המסך המפוצל

מנת היום 15/6/14

הארווי, במוקד המהפיכה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 15-06-2014
0 תגובות

14:35 השמיניה 5, ערוץ הילדים

העונה החדשה תמשיך לגולל את סיפורי הרפתקאותיהם של חברי "השמיניה" המחוננים - עדי הימלבלוי, דון לני גבאי, ידידיה ויטל, הילי ילון, אבי קורניק, שירה וילנסקי, דני לשמן ולימור אטיאס, כשלצדם חברי השמינייה החדשה. נגלה האם הגיבורים החדשים יצליחו להציל את חברי השמינייה הבוגרים שנתפסו ונכלאו במרתפי האומיקרון. בנוסף, נגלה האם גילי באמת בוגדת? מה מניעיה של נטשה והאם היא באמת יוצאת נגד חבריה, ומה יעלה בגורלם של תמר, ירון ודדי?

 

 

18:30 עוגת החלומות 3 | 3 Amazing Wedding Cakes , ערוץ החיים הטובים

עונה חדשה לסדרה הסוקרת את תעשיית  עיצוב עוגות החתונה עבור חוגי העילית. במרכז הסדרה שלושה זוגות של מעצבות בקמח ובסוכר. בין העוגות הייחודיות שתופענה בתכנית: עוגת קומות בה כל קומה עומדת כלוויין עצמאי על מעמד נפרד, עוגה ססגונית וגדולה מהחיים בהשראת סרטי בוליווד, עוגת חתונה ליצנית לנשף מסיכות, עוגת אליסה בארץ הפלאות שקומותיה מונחות בזוויות עקומות, עוגה בצורת דלי עם בקבוק שמפנייה ו-15 עוגות אישיות לשושבינים, עוגת נברשת לחתונה עם קומות מרחפות וקישוטים תלויים. ארה"ב, 2013, 12 פרקים.

 

 

 

21:00 הפלישה לנורמנדי | D-Day Sacrifice, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

באמצעות צילומי ארכיון בלעדיים שנצבעו מחדש, הסרט יתמקד במאה הימים שבין יום הפלישה לנורמנדי ועד לשחרור פריז, ויביא את הסיפורים המדהימים של אזרחים, חיילים ומנהיגים – ביניהם גם אייזנהאוור. זו תכנית שהיא ערבוב בין פעולה, טרגדיה ואהבה, באחד מרגעי ההכרעה של מלחמת העולם השנייה. את אירועי הפלישה נביא משלוש נקודות מבט: היבשה, האוויר והים. האתגר הוא לספר את שקרה ביום הארוך ביותר: ה-6 ביוני 1944 – ולשמור בקפידה על המסגרת הכרונולוגית של היום עצמו, באופן שיניע את הסיפור ויספק מתח. תתכוננו למבט חדש על הפלישה הצבאית הגדולה בהיסטוריה.

 

 

22:00 פוטו-רצח | American Mugshot, ערוץ Yes דוקו

ברוטאליים, כריזמטיים, מרדניים, המומים, מבויישים – אלה הם חלק מהתיאורים המתאימים למבטים בצילומים החזקים שנלקחים ברגעים שאנשים מואשמים בפשע. הצילומים הללו, הידועים כאן בכינוי "פוטו-רצח", נועדו במקור לשמירת תיעוד ומעקב אחר פושעים, והחלו ממש עם ההמצאה של צילום הדגרית במאה ה-19. סרטו של הבמאי דניס מוהר מתחיל בנקודה זו, ותוך שהוא מתקדם בזמן (כאשר במקביל הטכנולוגיות הצילומיות מתקדמות), רואים כיצד התמונות הללו מקבלות נוכחות חזקה בעולם האמנות והבידור (גם אנדי וורהול השתמש בהן לא מעט, ואף שערורייה התעוררה בקשר לאחת מהתצוגות שלו – "שלושה עשר המבוקשים"). הסרט מעלה גם שאלות חשובות על פרטיות בעידן האינטרנט, בו הפוטו-רצח, שתפס אותך ברגע הכי לא נוח שלך, נשאר לנצח ברשת. בימוי: דניס מוהר. 52 דקות, קנדה, 2014.

 

 

22:00 הארווי | Harvey, ערוץ Yes3

העיבוד למחזה המצליח של מארי צ'ייס היה לאחד מסרטיו האהודים ביותר של ג'יימס סטיוארט. הוא עצמו הועמד לאוסקר על משחקו והשחקנית שלצדו, ג'וזפין האל זכתה בפרס הנחשק. הסרט נמצא במקום ה-35 ברשימת הקומדיות הגדולות ביותר של מכון הסרטים האמריקני ובמקום השביעי ברשימת סרטי הפנטזיה. שחקנים: ג'יימס סטיוארט, ג'וזפין האל ("רעל ותחרה"). במאי: הנרי קוסטר, ארה"ב, 1950. משחק טוב בסרט משפחתי חמים וצנוע, אם כי קצת מוזר. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:50 במוקד המהפיכה | Burning Bush, ערוץ Yes Oh

סיפור המאבק לחופש בצ'כוסלובקיה הקומוניסטית, לאחר ההקרבה העצמית של יאן פלאך, הסטודנט הצעיר שהצית את עצמו בפראג בינואר 1969, והמאמץ המשפטי של משפחתו לנקות את שמו אל מול מכונת התעמולה של השלטון הקומוניסטי האכזר. זוהי מיני סדרה שנוצרה עבורHBO  אירופה על ידי הבימאית הפולניה הנודעת אניישקה הולנד ("אירופה אירופה" ו"באפילה" שהיו מועמדים לאוסקר). הסדרה מבוססת על אירועים ודמויות אמיתיים, ומתרכזת בעורכת הדין הצעירה דגמאר בורסובה (טטיאנה פאוהופובה), שהובילה את המאבק המשפטי של משפחתו של פלאך נגד הפוליטיקאים הקומוניסטים שהשמיצו את שמו ואת הקרבתו עבור החופש של מדינתו. מיני סדרה חכמה, אך איטית למדי. ויזואלית עשויה היטב, תעניין לא רק חובבי היסטוריה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:55 אנייטה – אבבא ואחריה | Agnetha: ABBA and After, ערוץ 8 (הוט)

אנייטה פאלסקוג (פלטסקוג) מלהקת "אבבא" היא אחד האייקונים המפורסמים והמסתוריים ביותר של תרבות הפופ. בשנים האחרונות היא הקפידה להישאר מחוץ לאור הזרקורים והעדיפה את החיים השקטים בבית המבודד שלה בשבדיה. עכשיו, אנייטה חוזרת לספר על החיים הסוערים שחוותה על הבמה ומאחורי הקלעים. הסרט כולל ראיונות נרחבים וחדשים עם חברי להקת אבבא, חומרים נדירים מהופעות ומאחורי הקלעים של הלהקה בימי הזוהר שלה. וגם ראיון עם גארי בארלו סולן להקת "טייק דאת'" המיתולוגית שמפציע לדואט עם אנייטה באלבום החדש. BBC, 2013.

 


 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.