המסך המפוצל

מנת היום 10/2/14

יומן השומן, החץ 2 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 09-02-2014
0 תגובות

19:30 יום השנה הסיני, ערוץ האוכל

לכבוד ראשית השנה הסינית הערוץ מקדיש יום שידורים מיוחד למטבח הסיני. בין התכניות שתשודרנה: "מהמטבח האסיאתי", עם הילה אלפרט שתארח את השף ציון ברנץ; "אוכל סיני בקלי קלות", בפרק העוסק באטריות ובדים סאם; "לבשל ולרזות", עם גיזי ארסקין שתלמד כיצד להכין דים סאם ביתי.

 

 

21:10 ביל קנינגהם – ניו יורק | Bill Cunningham New York, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס אהוב הקהל – פסטיבל סידני 2010; הסרט הטוב ביותר – פסטיבל מלבורן 2010. בשנות השמונים לחייו, צלם האופנה האגדי של "הניו-יורק טיימס" לא עוצר לרגע. המדור של ביל קנינגהם שימש לאורך השנים כנקודת התייחסות מרכזית בעולם האופנה של התפוח הגדול. הצלם החרוץ נמצא בכל מקום: מאופנת הרחוב הוא מלקט טרנדים בזמן אמת, ובאירועי הצדקה של האליטה הניו-יורקית - המצולמים הם אלה שרודפים אחריו. כפי שמעידה בסרט העורכת של "ווג", אנה ווינטור: "כולנו מתלבשים בשביל ביל". ארה"ב, 2010. סרט עדין, מלא הומור, אשר לא חודר לפרטיות של צלם איקוני זה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

21:30 יומן השומן | My Mad Fat Diary, ערוץ Hot3

דרמה קומית של היוצר טום בידוול, שמתארת את גיל ההתבגרות מנקודת מבטה של נערה עם הפרעות אכילה וקשיים נפשיים. הסדרה מבוססת על יומניה של ריי ארל, אשר ראו אור בספרה: "My Mad, Fat Teenage Diary". האדפטציה הטלוויזיונית "יומן השומן", שזכתה לשבחים על האופן שבו הציגה נושאים הקשורים בבריאות הנפש ודימוי גוף, הייתה מועמדת השנה לשני פרסי "BAFTA", וחודשה בפברואר האחרון לעונה שנייה, שתעלה ב-2014. הסדרה, שמתרחשת במחוז לינקונשייר במחצית שנות התשעים, עוקבת אחר ריי (שרון רוניי, בעונה החדשה של "שרלוק"), נערה כבדת משקל בת 16, מצחיקה ואובססיבית למוזיקה, שלמרות אמה האקסצנטרית (קלייר ראשברוק, "סודות ושקרים") וקשייה הפסיכולוגיים, יש לה תאוות חיים גדולה. ריי משתחררת ממוסד פסיכיאטרי, בו שהתה במשך ארבעה חודשים לאור דימוי הגוף הבעייתי שלה ומכשוליה הנפשיים, וממשיכה לקיים פגישות עם ד"ר קסטר גיל (איאן הארט, "אויב המדינה", "הארי פוטר"), מטפל לא קונבנציונאלי שמנסה לגרום לה לחזור לחלוטין לנורמטיביות. בניסיונותיה לחזור לשגרה, היא מתחברת מחדש לחברתה הטובה ביותר והפופולארית קלואי (ג'ודי קומר, "ורה"), שאינה מודעת למשבר שחוותה, ומאמינה ששהתה בצרפת בחודשים החולפים. בסדרה מככבים שרון רוניי, איאן הארט, קלייר ראשברוק, סיארה בקסנדייל, דן כהן, ג'ודי קומר, ג'ורדן מרפי, ניקו מירלגרו, סופי רייט, דארן אוונס ("סאבמרין"), שזאד לאטיף ("ספוקס") ובאשמד אבדי-אמין.

