המסך המפוצל

מנת היום 6/4/14

משחקי הכס, החיים הסודיים של אורי גלר ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 05-04-2014
3 תגובות

07:30 בייבי לוני טונס | Baby Looney Tunes, ערוץ הילדים

הכוכבים האהובים - באגס באני, דאפי דאק, טאז וטוויטי חוזרים בגרסותיהם הצעירות בעונה חדשה. הדמויות המיתולוגיות ימשיכו בהרפתקאותיהן המשעשעות, המצחיקות והמרתקות. במהלך הסדרה יעברו הדמויות חוויות שונות ומגוונות, בדומה לדמויות הבוגרות, שמתמודדות עם העולם שבחוץ.

 


 

10:25 צבי הנינג'ה Teenage Mutant  Ninja Turtles 2 | 2  , ערוץ ניקלודיאון

ליאונרדו, רפאל, מיכאלנג'לו ודונטלו – המוכרים יותר כ"צבי הנינג'ה" – שבים עם פרקים חדשים. עלילת הסדרה מתרחשת בניו יורק של ימינו ונעה בין מגדליה הזוהרים של מנהטן  לביביה החשוכים. היא מגוללת את הרפתקאותיהם של ארבעה צבים אנושיים ועכברוש גבה קומה בשם מאסטר ספלינטר. יום אחד מגלה ספלינטר, בגרסתו האנושית, נוזל ירקרק שהופך אותו לעכברוש ואת ארבעת צבי המחמד שלו למוטציות. השינוי המפתיע גורם לו למצוא מחסה במערכת הביוב של העיר, שם הוא מגדל את הצבים ומלמד אותם את אמנויות הלחימה של הנינג'ה. בין הכוכבים המעניקים את קולם לתכנית בגרסה האנגלית ניתן למצוא את ג'ייסון ביגס (ליאונרדו), שון אוסטין (רפאל), רוב פולסן (דונטלו), גרג סייפס (מיכלאנג'לו), מיי ווטמן (אפריל אוניל), הון לי (מאסטר ספלינטר) וקווין מייקל ריצ'רדסון (שרדר).

 

)

 

16:00 פט שופ | Littlest Pet Shop, ערוץ הילדים

עונה חדשה - בליית הצעירה, שעברה עם אביה לדירה השוכנת מעל חנות חיות, גילתה כי היא מבינה את בעלי החיים ומסוגלת לדבר עמם. בליית וחיות המחמד השוכנים בחנות הופכים לחברים הטובים ביותר ומבלים את כל זמנם הפנוי יחד.

 

 

16:50 ג'וני טסט | Johnny Test, ערוץ הילדים

עונה חדשה - לג'וני משפחה מיוחדת במינה: אמו אשת עסקים כריזמטית, אביו עקר בית העוסק כל היום בניקיון הבית ובבישולים ושתי אחיותיו התאומות בנות ה-16. ג'וני, כמו כל בני גילו, הוא ילד שובב בעל רוח שטות, שלרוב נקלע לצרות בעל כורחו ולעיתים אף מחבל בשוגג בהמצאותיהן ובניסוייהן של אחיותיו הבכורות. לרוב, הוא מצליח לפתור את הכול בעזרת אחיותיו, חבריו וכלב המחמד שלו.   

 

 

18:15 חבורת הגופים 3 | Bubble Guppies 3, ערוץ ניק ג'וניור

 עונה חדשה לסדרת האנימציה לפעוטות - הרפתקאותיה של קבוצת ילדים דמויי בתולות ים המתגוררת בעיירה התת-מימית באבלטאקי. בין חבריה ניתן למצוא את גיל, אחד ממנחי התכנית וסולן קבוע. גיל הוא שטותניק בעל שיער כחול וזנב ירקרק מנוקד; מולי החכמה, המנחה הנוספת של התכנית וסולנית קבועה השרה את שירי הפופ של התכנית עם מיקרופון הדג הכחול שלה. מולי היא חברתו הטובה ביותר של גיל; דימה הטומבוי, סולנית קבועה של שירי הריקודים בתכנית וחברה טובה של מולי; נוני, הדמות החכמה בתכנית שכמעט לעולם לא מחייכת. לנוני שיער כתום וזנב ירוק עם פסים. כמו כן הוא חובש מסיכת צלילה כחולה המשמשת לו ככל הנראה כמשקפיים; מדי פרק תתקל החבורה בסוגיה אחרת, תדון בה בסיועו של המורה מר גרופר, תשיר שירים בנושא ותבקר בחנות שבה עזרים ופתרונות.

