המסך המפוצל

מנת היום 19/5/14

עולים לרגלל עם סיימון ריב ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 18-05-2014
0 תגובות

19:05 אחיות | Nurses, ערוץ CBS ריאליטי

סדרה העוקבת אחר כשלושת אלפים אחיות במחוז בריסטול, המחוז עם שירותי הבריאות הנרחבים ביותר בבריטניה. הן דואגות ליותר מחצי מיליון איש אשר גרים באזור. סדרה זו עוקבת אחר העבודה שלהן והקשיים שבדרך. מדי שני עד שישי, שני פרקים ברצף.


 

21:00 עולים לרגל עם סיימון ריב | Pilgrimage With Simon Reeve , ערוץ הטיולים

סיימון ריב משחזר את הרפתקאותיהם של הצליינים ולומד על ההיבטים הנשכחים של העלייה לרגל - החטא, הריגושים והסכנות שארבו לנוסעים בדרכם. מסעו של ריב ייקח אותו מבריטניה אל ירושלים ובמהלכו יתמודד עם האתגרים והקשיים שעמדו בפני הצליינים בתקופת ימי הביניים. תחנתו הראשונה של ריב היא האי לינדיספארן (המכונה האי הקדוש) השוכן מול חופי נורת'המברלנד. לאחר מכן, הוא ממשיך דרומה אל עבר קתדראלת לינקולן וחובר לעליית רגל המונית בכפר מרוחק שבאי נורפולק. לאחר ביקור בלונדון הוא נפגש עם חובביו של הסופר, ג'פרי צ'וסר, המשחזרים מסע עליה לרגל מספרו הידוע "סיפורי קנטרברי". הפרק השני בסדרה יתעד את מסעו של ריב מחוץ לבריטניה, מסלול מפותל הלוקח אותו מצפון צרפת לצפון ספרד, דרך אירופה המערבית ועד לרומא. ריב יצעד לאורך הקמינו, מסלול מפרך הנמתח מארץ הבאסקים שבמערב הפירנאים אל העיר סנטיאגו דה קומספוטלה שבספרד. בשוויץ הוא מתחקה אחר אחד המסלולים העתיקים והמסוכנים בעולם, מעבר סן ברנאר הגדול, ומבקר במנזר השוכן בפסגתו. בפרק השלישי מגיע ריב אל איסטנבול ומשם נוסע לארץ הקודש, מבקר בבית לחם ופוקד את מנזר מר סבא שבמדבר יהודה. בירושלים הוא נפגש עם רופא המטפל בעולים לרגל אשר לקו בסינדרום ירושלים, תסמונת נדירה בה אדם (לרוב צליין) משוכנע כי ניחן בכוחות משיחיים. לבסוף, משתתף ריב בטקס עתיק שנערך ב-ויה דלה רוזה, מסלול צעידתו של ישו מהמקום בו נגזר דינו לצליבה עד לגבעתה גולגותא. בריטניה, 2012, 3 פרקים.

 

 

22:00 מחץ הדלתא 5 | Operation Delta Force 5, ערוץ MGM

פעולה. צוללת רוסית שנחטפת על ידי לוקאש האכזר הופכת לאתגר עבור כוח הדלתא. העניינים מסתבכים עוד יותר כאשר מתברר שללוקאש מצטרפות עוד שש צוללות גרעיניות חמושות. עם: טריי תומאס. בימוי: יוסי ויין. ארה"ב, 1998. אם צ'אק נוריס היה רואה מה עשו ממורשת סרטיו, הוא מזמן היה מכסח למישהו את הצורה. אין עלילה, אנשים שחושבים את עצמם לשחקנים, ואפקטים בשקל, אפילו לא בדולר. ציון: ♥♥♥♥♥


מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.