המסך המפוצל

הרודן

על הסדרה החדשה "הרודן" (Tyrant), שתגיע לערוץ yes Oh ב28.6 בצמוד לשידור בארה"ב (24.6)

מאת: אורלי

פורסם: 20-06-2014
7 תגובות

לפני כשנתיים, גידי רף יוצר 'חטופים', הציג בפני הווארד גורדון - אחד משני היוצרים והמפיקים בפועל הראשיים של 'הומלנד' - רעיון לסדרה על המתרחש במזרח התיכון ועל האופן שבו מתפתחים רודנים. הווארד גורדון אהב את הרעיון והתוצאה: טיקווד ליין הפקות, חברת ההפקה שהווארד גורדון הקים, יחד עם שידורי 'קשת' ופוקס 21 הפיקו את הסדרה עבור רשת  FX (שידועה בזכות סדרות כמו האמריקאים, לואי, ואימה אמריקאית), וביום שלישי ה-17.6 הוקרן בסינמה סיטי גלילות פרק הבכורה של הסדרה "הרודן" (Tyrant), באירוע חגיגי שהופק על ידי חברת yes שרכשה את הסדרה לשידור בארץ בצמוד לארה"ב. הסדרה צולמה בחשאי בחודשים האחרונים בכפר סבא, בהשתתפות שחקנים אמריקאים וישראלים כאחד.

 

כשחושבים על זה, קשה שלא להעריך את ההישג בעצם קיומה של הסדרה הזו: אם קודם היה אפשר להתפעל מהצלחת שחקנים ישראלים שהצליחו לקבל תפקידי משחק משמעותיים בסדרות בהוליווד, או לחילופין להתלהב מכך שהאמריקאים רכשו סדרות ישראליות כדי להפיק להן גרסה מקומית משלהן - הרי שמתן אפשרות ליוצר ישראלי לכתוב סדרה ישירות לקהל האמריקאי, שישתתפו בה שחקנים ישראלים, ושחקנים הוליוודיים ובריטיים, ושהיא אפילו תצולם בארץ, יש בה בהחלט משום עליית מדרגה בכל הקשור להצלחה בהשתלבות בתעשייה ההוליבודית. כל מה שחסר עכשיו, זה רק שהסדרה באמת תתגלה כטובה, ותזכה להיות להיטית לא פחות מ'הומלנד'.

 

גילוי נאות- אני לא נמנית על חובבי 'הומלנד' - שרשמית פרשתי ממנה בסוף העונה השנייה, אך התחלתי להתבאס ממנה וממופרכות חלקים בעלילתה כבר בפרק השישי בעונתה הראשונה. אני גם לא ממש נמנית על חובבי 'חטופים', היא הייתה בעיניי פחות מעצבנת מ'הומלנד', אך חסר בה אותו גורם שידבר אל ליבי, ויגרום לי לא לרצות לפספס אף פרק שלה.


אולם מכיוון שאני רוצה בהצלחת פרויקטים משותפים שכאלה (גם אם הם יתגלו כלא מיועדים לי אישית) ומכיוון שאני גם חפצה בהצלחתה של ג'ניפר פיניגן שאותה אני מחבבת עוד מימיה כברידג'ט בסדרה "היפים והאמיצים" וידעתי שהיא מככבת בסדרה, הייתה בי באמת סקרנות ועניין לצפות בפרק הראשון.

 

מה שעוד ידעתי על הסדרה לפני שהגעתי לערב ההקרנה היה רובו בעיקר מה שהקומוניקט של yes  בחר לספר, ואני מעדכנת קצת עבורכם: "הרודן" היא סדרה על משפחה אמריקאית הנשאבת אל קרבי השלטון במדינה מזרח תיכונית דמיונית . גיבור הסדרה הוא בסאם "בארי" אל פאיד (אדם ריינר), בנו הצעיר של דיקטטור החולש על מדינה שסועת קרבות, רופא ילדים במקצועו, החוזר למולדתו אחרי 20 שנה של חיים בארה"ב, מלווה באשתו האמריקאית מולי (ג'ניפר פיניגן) וילדיו, לצורך חתונתו של אחיינו. בין שחקני הסדרה הנוספים נמנים ג'סטין קירק ("העשב של השכן") כעובד בשגרירות האמריקאית, מורן אטיאס, המגלמת את אשתו של אחיו של בארי, השחקנית הוותיקה אליס קריגה (אשת האב השליט) וסלים דאו כראש צוות האבטחה.