 

 

18:50 מר למה וגברת ככה, ערוץ ניק ג'וניור (רק ב-Yes)

סדרה פנטסטית וצבעונית המתרחשת ב"שכונה קטנטנה" בה גר הזוג המתוק. בכל פרק עולה וצפה בעיה/תעלומה ומר למה וגברת ככה יוצאים לחיפוש אחר הפתרון. במציאת הפתרון עוזרים להם השכנים החביבים שגרים איתם בשכונה - אדונית סופגנית האופה, פרופסור לב ארי הרופא, אדון עיפרון הצייר והעלמה כלנית מוכרת הפרחים. התעלומות והפתרונות שואבים מעולמם של הילדים – צבעים, ציורים, טעמים, ימות השבוע, התחשבות בזולת ועוד...

 

19:00 ללא גבולות | Boundless, ערוץ הטיולים

סדרת דוקומנטרית רווית אדרנלין העוקבת אחר החברים/מתחרים: סימון דונאטו ופול "טורבו" טרבילקוק: החל ממרתונים מרובי ימים, חתירה בים הפתוח, טריאתלונים מפרכים וכלה בתחרויות קיאקים ואופני הרים. הסדרה מציגה דיוקן מסעיר של שני חברים המתחרים זה בזה ובאחרים, תוך חשיפת הקונפליקטים הבין אישיים. הזוג ישתתף באליפות העולם לגלשני עמידה במולוקאי, יתמודד בתחרות ריצה בקניה, יגיעו לקרדוק בדרום אפריקה כדי להתחרות במרוץ הקיאקים השנתי בנהר 'הנסה פיש', ויתחרה במרוץ אופני הרים העובר במסלול המאתגר על הר 'האלו פרוג' שביוטה. בריטניה, 20 פרקים, 2013.

 

 

21:00 החיים הסודיים של אורי גלר | Secret Life Of Uri Geller, ערוץ 8 (הוט)

כבר 40 שנה מעורר אורי גלר מחלוקת, בעיקר סביב ההתעקשות שלו שאינו קוסם ושיש לו כוחות על-טבעיים. לאחרונה, נוסף פרט חדש לביוגרפיה שלו שמביא את המחלוקת לשיא חדש -  גלר טוען שבמשך שנים חי חיים כפולים, שבזמן שהופיע ברחבי העולם עם מופעי כיפוף הכפיות שלו - הוא היה בעצם סוכן חשאי של הצבא הישראלי ושל סוכנויות מודיעין בשלוש יבשות שונות. אפילו התגלה שמדענים שחקרו את יכולותיו של גלר לפני יותר מארבעים שנה (והגיעו למסקנה שאכן יש לו תכונות על טבעיות) מומנו על ידי ה-CIA. הסרט מביא לראשונה את הסיפור המדהים של גלר, יחד עם ראיונות בלעדיים עם אורי עצמו, ואלו שהכירו ועבדו איתו בשיתוף פעולה הדוק. בריטניה, 2013. סרט בנוי היטב, מבדר, משכיל ומשעשע, ומראיין בין השאר שני קוסמים ומכופפי כפיות: אורי גלר ובנימין נתניהו. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

21:30 למלא את החלל 2 | Amazing Spaces 2 , ערוץ החיים הטובים

הארכיטקט ג'ורג' קלארק שב בעונה חדשה החוגגת את פלאי העיצוב המיניאטורי. קלארק מסייר ברחבי בריטניה ופוגש אנשים שגילו כיצד להסב חללים קטנים למרחבי מחיה ייחודיים וזולים לתחזוק: זוג שהפך אמבולנס קטן משנות ה-60 לקרוואן המכיל שישה בני משפחה; זוג שממשכן מחדש את ביתו כדי לבנות דירה דמוית כוורת; המעצב מקס מקמודרו, ההופך שתי מכולות לכיתת לימוד; משפחה ששיפצה אוטובוס דו קומתי ומשתמשת בו כמסעדה ובר; זוג המתגורר בתחנת רכבת ישנה ועוד. בריטניה, 2013, 9 פרקים.

 

 

22:00 העתיד לפי הוקינג | Stephen Hawking's Science of The Future, ערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק

 סדרה חדשה - פרופ' סטיבן הוקינג וצוות מדענים יוצאים למשימה לחקור את חוד החנית של המדע, ולהיעזר בניסיון ובידע שהם רכשו כדי לדמיין איך ייראה העולם בעתיד. בכל פרק, נאספות ראיות שיאפשרו לנו לחזות איך כל תחום יתפתח בשנים הבאות, וניתנים מועדים לשינויים הצפויים לקרות בחמשת העשורים הקרובים.

