המסך המפוצל

מנת היום 29/6/14

פרויקט מסלול 10, רקוויאם לחלום ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 28-06-2014
0 תגובות

12:50 ילדי המזל | Children Of Fortune, ערוץ CBS דרמה

מותחן בכיכובו של ג'יימס ברולין ("תפוס אותי אם תוכל"). בלש לוקח את בתו המרוחקת לחקירת מקרה רצח שמובילה אותם לעיירה קטנה באריזונה בה מתגוררות משפחות פוליגמיות.

 


21:00 מפלצות היורה של היטלר | Hitler's Jurassic Monsters, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

כחלק מהחלום המטורף של הנאצים, שרצו לקיים אלף שנים של הרייך השלישי, הם פיתחו תכניות מפורטות להתיישבות ארית, והקמת פארקים נרחבים שישמשו לציד חיות "אריות". גרינג והימלר הפעילו את מיטב המדענים, כדי שיוציאו לפועל את התכנית השאפתנית של מניפולציה גנטית, שהייתה אמורה לשנות את סדרי הטבע.

 

 

21:30 פרויקט מסלול 10 | Project Runway, ערוץ HOT3

עונה חדשה לתכנית המציאות המתמקדת בעיצוב אופנה בהנחיית היידי קלום. בין השופטים האורחים השנה ניתן למצוא את לורן גרהאם, היידן פנטייר, קריסטין ריטר, זוכת ה"אמי" דברה מסינג, הילרי דאף, זואי סלדנה וזוכת האוסקר וה"גראמי" ג'ניפר הדסון. פטרישיה פילד, מעצבת התלבושות הידועה וזוכת פרסי ה"אמי" של "סקס והעיר הגדולה" ו"השטן לובשת פראדה", חוזרת כשופטת אורחת לאחר שהשתתפה בעונת הבכורה של "פרויקט מסלול". לצדה של קלום , חוזר המנטור הקבוע טים גאן. המעצב מייקל קורס ועיתונאית האופנה נינה גרסיה שבים לכס השיפוט המפורסם.

 


22:00 אלוהים אוהב את אוגנדה | God Loves Uganda, ערוץ Yes דוקו

סרט עטור פרסים, אחד מהבולטים ביותר ב-2013, המתעד את הניסיונות של האוונגליסטים האמריקאים להפיץ את תורתם באמצעות הקמת בתי-ספר ובתי-חולים, שמקדמים את האג'נדה הדתית הקנאית שלהם. הסרט, שעורר הדים רבים בארה"ב, עוקב אחר מנהיגים אוונגליסטים כריזמטיים וממומנים היטב - הן באמריקה והן באוגנדה - שמטרתם המיסיונרית המוצהרת היא לחסל "חטאים מיניים" (כאשר ברקע עונש המוות להומוסקסואליים) ולהמיר את תושבי אוגנדה לנצרות הפונדמנטליסטית החשוכה. תוך שימוש בסינמה וריטה, בראיונות ובחומרים ממצלמות נסתרות, מציג הבמאי רוג'ר רוס וויליאמס ("Music by Prudence") את פועלם האגרסיבי של האנשים שרוצים "להציל מיליוני נפשות". בימוי: רוג'ר רוס וויליאמס. 83 דקות, ארה"ב, 2013. דוקו עוצמתי, חזק ומפחיד – כיצד החזקים שולטים בחלשים. ציון: ♥♥♥♥♥


 

 

22:00 רקוויאם לחלום | Requiem for a Dream, ערוץ Yes3

סרטו העוצמתי והשערורייתי של דארן ארונופסקי אשר פרסם אותו כאחד הבמאים המעניינים והבולטים בקולנוע האמריקני. נבחר לאחד הסרטים הטובים של שנת 2000 של מכון הסרטים האמריקני, ומדורג במקום ה-76 ברשימת הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB. שחקנים: ג'ניפר קונלי, ג'ארד לטו, אלן בורסטין. במאי: דארן ארונופסקי, ארה"ב, 2000. הסרט עשוי להיות מעט קשה לצפייה, אך הוא מקושט בשחקנים נהדרים ועשיר בתמונות ויזואליות שיצרבו בזיכרון לנצח. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 אהבה, באיחור | Love Comes Lately, ערוץ MGM

דרמה. גבר בן שמונים ממשיך לטפח את חיי האהבה שלו במרץ ותוך כדיי סיכון מערכת היחסים עם האישה שהוא אוהב. מבוסס על סיפורים קצרים מאת יצחק בשביס זינגר. שחקנים: ריאה פרלמן וברברה הרשי. בימוי: יאן שוטה. ארה"ב, 2007. הסרט אינו נאמן למקורות הספרותיים, אך העיבוד לשלושה מספריו של בשביס זינגר נוגע ללב ומרשים. ציון: ♥♥♥♥♥



23:00 פיצוץ אוכלוסין | Population Boom, ערוץ 8 (הוט)

זהו סיוט שממנו פחדו במשך שנים: אוכלוסיית העולם חצתה את השבעה מיליארד בני אדם. המשאבים מתדלדלים, הרים של פסולת רעילה נצברים, רעב ואקלים הפכפך נפוצים יותר ויותר. האם אלו תוצאות של התפוצצות אוכלוסין? מהו המספר המקסימלי של אנשים שהעולם יוכל להכיל? ומהי הדרך להתמודד עם המשבר שבדרך? הסרט בוחן את ההשפעה העמוקה של הצמיחה המסחררת באוכלוסיית העולם, הן בבני אדם והן בסביבה. בעוד הגידול הצפוי באוכלוסייה אנושית צפוי לבוא דווקא ממדינות העולם השלישי, לאורח החיים המערבי יש את ההשפעה הגדולה ביותר על כדור הארץ והיא גוזלת משאבים רבים יותר. האם זו החובה של האנושות להתחייב לא רק למשפחות קטנות יותר, אלא גם לשינוי בדרך החיים למען הדורות הבאים ולמען כדור הארץ? אוסטריה, 2013.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.