המסך המפוצל

מנת היום 25/3/14

מדי יום, לוחמי הברייקדאנס

מאת: שי שגב

פורסם: 25-03-2014
0 תגובות

22:00 מדי יום | Everyday, ערוץ Yes3

הבמאי הבריטי מייקל וינטרבוטום ליווה בסרטו "מדי יום", את דמויותיו במהלך חמש שנים. שירלי הנדרסון וג'ון סים מגלמים זוג נשוי שבו הבעל יושב בכלא על סחר בסמים ואילו האישה נמצאת לבדה עם ארבעת ילדיהם. מאבקה של האישה לגדל את הילדים ולהתמודד עם בדידותה, וקשייו של הבעל בכלא, מועברים דרך הביקורים המשפחתיים בכלא והחופשות של הבעל, ובזכות תקופת הצילומים ארוכת השנים המורגשת וניכרת על כל בני המשפחה, המבוגרים והילדים. שחקנים: ג'ון סים ("וונדרלנד"), שירלי הנדרסון ("הקפיצה לחיים"). במאי: מייקל וינטרבוטום ("אנשי המסיבות"). בריטניה, 2012.

 

 

22:00 לוחמי הברייקדאנס  | All Out War, ערוץ Yes דוקו

איפשהו בעולם שני אנשים משתמשים עכשיו בכל הכוח, התשוקה והיצירתיות שלהם כדי להביס זה את זה בקרב. זה יכול להיות בניו-יורק או אפילו בשנחאי: היכנסו לתת-תרבות של הבּי-בּוֹיז, רקדני הבריידקאנס, אותו ריקוד רחוב שצמח על המדרכות של שכונות שכוחות-אל בשנות ה-70. מה שנראה בתחילה כשיגעון חולף, הוכיח שגם היום, 40 שנה מאוחר יותר, הוא כאן כדי להישאר: היום, לצורת האמנות האורבאנית הזו יש נוכחות עולמית ותפוצתה והשפעתה גדלות מידי יום. הסרט עוקב אחר ארבעה בי-בויז מקצוות שונים של הספקטרום: מאשין, אֶלִיֵין נֵס, דַייזי וקספר מצטלבים באחת התחרויות היוקרתיות ביותר של הז'אנר: "מלך הזירה". כולם יעלו לזירת האגרוף שהופכת לבימה עליה "נלחמים" המתמודדים על התואר הנכסף. בימוי: רוברט פיליצ'ובסקי. 82 דקות, קנדה/ארה"ב, 2013.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.