 

סלים דאו היה גם השחקן הראשון שאני ואסף רזון שהיינו באירוע ההשקה זיהינו, והחמאנו לו על משחקו ב"עבודה ערבית", הוא מצדו סיפר שהוא לא כל כך מופיע בפרק הראשון בסדרה "הרודן", אך תפקידו יגדל משמעותית בהמשך (חפשו אותו במיוחד בפלאשבקים בפיילוט).

 

אסף אף אמר לג'ניפר פיניגן שהייתה גם היא באירוע, שיוצא לו מדי פעם לצפות בה בשידורים חוזרים של  "ג'ורדן" וג'ניפר השיבה "כן, זה כל הזמן, אני רואה את עצמי מלפני עשור שוב ושוב!". נראה שגם במלון שבו היא שהתה בארץ הממיר מכוון על הערוץ המשותף להוט ול-yes.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          

מכיוון שלא היה בזמן ההתכנסות זמן ממשי לראיונות, הרי שצילומים, אכילה וחילופי דברי נימוסים מילאו בעיקר את החלק הזה של האירוע.

 

אסף רזון וג'סטין קירק

 

 

ואז הגיע החלק של הקרנת הפרק הראשון, שבוים אגב על ידי דיוויד ייטס (בימאי הסרטים האחרונים בסדרת הארי פוטר) ואסף אהב את העבודה שהוא עשה בפרק.

 

הקומוניקט של yes מציין כי לצורך צילומי הסדרה הוקם בכפר סבא מתחם צילומים ענק הכולל סט עצום ממדים בסטנדרטים שלא נראו כמותם בארץ. וכי ארמונות המלוכה בסדרה נבנו בסטים ענקיים ומפוארים, כמו גם גן ענק שנשתל ליצירת חצר מלכותית.

 

כיוון שכך עסק אסף חלק מהפרק בזיהוי אתרי הצילום, אני שחוש ההתמצאות שלי מסבך אותי גם במציאת הכניסה ל'סינמה סיטי גלילות' ויתרתי מראש על הניסיון. בקהל נצפה שעשוע רב בסצנה שבה מצולם "כפר ערבי אותנטי" ומאחוריו מתנוססים המגדלים של הקריה בתל-אביב...

 

הפרק עצמו היה מעניין, גם אם חלקים ממנו היו קשים לצפייה עד כדי עצימת עיניים (שלי לפחות) באחד הקטעים. כפי שנאמר, בפרק הראשון חוזר בארי אל פאיד לארץ מולדתו לאחר כעשרים שנה למרות שחלק ממשפחתו המתלווה אליו, לא בדיוק שש על כך, ואני מודה שהייתי שותפה לתחושה הזו, מה שהביא אותי לחשוב במהלך הצפייה שאולי אני לא בדיוק קהל היעד של הסדרה, כי ברור שאם הם לא יגיעו לאותה ארץ דימיונית, אין כל הצדקה לסדרה, אך התחושה שהמסע חזרה לארץ המולדת נותן לי היא של "חורף קרב ובא" בלשון משחקי הכס, ואותי פתאום מעניין לראות את המשפחה הזו וחייה בארה"ב יותר מאשר באותה ארץ דמיונית שבה הכול יכול לקרות. סוף הפרק לעומת זאת, גרם לי להרגיש טוב יותר עם האופן שבו הם חזרו וכל מה שקרה, מסיבות שאני לא יכולה לפרט כעת מחשש לספוילרים. אני רק יכולה לציין שבסוף הפרק אסף אמר שהם סיימו את הפרק בנקודה מצוינת, ועכשיו הוא חייב לצפות בפרק הבא.

 

בסוף ההקרנה, אסף שזיהה באולם את אליס קריגה אשת האב בסדרה ולנצח  The Borg Queen‎ מסטאר טראק, הלך להצטלם אתה תמונה למזכרת עבורו ועבור אחיו עדו ז"ל, מחבר "מדריך הניטפיקרים לצפייה ב-Star Trek First Contact" וקצת אחר כך הקהל כולו התפזר  ואף אנחנו שבנו לביתנו מרחק חמש דקות מכל הזוהר ומכפר סבא (נגיד).

 

סיקור האירוע בתכנית הערב עם גיא פינס 

 

"הרודן", ערוץ yes Oh HD, בימי שבת , החל מה- 28.6, בשעה 22:15

הסדרה תהיה זמינה ב- yesVOD החל מה- 26.6


תודה לאסף רזון על העזרה בהכנת הכתבה.