המסך המפוצל

מנת היום 8/4/14

זגורי אימפריה, הדרך האדומה ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 08-04-2014
0 תגובות

10:00 מפלצות נגד חייזרים | Monsters Vs. Aliens, ערוץ ניקלודיאון

סדרת המבוססת על סרט הקולנוע מ-2009.  ברוכים הבאים לאיזור חמישים ומשהו, בסיס צבאי סודי המשמש בית לצוות מובחר של מפלצות וחייזרים. לשני הזנים יש לא מעט במשותף – חזות משונה, כוחות על וחוש הומור מפותח, אבל כאשר הם נאלצים לשתף פעולה על אדמה זרה המתחים הם בלתי נמנעים. מנהיגת הצוות היא סוזאן, בת האנוש היחידה בקבוצה. ברשותה כוחות מיוחדים וקור רוח של מנהיגה אמיתית. לצידה ניתן למצוא את ב.ו.ב., מסה כחלחלה של חומר דמוי גומי. ב.ו.ב. מפצה על רוח השטות התמידית שלו עם מידה בלתי מבוטלת של התלהבות וטוב לב; ד"ר קקרוץ' (מקק), המדען המטורף שחציו אדם חצ'יו ג'וק; לינק, השרירן של הפרוייקט, עם אגו בגודל של הבסיס כולו. מדובר במפלצת מצ'ואיסטית ויהירה, עם אומץ לב מפתיע; קוברטון, הארכי-נבל שתאהבו לשנוא, מגיע כבר בפרק הראשון של הסדרה וכולא את נשיא ארה"ב. האם כוחותיו הטלפתיים יסייעו לו במזימה מרושעת להשתלט על העולם? את דמותה של סוזאן מדבבת השחקנית, ריקי לינדהום ("בנות גילמור", "האוס" ו"המפץ הגדול"). ד"ר קקרוץ' מדובב על ידי השחקן כריס אודווד ("בנות"). דמותו של לינק מדובבת על ידי השחקן דידריך באדר ("נפוליאון דיינמאט" וסדרת הטלוויזיה "המופע של דרו קארי").

 


 

19:00 בחזרה לברית המועצות | Back in The Soviet Block, ערוץ הטיולים

סקירה מרתקת של תרבותה, מאכליה ואזרחיה של ברית המועצות לשעבר. מגישת הטלוויזיה, ג'וליה נאליבייקו, לוקחת את הצופים למסע בעקבות אתרים מרכזיים בסנט פטרבורג, מוסקבה, אודסה ועיר הנמל האוקראינית חרסון. יחד איתה אנו מתוודעים לכוכבת האופרה יקטרינה פופובה, לסנסציית הפופ האוקראינית רוסלאנה, לסטייליסט לכוכבים ולאד ליסובטס ולפעילות הפמיניסטיות של קבוצת "פמן". כמו כן, סיור מקיף בארמונו של פטר הגדול בסנט פטרבורג, בילוי מרענן בחופי אודסה וטעימה מתפריט עשיר במיוחד, החל מהשפע של קפה פושקין והבר האקסקלוסיבי "סיטי ספייס", וכלה בבורשט תוצרת בית. רוסיה, 2012, 7 פרקים.

 


 

