המסך המפוצל

מנת היום 26/5/14

לחיות מתלוש לתלוש, כביש 90 - מודי בר און ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 25-05-2014
0 תגובות

22:00 גאנמן | Gunmen, ערוץ MGM

פעולה. אחיו של דני סרוויגו (כריסטופר למברט) החביא במים בדרום אמריקה סירה ועליה 400 מיליון דולר, כאשר האח נרצח דני הופך ליעד משטרתי ובעזרת סוכן DEA הוא מנסה לאתר את הסירה. בימוי: דארן סארפיאן. ארה"ב, 1993. סרט שגרתי המנסה לשלב בין מתח להומור. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 לחיות מתלוש לתלוש | Paycheck to Paycheck, ערוץ Yes דוקו

שרה לא חשבה שתהפוך לאם חד-הורית, אך לאחר שנאלצה לעזוב את בעלה המכור למשככי כאבים, היא מצאה את עצמה מגדלת שלושה ילדים במשכורת של אחות רחמנייה. בין תלוש משכורת אחד למשנהו, שרה, אשר חיה עם משפחתה בקרוון בטנסי, מנסה לשרוד בעולם של היום, לפרנס את ילדיה ולנסות להגשים את חלומה ולחזור לסיים את לימודיה בקולג'. דרך הייאוש התקווה, ההומור והמציאות, נבנית לנגד עינינו דרמה אינטימית קטנה על מצבם העגום של רבים כל-כך מאתנו בעולם הכלכלי של היום. הסרט הוא חלק מהפרויקט של העיתונאית והסופרת מריה שרייבר 'The Shriver Report: A Woman’s Nation Pushes Back from the Brink’, מחקר מקיף על המציאות החדשה באמריקה שבה אחת מכל שלוש נשים נמצאות מתחת לקו העוני, או ממש בסמוך אליו. בימוי והפקה: שרי קוקסון וניק דוב. ארה"ב, 2013.

 

 

22:00 כביש 90 – מודי בר און, ערוץ 8 (הוט)

מסע של מודי בר און לאורך כביש 90,  הכביש היחידי שחוצה את מדינת ישראל לכל אורכה, ממטולה עד אילת. רק 478 קילומטר, אבל שלושה אזורי אקלים; רק 250 אלף אנשים אבל ביניהם דתיים וחילוניים, אשכנזים וספרדים, ערבים ויהודים, ישראלים, פלשתינים ובדואים שבוחרים או נאלצים לחיות בחצר האחורית של ישראל. כביש 90 עובר דרך ערים ועיירות, קיבוצים ומושבים, כפרים ומאהלים, ערים קדושות וערי מקלט, בקתות מתבודדים ומאורות הימורים, אתרי תיירות ואתרים סודיים. הסדרה חושפת באמצעות מסעו של מודי לאורך הכביש, כל קונפליקט ישראלי שקיים, כשרק גדר או פלג מים דק מפריד בין העניים לעשירים של ראש פינה וחצור, האשכנזים והמזרחיים של עמק בית- שאן, והמתנחלים והפליטים שמשני עברי בקעת הירדן. סדרה בת 5 פרקים, 60 דקות כל אחד, בשידור יומי. מאת ענת זלצר ומודי בראון. הפקה: יולי אוגוסט בע"מ.

 

 

22:50 כלא | Jail, ערוץ CBS ריאליטי

סדרת ריאליטי קשוחה וחדה הבוחנת את מערכת הענישה האמריקנית. כל פרק יציג את סיפורם של הסוהרים ואסירים בבתי כלא שונים ברחבי ארה"ב, נפגוש סוהרים המנהלים מערכת יחסים קרובה עם אסירים, סוהרים צעירים במשמרת הראשונה שלהם ועוד. מדי יום חול



מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.

.