המסך המפוצל

ארץ נהדרת עונה 11 פרק 12

מירב על פרק השבוע של ארץ נהדרת

מאת: מירב

פורסם: 06-04-2014
6 תגובות

שיחות השלום קרסו ברגע האחרון ובארץ נהדרת כמו בארץ נהדרת זה האירוע הפותח: טקס חתימת האי-שלום, ביבי ואבו מאזן נואמים נאומים הפוכים וג'ון קרי (רועי בר נתן שמשום מה כמעט לא מקבל תפקידים העונה) נאבק בטקסט של גוגל טרנסלייט. זה היה חביב למדי אבל רחוק מלהשאיר רושם, אולי כי גם לקומדיה כבר אין מה להגיד על המצב. ובאשר לאכזבה הצפויה לפולארד, בקושי היה אפשר לזהות את גורי אלפי מבעד לשכבות האיפור שהבליעו את התזזיתיות החיננית שלו, וככלל זו הייתה הופעת אורח מפוספסת יחסית לקודמות.

 

הרשעת אולמרט, לעומת זאת, היא אירוע קצת יותר מרענן גם אם מדכא לא פחות, וגם מקרה הפוך בעניין האיפור - קשה לקרוא לקצת שיער מודבק על הקרחת של טל פרידמן תחפושת של אולמרט, וחיקוי גם לא ממש היה שם. עלמה זק הצטיינה כשולה זקן והטייפ אבל כרגיל מי שהקפיץ את הפאנל מדרגה היה ערן זרחוביץ' בדמות דן מרגלית שלא נותן לאף אחד לסיים משפט ומפזר בדיחות קרש. הקהל באולפן פספס כנראה את המחווה ל"פופוליטיקה" ולמלחמת הצעקות, אבל אותי זה הצחיק מאוד.

 

 

מריאנו בדמות מסי זכה לתשואות כאילו היה השחקן עצמו, השף משה משה השתדל ואפילו החמור מפינת הליטוף הופיע למחות על הביטוי "ניקוי אורוות". וכמו בשאר הפאנלים של העונה גם זה הסתיים בשיר, והפעם משה קצב מזמר "בקיץ הזה תלבשו כתום" ומכיר לאולמרט ולזקן את הכלא. לא ממש חדשני ולא מאוד מצחיק, אבל סיכום טוב למבוכה לאומית מתמשכת.

 

היות שבארץ לא נהוג לשדר בפסח דברים שאינם שידור חוזר ו/או חלטורות של אבי נוסבאום, המערכון לפסח הופיע כבר עכשיו כשילוב של שני מערכונים טובים קודמים - גדי סוקניק בלילה כלכלי ומלחמת הטראש בין ג'ניפר סנוקל לדנה רון, הפעם בסופרמרקט. החלק הראשון היה מצחיק גם הפעם, בין הקאץ' פרייז של זרחוביץ' ("וגם!") לחיקוי של מבקר המסעדות ניב גלבוע (מריאנו קצת חוזר על עצמו עם דמות הגבר המתחנחן). שתי האחרות, לעומת זאת, היו ונשארו חיקויים מעולים אבל הטקסטים שלהן הפעם היו פחות טובים במובהק והתוצאות בהתאם. כך שזנב התוכנית נשאר שוב משהו שבוהים בו עם חצי חיוך - אשר בן חורין חופר, פינת הליטוף חביבה, קיציס ועלמה לא מתרוממים - אבל בסוף בסוף יש את טל פרידמן והגיטרה, והפעם עם לעג קל ומשעשע לכמה מהפרסומות הטרחניות של הזמן האחרון. אז זה אולי לא ממש מבריק אבל רק בשביל האומץ ללעוג לרצף כזה של מותגים מסחריים אחד אחרי השני מגיע ח"ח.

 

ציון - 7