המסך המפוצל

מנת היום 24/6/14

השמיים נופלים 4, מי נתן לך רישיון ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 24-06-2014
1 תגובות

22:00 טים מצייר ורמיר | Tim's Vermeer, ערוץ Yes דוקו

לממציא טים ג'ניסון יש אובססיה אחת מוחלטת: עבודותיו של הצייר ההולנדי, ג'והנס ורמיר, שנחשב לאחד הציירים הגדולים והחשובים ביותר בהיסטוריה. ג'ניסון מנסה לשחזר את הישגיו של ורמיר דרך ניסויים באור ובטכנולוגיה ולהתחקות אחר כשרונו העצום של הצייר והדרך בה הקדים את זמנו, באופן בו קלט את הריאליזם של האור ושל הדמויות אותן צייר. טֶלֶר (בעצמו קוסם/שחקן/מפיק/במאי) מתלווה אל ג'ניסון המקסים בחיפושיו ובחקירותיו עד שיפצח את הגאונות מאחורי הצייר. בימוי: טלר. 80 דקות, ארה"ב, 2013. משעשע ועמוק במידה שווה, הסרט לוקח נושא אזוטרי כדי להציג שאלות מרתקות על אמנות ואובססיה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 מי נתן לך רישיון, ערוץ 1

סדרה קומית של היוצרות דניאלה דורון, מיכל ויניק וטליה לביא, בהשתתפות לירון וייסמן, שמרית לוסטיג, מונא חוה, חני נחמיאס, נירו לוי, יוליה פלוטקין ועוד. מדובר בדרמה קומית על שלוש חברות על גלגלים: נהגת מונית ערביה עם לב זהב וחוסר הבנת ההגה; מורה שאקלית לנהיגה על אוטומט עם משיכה לנשים מסוכנות; ופרינססה בלי רישיון שהקימה סטארט אפ יצירתי בלימוזינה. תאונת שרשרת אחת גורמת לשלוש החברות לחשב את המסלול מחדש.

 

22:00 ילדי חצות | Midnight's Children, ערוץ Yes3

עיבוד לספרו מעורר המחלוקת של סלמן רושדי בבימויה של הבמאית ההודית הידועה דיפה מהטה. ב-15 באוגוסט 1947, ערב הכרזת העצמאות של הודו, מוחלפים שני תינוקות זה בזה בבית חולים בבומביי. האחד אחד ניתן לקבצנית מסכנה ובודדה, והשני לזוג עשיר ותומך. שנים לאחר מכן  חייהם של השניים נשזרים באופן מסתורי וסבוך במסעה המטלטל של הודו המודרנית והאגדתית בד ובד עם נצחונותיה ואסונותיה. שחקנים: סאטייה באבה, שריה סאראן. במאית: דיפה מהטה ("מים"), אנגליה, 2012. למרות שהסרט יפה ויזואלית ונוגע ללב, התסריט סלחני מדי והסיפור לא הדוק מספיק. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:00 השמיים נופלים 4 | 4 Falling Skies , ערוץ Yes אקשן

עונה חדשה לדרמת המדע הבדיוני של רשת TNT מבית היוצר של סטיבן ספילברג ורוברט רודט, בכיכובו של נואה ויילי (ER). ספוילר - בעונה הרביעית, טום מייסון וחבריו למליציה נחושים אף יותר מבעבר לסיים את מלחמתם בחייזרים, אך הפתעות רבות עוד צפויות להם, למשל, זן חדש של יצורים הנקראים "הוולם". הקו הדק שבין בני אנוש לאלו שאינם אנושיים הולך ונעשה מטושטש יותר משהיה אי פעם. טום מתמודד עם הכוחות החדשים של הבת הקטנה שלו ושל אן, אלקסיס (סקרלט בריאן, "הארי פוטר"), שלאחרונה נראתה כשהייתה בת 6, אך בינתיים גדלה עד מאוד, וכעת סוגדת לירח. אלקסיס תיקח חלק משמעותי במאבק ובעונה החדשה. לעונה החדשה מצטרפת בתפקיד אורח מתמשך, מירה סורבינו, בתפקיד "שרה", מעצבת גרפית בעברה, שרחקה מאוד מביתה ומעברה, ושהמוות מסביבה חישל אותה כך שכעת היא חשה חסרת פחד יותר מאי פעם. היא פוגשת את פופ (קולין קניגהאם), מתחברת אליו מאוד ומצטרפת למאבק של הניצולים.

 

 

23:10 אימהות | Mothers, ערוץ 8 (הוט)

בכפר הסיני הצפוני מא, כמעט כל הנשים מעוקרות או עונדות התקן תוך רחמי למניעת הריון לאחר הולדת ילדם הראשון. אישה אמיצה אחת מחליטה להילחם בגזירה ולא לעבור את ניתוח העיקור שכופה עליה הממשלה. הצצה לבירוקרטיה האכזרית שמונעת מהנשים הסיניות את זכותן הבסיסית  ללדת ילדים. הסרט שופך אור על סין הכפרית שנשכחה על ידי העולם הגדול וחושף את ההשפעה האמיתית והקשה של תכנון משפחה בכפוף למדיניות הממשלה. סין, 2013.

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.