20:15 זגורי אימפריה, ערוץ Hot3

דרמה חדשה, שכתב וביים מאור זגורי, מגוללת את סיפורה של משפחת זגורי מבאר שבע - הורים, שמונה ילדים וסבתא, המתגוררים בבית אחד ומחזיקים בפלאפל השכונתי. הם ממזרים, מתוחכמים, גאוותניים. חתולי רחוב שיודעים איך להסתדר בכל מצב וחיים כמו מלכים, גם אם הם בקושי גומרים את החודש. שמונה שנים אחרי שגורש ממשפחתו חוזר אביאל (עוז זהבי), קצין מצטיין בתותחנים, שנשלח בנעוריו לפנימייה ומאז ניתק כמעט לחלוטין קשר עם המשפחה,לבית משפחת זגורי בבאר שבע, אליה הוזעק על ידי סבו הגוסס. ברגעיו האחרונים סוחט ממנו סבא פינטו נדר שיהפוך את חייו על פיהם. בתום ההלוויה של הסב, מוטלת קללה נוראית על המשפחה ובראשם אביאל. מעכשיו כל חלום שלא מתממש, כל מזל רע שפוקד את בני זגורי, הוא חלק מהקללה שיש למהר ולהסיר ואביאל נאלץ להישאר בבית בלחץ אימו ויויאן (שרה פון שוורצה), שדורשת ממנו לקיים את הנדר ולהילחם בקללה. עד שובו של אביאל, החיים בבית משפחת זגורי התנהלו תחת שרביטו של אלברט (משה איבגי), אב המשפחה, שלא נותן לאף אחד מבניו לעזוב את הבית, ולא מרשה לאף-אחת מבנותיו להינשא. חזרתו של אביאל קורעת את הבית מבפנים ומעמידה אותו בעימות חזיתי מול אביו ואחותו, הבת המועדפת אבישג (חן אמסלם), איתם יש לו סיפור לא סגור ומדמם. הנחמה היחידה שמוצא אביאל היא חידוש אהבת נעוריו הלא ממומשת לליזי (נינט טייב). הקרע המשפחתי הופך את השכונה לשדה קרב, רק שבסוף היום, האויבים חוזרים לישון באותו בית קטן בו הם חולקים את השירותים, המיטות, האוכל, החגים והשבתות. יוצר: מאור זגורי, תסריטאי ראשי: אורי וייסברוד, במאי העונה הראשונה: רני סער ("עספור", "יום האם", "חשופים").

 

 

21:00 שק של סנטימנטים - סיבוב הפרידה של כוורת, ערוץ Yes דוקו

40 שנה אחרי שחבורת צעירים כבשה את הבמות ואת מצעדי הפזמונים וכמעט שנה אחרי סיבוב האיחוד האחרון והסופי של הלהקה, מגיע שק שלם של סנטימנטים: תוך כדי מעקב אינטימי אחר החיבור המחודש והחזרות לסדרת מופעי האיחוד, משרטט הבמאי אבידע ליבני ("רבקה זוהר: לשוב בחזרה", "האלבומים") את דיוקנם העכשווי של שבעה אמנים ישראליים גדולים, שגם לאחר שנות קריירה רבות ממשיכים כל העת לעבוד, ליצור ולהשפיע על התרבות שלנו. מסתבר שהדבר היחיד שהשתנה – חוץ מהיכולות הגופניות, זו הפרספקטיבה: חיים שלמים של מושגים כמו הצלחה, אינדיבידואליזם, הזדקנות, יחסים וחברוּת. מסע מבדר ונוגע ללב, משופע במוסיקה אהובה, עם גידי, דני, אלון, אפרים, יצחק, יוני ופוגי. בימוי: אבידע לבני, עורך: בועז ליאון, צלם: עודד קירמה, מפיקים: טלית תקשורת וסומיוקו הפקות, מעצב פסקול: מיכאל אמת. ישראל, 2014. חלק ב' ישודר למחרת, יום רביעי, 9 באפריל, בשעה 21:00 ב-Yes דוקו.

 

 

21:00 רולטה גנטית: הימור חיינו | Genetic Roulette, ערוץ 8 (הוט)

בארה"ב כבר עשרים שנה עושים שימוש בטכנולוגיית ההנדסה הגנטית. מה הקשר בין מזונות מהונדסים גנטית לאלרגיות המזון שלנו? לסיכוי שלנו ללדת תינוקות בריאים ושלמים? לבריאות הכללית שלנו ושל ילדינו? ומה ההשפעה של כותנה מהונדסת גנטית על בריאותינו? הסרט מספק ראיות משכנעות להסבר מצבם הבריאותי המידרדר של האמריקנים, ומציע דרכים להגנה על עצמנו ועל העתיד שלנו. בריטניה, 2012.

 

Genetic Roulette from CITRA on Vimeo.

 

21:30 הופכים את הבית | Home Made Simple , ערוץ החיים הטובים

אשת הטלוויזיה, פייג' דייויס, חוברת לצוות מומחים ומשדרגת את חלל ביתם ואורח חייהם של זוגות שונים. בין אם מדובר בזוגות נשואים, קרובי משפחה או חברים טובים, דיוויס ופאנל המקצוענים שלצידה יסייע להם לחולל שינוי משמעותי באסטתיקה של השגרה. צוות המומחים מונה את מומחי הבישול, ג'סי ברון וססי קרמייקל; מומחית העיצוב, קריסטן קאנינגהם; מומחית ההלבשה והבישול, טרייסי מטרו והמומחה לארכיטקטורה, קנת' ווינגארד. הפרוייקטים השונים יכללו עיצוב מחדש לחדר בבית, היערכות לאירוע של פעם בחיים ותכנון מסיבה גדולה. הזוגות בתכנית ילמדו טיפים לחיסכון בזמן ובכסף וירכשו כלים לריענון מבנה הבית וחזותו. בריטניה, 2013, 19 פרקים.

