המסך המפוצל

מנת היום 18/6/14

האיש שצילם נשים יפות, כופר נפש ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-06-2014
0 תגובות

18:00 אוסטרליה על הקצה | Australia Life On The Edge, ערוץ הטיולים

מסע מרתק ומרהיב ביופיו לאורך קו החוף האוסטרלי. מדי פרק ייצא צוות בן שלושה מומחים להפלגה בעקבות נופיה ואנשיה של היבשת הקסומה. הסדרה חושפת את חיי החוף האוסטרלים על כל הדרם ואוצרותיהם הכמוסים החל משגיבותו של הטבע המקומי וכלה בפלאים מעשי ידי אדם. בין היתר הצוות יסקור את התפתחותו של נמל סידני מראשית ימיו כמחנה מאסר ועד הפיכתו למרכז כלכלי שוקק; יבקר בפרת', עיר שבידודה הגיאוגרפי לא העיב על מעמדה כמרכז אורבני מהמשגשגים בעולם; יסייר בחוף קימברלי הפראי ששומר על צביונו הייחודי כבר אלפי שנים; ויחקור את שונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef), שונית האלמוגים הגדולה בעולם השוכנת בים האלמוגים, סמוך לחוף קווינסלנד. אוסטרליה , 2012, 7 פרקים.

 

 

18:30 התינשאי לי? | The Proposers , ערוץ החיים הטובים

מפיקות אירועים מסייעות לגברים במימוש הצעת הנישואים הרומנטית, הפרועה והמקורית ביותר. מעמד הצעת הנישואים הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר הודות לתרבות הסלב התורמת להעלאת הרף בכל הקשור למידת היצירתיות וההשקעה הכספית במאורע. שתי המפיקות הלונדוניות, טיפני רייט ודייזי אמודיו, בחרו לפנות אל פלח בשוק שטרם זכה לטיפול מקצועי: גברים המעוניינים לסחוף את בנות זוגם עם הצעת נישואים שלא נראתה כמותה עד כה. החל מגיוס מקהלה בת 100 זמרים וכלה בשחיה לילית עם דולפינים, שתי המלאכיות הבריטיות עושות ככל יכולתן על מנת להגשים את חלומה של אישה. בריטניה, 2013, 6 פרקים.


21:00 כופר נפש, ערוץ Yes דוקו

פרס סרט הביכורים – דוקאביב 2014. מאז שאירופה סגרה שעריה למבקשי מקלט אפריקנים, אלפי אריתראים בורחים משלטון דיקטטורי אכזרי במולדתם צפונה לישראל. בחציית מדבר סיני רבים מהם נחטפים על ידי מבריחים בדואיים ומוחזקים תחת עינויים קשים עבור כופר. מֵרון אסטפנוס, שדרנית רדיו אריתראית, מראיינת מביתה שבשבדיה אלפי שבויים הנמצאים במחנות. דרך הראיונות בתכנית הרדיו הסרט נוגע בסיפורים נוספים: הַאריטי, בת 22, שילדה את בנה הראשון במחנות העינויים ובעלה שבישראל מנסה לאסוף 30,000 דולר על מנת לשחררם; טימְנית, בת 20, נעלמה בגבול ישראל מצרים לאחר ששילמה את הכופר ואחיה שבישראל מנסה להתחקות אחר עקבותיה. בימוי: קרן שעיו | מפיקות: אסנת טרבלסי, גלית כחלון | עורך: איל גולדברג | צלם: דניאל קדם | תחקיר: שירלי נדב | מוסיקה מקורית: יוסי בבליקי | פסקול: איציק כהן. 52 דקות, ישראל, 2013.

 

 

23:00 האיש שצילם נשים יפות | The Man Who Shot Beautiful Women, ערוץ 8 (הוט)

ארווין בלומנפלד, חלוץ צלמי האופנה המגזיניים, הנציח כמה מהנשים היפות ביותר בעולם עם המצלמה שלו. בעזרת צילומים אייקוניים של כוכבות, כמו גרייס קלי ואודרי הפבורן, הוא הפך לצלם האופנה היקר ביותר בעולם והיה בעל השפעה מרכזית על התפתחות הצילום כאמנות. בלומנפלד מת בשנת 1969 ברומא בהתאבדות מסתורית, והותיר אחריו אוצר בלום של עבודותיו ועשרות שאלות על מה שדחף אותו לקצה והוביל להתאבדותו. בסרט הראשון אי פעם על חייו ופועלו, קטעי ארכיון נרחבים בלעדיים ונדירים, תמונות, סרטים ביתיים, סרטי אופנה, ודיוקנאות עצמיים, החושפים את אופיו של האיש, והאובססיה שלו לרדיפה אחרי נשים יפות. בסרט מופיעים צלמים מובילים כגון: רנקין, ניק נייט, סולב סונדסו והדוגמנית בת ה-82 כרמן דל אוריפיס, המציגים פורטרט  מורכב של אחד מאמני הצילום המקוריים ביותר של המאה העשרים. בריטניה, 2013.

 

n


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.