 

 

22:00 פסטיבל סוף העולם | Rapture-Palooza, ערוץ Yes2

קומדיה בדיונית מוטרפת בכיכובם של אנה קנדריק ("50/50", "תלוי באוויר") וקרייג רובינסון. בן ולינדזי הם שני צעירים מפרברי סיאטל שמגלים כי יום הדין הגיע, דם יורד כגשם מהשמים ומיליוני בני אדם נעלמים מעל פני האדמה. ואם זה לא מספיק, אז כעת השטן (רובינסון) בכבודו ובעצמו מגיע לשכונה שלהם כשמטרתו היא לשאת את לינדזי לאישה. כעת בן ולינדזי מגלים שכדי להציל את העולם עליהם להצליח איכשהו לכלוא את השטן לאלף שנה, וזה בדיוק גם מה שהם הולכים לעשות בעזרת כמה ידידים ובני משפחה שלא מרימים ידיים בקלות בפני השטן. שחקנים: אנה קנדריק, ג'ון פרנסיס דיילי, קרייג רובינסון, קן ג'נוג, טום לנון. בימוי: פול מידלדיטץ'. ארה"ב, 2013. בשביל סוף העולם, הסרט די משעמם, ממעט בבדיחות ומהווה בזבוז של פוטנציאל כביר. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

 

22:00 חינוך מיוחד | The Special Need, ערוץ Yes דוקו

ל-אִנֶאַה גבּינוֹ האיטלקי, 28, מעולם לא הייתה חברה. הוא גם אף פעם לא עשה סקס. האמת היא שהוא בחור נפלא, רק לוקה באוטיזם קל. אין פתרון חוקי לבעיה שלו, לכן אלכס וקרלו, שני החברים הטובים שלו, מחליטים לעזור לו למצוא אהבה ולהיות עם אישה בפעם הראשונה. אך מה שמתחיל כמשימה פשוטה למדי, הופך למסע אישי עמוק ברחבי אירופה, במהלכו הרעוּת של שלושת החברים עומדת למבחן. הסרט הרגיש, המשעשע והמלא-חיים עוסק בטאבו שבדרך כלל לא מגיע לכותרות: האם יש זכויות מיניות לאנשים הסובלים מאוטיזם או מלקויות אחרות? וכיצד שאר החברה מתמודדת עם עצם העלאת השאלה? אך מעבר לכל הנושאים החשובים הללו, זהו סרט על חברים טובים. בימוי: קרלו זוראטי. 84 דקות, גרמניה/איטליה, 2012.

 

 

04:00 משחקי הכס 4 | Game Of Thrones 4 , ערוץ Yes Oh

ערוץ Yes Oh הוא הערוץ הראשון בעולם שנבחר לשדר את הסדרה "משחקי הכס" במקביל לארה"ב - דקה לדקה עם השידור ב-HBO, בגרסה מתורגמת (לעברית ורוסית). חאליסי, טיריון, ארייה, ג'ון סנואו ושאר הדמויות האהובות חוזרות לעונה רביעית. ההפקה חסרת התקדים לעונה החדשה ארכה לא פחות מ-136 ימי צילום בלוקיישנים מרהיבים ביופיים. אלפי השחקנים, אנשי הצוות והניצבים חלקו את זמנם בין צפון אירלנד, איסלנד וקרואטיה במהלך צילומי העונה החדשה. פתיחת העונה ה-4, תחזיר אותנו למקום בו נעצרה העונה הקודמת. ספוילר - אחרי שאיבדו את הוריהם ואחיהם הגדול, נותרו ילדי משפחת סטארק (וגו'ן סנואו) לבדם בעולם הקשוח וינסו להשיג את נקמתם. משפחת לאניסטר חוותה איחוד, כאשר ג'יימי לאניסטר הגיע בתום מסע ארוך ומפרך למעלה המלך, שם פגש את סרסיי הנרגשת. טייוין לאניסטר מנסה בכל כוחו לשמר את כוחה של המשפחה, דרך בריתות נישואים שהוא כופה על ילדיו סרסיי וטיריון. חאליסי, אהובת הצופים, תמשיך במסעה הארוך בדרך לכתר, כמו גם דמויות מוכרות נוספות. כל זאת בזמן שהמהלכים הלבנים יאיימו על כולם גם יחד.

 


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.