המסך המפוצל

ארץ נהדרת, עונה 11, פרק 6

מירב על פרק השבוע של ארץ נהדרת.

מאת: מירב

פורסם: 16-02-2014
8 תגובות

מקובל להתלונן על פרקי הלקט של "ארץ נהדרת", ולא פעם בצדק, אבל הפעם נראה ששבוע החופש עשה לכולם טוב והתכנית חזרה עם פרק מוצלח במיוחד. אולימפיאדת החורף שימשה תירוץ מצוין לשבור את מבנה הפאנל הרגיל וכמו תמיד זה הוכיח את עצמו: ריקודי ההחלקה על הקרח הזוגיים של ביבי ואבו מאזן, לפיד והחרדים וכמובן אריאל זילבר ואחינועם ניני עם פרשנותו הקורקטית של קיציס היו מוצלחים מאוד, גם אם ניתן לחלוק על הסיום בו דווקא ביבי חובט כיסא בראש של אבו מאזן. פאנל הפרשנים באולפן היה חלש יותר ואפילו פואד לא ממש הצחיק השבוע, אבל הירידה על נדב בורנשטיין ותוכנית הכלום שלו הייתה בהחלט במקום. הנקודה המבאסת הייתה ספיר סבאח, שגם ככה סופגת יותר מדי ביקורת אישית והרעיון לחקות אותה, ועוד על ידי גבר, היה צורם למדי. גם ככה יובל סמו אחראי לכל דמות שלישית בתוכנית הזו (בזכות כישרונו הרב, כמובן). למרות זאת כל החלק הזה היה טוב ומצחיק, מאוזן בין בידור לפוליטיקה, ותצוגת יכולת מרשימה של כל שחקני התכנית.

 

היחידה שנעדרה מהחגיגה הייתה ליאת הר לב, שהופיעה מאוחר יותר עם ליהיא האשטג ויום האהבה. האשטאג חבטה בחגיגות הסחים ("מסתבר שוולנטיין היה קדוש ראשל"צי") ובשף משה-משה (שוב סמו) וכרגיל הייתה תענוג.

 

 

 

פינת "המועדון" חזרה, והציבה על הכוונת הפעם את משבר הדסה והרפואה הפרטית, או יותר נכון את שרת הבריאות, בגילומה של עלמה זק. המערכון היה קצר ומוצלח ונחתם בעוד הופעה מחרישת אוזניים של החזן הצבאי, שמסתמן כאחד הדברים היחידים שיישארו מהעונה הזו.

 

משהו נוסף שהתחיל טוב ונראה עם פוטנציאל זכיר הוא המערכון על הבניין המשותף שמנסה להעביר תכנית תמ"א 38. הצימוד בין שני כהן לרועי בר נתן הוכיח את עצמו שוב, וההתנגשות בין הפרחה האגוצנטרית נטולת העדה והזקנה הלוחמנית הכל - עדתית היה מצחיק מאוד. אמנם פניה אפללו מזכירה קצת יותר מדי את מאשה המיתולוגית, אבל היא מדויקת ומשעשעת יותר ואני בהחלט מצפה לראות לאן זה יתקדם. לעומת זאת, מערכון נהג המונית היה סתמי, בייחוד בהתחשב בכך שרוב הציבור לא ממש נוסע במוניות, והוא הסתכם בדמות די בנאלית של סמו. אני יודעת שאנשים בעסק הזה מתעסקים לא מעט עם נהגי מוניות, אבל אחרי הדמות של אמציה ב"הפרלמנט" לא נראה שאפשר לעשות טוב יותר.

 

בסיום התוכנית (אחרי - אני לא אגיד מה דעתי על - פינת הליטוף) התיישב טל פרידמן עם כובע צמר וחתם את אירועי האולימפיאדה ובעיקר את המבוכות שלה בשיחה משעשעת וזורמת עם קיציס. השיחה הזו, כמו הכותרות המוצלחות עם עלמה, הזכירה שמדובר באנשים מצחיקים מאוד גם בלי חליפת שומן, ושהכימיה קיציס-פרידמן היא דבר להתגעגע אליו.

 

ציון - 8