 

 

22:00 טעם הכסף | Taste Of Money, ערוץ Yes3

לאחר סרטו המוערך "המשרתת", מציג הבמאי אים סאנג-סו, דרמה אירוטית אלגנטית נוספת אשר בוחנת את הקשר בין עושר, שחיתות ומין. זהו סיפורה של משפחה קוריאנית עשירה כקורח ומושחתת מן היסוד. בעוד הבן מסתבך עם החוק, אב המשפחה מחפש אהבה בזרועות המשרתת, ואשתו מנסה לפתות את עוזרו הצעיר. שחקנים: קים קאנג-וו, באק יון-סיק. במאי: אים סאנג-סו ("המשרתת"), דרום קוריאה, 2012. דרמה קודרת וגרוטסקית, ללא הומור וללא הפתעות. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 הדרך האדומה | The Red Road, ערוץ Yes Oh

דרמת מתח חדשה מערוץ Sundance, שמעלה לפני השטח את המתחים החברתיים והגזעיים בחברה האמריקנית. הארולד ג'נסן (מרטין הנדרסון, "מר וגברת סמית'") שריף מעיירה קטנה ליד ניו-יורק נאבק כדי לשמור על שלמות משפחתו, כשבתווך הוא צריך לפקח ולשמור על השלום בין שתי קהילות ניצות - העיירה הקטנה בה הוא גדל והשכנים האינדיאנים מהרי ראמפו.
אחרי טרגדיה נוראה שטיוח החקירה בה מערב את אשתו ואם בנותיו ג'ין (ג'וליאן ניקולסון, "אוגוסט: מחוז אוסייג", "הסקס של מאסטרס"), בתו של סנאטור ואלכוהוליסטית לשעבר,  ג'נסן רוקם ברית שבירה עם פיליפ קופוס (ג'ייסון מומואה, המוכר כחאל דרוגו מ"משחקי הכס" וככוכב "קונאן הברברי"), איש כרזימטי וממגנט, פושע משוחרר ובן לשבט לנייפ האינדיאני, ומי שהברית איתו תאלץ ג'נסן להתעמת עם סודות מעברו. את הסדרה מביים הבמאי הותיק, ג'יימס גריי ("אודסה הקטנה", "הלילה הוא שלנו"), שסרטו The Immigrant היה מועמד השנה לדקל הזהב בפסטיבל קאן.
בנוסף למומואה, ניקלסון והנדרסון, צוות השחקנים של הסדרה כולל את תמרה טיוני ("חוק וסדר: מדור מיוחד"), אלי גונינו ("משחק השקרים"), קיואה גורדון (סדרת סרטי "דמדומים"), אייקונית שנות השמונים ליסה בונה (אשתו של מומואה במציאות) והשחקן הותיק טום סיזמור ("להציל את טוראי ראיין", "בלק הוק דאון", "פרל הארבור"). אתר עגבניות רקובות: "הסדרה סובלת מכתיבה לא אחידה, אך צוות השחקנים המוכשר והסיפור המותח רומזים על פוטנציאל שטרם פותח". ציון: 65%, ציון אתר IMDB: 7.3/10, ציון אתר מטה-קריטיק: 66/100.

 

 

22:10 הלוחש למכוניות 3 | Counting Cars 3, ערוץ ההיסטוריה

 סדרת בת שלישית שנולדה על כנפי ההצלחה המטאורית של "היסטוריה למכירה" (קדמו לה "כמו חדש" ו-"היסטוריה למכירה: דרום עמוק"), מגוללת את המתרחש מדי יום בעסק שחזור ושיפוץ המכונית של דני "הרוזן" קוקר -  (Count's Kustoms). הפרקים מלווים את דני וצוותו כשאלו מעניקים חיים חדשים למכוניות ואופנועי וינטאג' נדירים, ואף מתעדת את הדינמיקה הייחודית (שמגיעה לעתים לחיכוכים) בצוות המשפצים.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.