המסך המפוצל

מנת היום 2/3/14

האמריקנים 2, שתיקת הכבשים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 02-03-2014
0 תגובות

17:30 המטבח המנצח 4 | My Kitchen Rules 4 , ערוץ האוכל

עונה רביעית לשעשועון האוכל ובו 15 זוגות מתמודדים (המייצגים מחוזות שונים באוסטרליה) מתחרים זה בזה במטרה להפוך בית רגיל למסעדה מתפקדת הפתוחה לעסקים. כל פרק מתמקד ביום הבישולים וההכנות של אחת הקבוצות, האמורה להגיש בסופו ארוחה בת שלוש מנות לשופטים, מאנו פילדל ופיטר אוואנס, ולקבוצות המתחרות.  במהלך העונה: "מסעדת בזק" ברוח "אליס בארץ הפלאות", מסעדה שכולה על טהרת הוורוד, מסעדה המבוססת על אוכל בריא ומסעדה עם תפריט מושחת ונהנתני. אוסטרליה, 2013, 13 פרקים.

 

 

20:30 טקס האוסקר – הספירה לאחור, ערוץ !E

הספירה לאחור לטקס האוסקר ה86. פותחים את הערב בשידור ישיר וחגיגי בו מראיינים את כל האנשים העומדים מאחורי הפקת האירוע הנוצץ, מסקרים את מאחורי הקלעים של האולם, חדרי הידוענים, והמוני המעריצים המחכים לכוכבים האהובים.

 

22:00 שתיקת הכבשים | The Silence of the Lambs, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. הסרט השלישי בלבד שזכה בכל חמשת הפרסים המרכזיים בטקס האוסקר – הסרט הטוב ביותר, במאי, תסריט, שחקן ושחקנית ראשיים (השניים הקודמים היו "קן הקוקיה" ו"זה קרה לילה אחד"). נבחר למקום ה-65 ברשימת הסרטים הגדולים בכל הזמנים של מכון הסרטים האמריקני ואילו חניבעל לקטר נבחר למקום הראשון ברשימת הנבלים הקולנועיים המוצלחים בעולם. בדירוג הסרטים הטובים בכל הזמנים של אתר IMDB נמצא "שתיקת הכבשים" במקום ה-25. שחקנים: ג'ודי פוסטר, אנתוני הופקינס. במאי: ג'ונתן דמי ("נשואה למאפיה"), ארה"ב, 1988. מותחן חכם, המבוצע באופן מדויק, על הגבול בין מחקר פסיכולוגי על נפש האדם לסרט אימה רצחני, כשהקצפת היא המשחק הנהדר של צוות השחקנים.  ציון:  ½♥♥♥♥


 

22:10 הפעלולנים, ערוץ ההיסטוריה

סדרת אקשן חדשה המאפשרת לצופים בבית הצצה נדירה על חיי הפעלולן - זן הולך ונעלם של גיבור אמריקני מסורתי. ממסלולי העפר בליבה של אמריקה ועד לאורות הנוצצים של מסלולי המרוצים, "הפעלולנים" מביאה את סיפורם של הגברים שנושאים בגאון את מורשתו של גדול הפעלולנים בכל הזמנים, "איבל קניוול". פעלולנים אלו חורשים את אמריקה לאורכה ולרוחבה ומבצעים פעלולים מסכני-חיים ללא המותרות של חזרות לפני או קבלת הזדמנות שנייה. כיום, רק קומץ אנשים עדיין משתתף במופעי פעלולים נודדים, מנסים להרוויח את לחמם במקצוע שבו כגודל הסיכון - כך גודל התשלום.

 


22:45 האמריקנים 2 | The Americans 2, ערוץ Yes Oh

עונה חדשה לסדרת הריגול. בעוד העונה הראשונה התמקדה רבות בחיי הנישואין של פיליפ (מת'יו ריס) ואליזבת' (קארי ראסל), שעברו עליות ומורדות עד לפרידה, ובסופו של דבר חזרתו של פיליפ הביתה לזרועותיה של אשתו, בעונה החדשה מעוניינים יוצרי הסדרה לבחון את נקודת השבר הבאה, ההולכת ומתקרבת, והפעם ההתמקדות היא במשפחה, בדגש על הילדים. ספוילר - בסיום העונה הראשונה החלה פייג' (הולי טיילור) להראות סימנים הולכים וגוברים של סקרנות לגבי הוריה ומעשיהם, ובעונה החדשה היא תתחיל לחקור קצת יותר, לשאול שאלות ולהקשות על הוריה, והמאמץ העיקרי של המשפחה יהיה להמשיך ולשמור על  הקן המשפחתי שלהם ולהישאר ביחד. בזירה אחרת, הנישואים המזויפים של מרת'ה (אליסון רייט) ופיליפ עתידים לעזור לדמותה של מרת'ה להתחזק. עד כה היא נחשבה לחסרת ביטחון, בודדה ושברירית מאוד, אך בעונה החדשה היא כבר פחות בודדה, לאחר שהתחתנה, ומכאן סלולה הדרך לצמיחתה, וזו אינה התוצאה לה ציפו אליזבת' ופיליפ.. לאחר שסיפרה לבוס שלה שעבדה עבור האמריקנים, וגויסה לרגל עבור הסובייטים, נינה (אנט מהנדרו) וסטן נמצאים כעת משני צידי המתרס, כשידה על העליונה וכעת היא מתחילה להוביל. עבור סטן זו עמדה חדשה, כיוון שעד כה היה זה הוא שקבע את החוקים, וכעת נינה מקדימה אותו. מרגו מרטינדייל, המגלמת את קלודיה, המפעילה הותיקה של פיליפ ואליזבת', תחזור למספר פרקים העונה. לבסוף, היוצרים מבטיחים שבפרק הפתיחה נוכל לצפות בסצנת סקס עסיסית, חזקה, מפתיעה ומשעשעת, שמטרתה להראות את האהבה בין פיליפ לאליזבת'.

 

 

00:30 טקס האוסקר - השטיח האדום, ערוץ E!

שידור ישיר של מצעד הידוענים לטקס האוסקר.

 

03:30 טקס האוסקר® ה-86, ערוץ: yes12345 + ערוץ Hot גולד

שידור ישיר. הטקס הנוצץ ביותר של עולם הקולנוע, והשנה חוזרת להנחות את הטקס בפעם השנייה הקומיקאית אלן דג'נרס. השידור יכלול גם את סיקור השטיח האדום, החל מחצות (בערוץ Yes1).

טקס האוסקר ה-86 בשידור ערוך ומתורגם ביום שלישי, 4 במרץ, בשעה 21:30 ב-Yes1.

 

 

06:30 טקס האוסקר - אפטר פארטי, ערוץ E!

לאן ממשיכים כל הכוכבים אחרי שטקס האוסקר מסתיים? מסכמים את הרגעים הגדולים של הטקס החשוב של השנה. שידור ישיר.

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.