נלין ("סמסארה"), ג'יימס גריי ("רחובות מושחתים"), גיירמו אריאגה ("בבל"), מאייוון לה בסקו ("Polisse") ומישל גונדרי ("שמש נצחית בראש צלול"). כולם מאפשרים להיכנס לעולמם, דרך קטעים מסרטיהם וראיונות אישיים על מקורות ההשראה שלהם, הדרך המאוד ספציפית שבה הם עובדים, הנושאים בהם הם בוחרים להתעסק, הדמויות וסגנונות הבימוי שלהם. צרפת, 2012.

 

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.