 

 

22:00 החץ 2 | The Arrow 2, ערוץ Yes אקשן

עונה שנייה לסדרת הטלוויזיה המבוססת על הקומיקס "החץ הירוק" של DC. בסיום העונה הראשונה, מלקולם הצליח להפעיל, רגע לפני מותו, את המכשיר שיוצר רעידות אדמה בגליידס והורס את הגליידס. במהלך רעידת האדמה, תוך כדי ניסיונו להציל את לורל, טומי נהרג. ספוילר - העונה השנייה מתמקדת בהחלטתו של אוליבר להמשיך לעצור את הפושעים הגדולים של סטרלינג סיטי, אך בלי להרוג אותם, החלטה שקיבל בעקבות מותו של טומי. בעקבות ההרס של הגליידס וצערו העמוק על מות חברו, אוליבר חוזר לבדו לאי, כעונש אישי על כך שאכזב את העיר ואת טומי. פליסיטי ודיגל מגיעים לאי במטרה לשכנע את אוליבר לחזור, ומספרים לו שחברת "תעשיות קווין" נמצאת תחת איום השתלטות ופירוק על ידי איזבל מרכוב, וגם שקבוצה של אנשים שלקחו את החוק לידיהם ורוצים להעניש את הפושעים, הורגים אנשים אחרים ומנסים להשתלט בחזרה על הגליידס. אוליבר חוזר לעיר, ויפגוש בהרפתקאותיו גם כמה דמויות מוכרות מהקומיקס של DC, כמו הכנרית השחורה וסבסטיאן בלאד.

 

 

22:45 היפה והחיה 2 | Beauty And The Beast 2 , ערוץ Yes אקשן

קאט צ'נדלר (קריסטין קרוק, "סמולוויל"), הבלשית החכמה והרצינית, נרדפת על ידי עברה –כשבלילה אפל, היא הייתה עדה לרצח של אמה, וניצלה בעצמה על ידי מה שנראה כחיה. בסיום העונה הראשונה, עוזר התובע המחוזי, גייב לוון (סנדהיל רמאמורטי, "גיבורים", "פרשיות סמויות"), חיה בעצמו, חטף את קאט במטרה למשוך את וינסנט אל מותו. בקרב האחרון, גייב נפצע אנושות על ידי אדם מסתורי במסוק, שתפס את וינסנט והפריד בין קאט לאיש שהיא אוהבת ושהקריבה הכול עבורו. ספוילר - בפתיחת העונה השנייה, קאט שבה ומתאחדת עם וינסנט, אך לא בדרך שתכננה וקיוותה לה. הוא השתנה: הצלקות שלו נעלמו, הזיכרון שלו נמחק לחלוטין והוא חוזר כחיה משודרגת ומלאת כוחות, ויש לו משימה מסתורית. קאט צריכה לחשוף את הסיבות מאחורי השינוי שחל בוינסנט, אם היא רוצה לשקם את אהבתם, בעוד היא מנסה לפתור את התעלומה העוטפת את משפחתה. בעזרת חבריה, JT וטס, ועוזר התובע המחוזי לוון, המשוקם, קאט נחושה למצוא את התשובות ולהציל את אהובה.

 

 

23:00 איב סאן לורן – אמנות של אהבה | Yves Saint Laurant L'amour Fou , ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס המבקרים הבינלאומי – פסטיבל טורונטו 2010. סרט נדיר וחד פעמי על חייו ומותו של אייקון האופנה, איב סאן לורן, ועל מערכת היחסים שלו עם בן זוגו לחיים, פייר ברז'ה. לראשונה חושף פייר את סיפור אהבתם - 50 שנים של תשוקה ואהבה. 50 שנים אינטנסיביות של יצירה משותפת המורכבות מהצלחות יוצאות דופן, מהפכות, פנטזיות, תקוות והרבה יופי. 50 שנים של שותפות וחברות אדוקה, קולקציות אופנה חדשניות, נשים, כסף, אינטימיות, חלומות ואהבה גדולה לאמנות. צרפת, 2010. הסרט אמנם אינו יצירת מופת, אך הוא בהחלט מעניין, ומתאר בצורה מעוררת השראה את האיש והאגדה. סרט עלילתי על קורות חייו ייצא במהלך 2014. ציון: ♥♥♥♥♥


 

05:00 המתים המהלכים 4 – עונת החורף | The Walking Dead 4B, ערוץ Yes Oh

מעט ידוע על החלק השני של העונה: בסיומו של הקרב האכזרי והעקוב מדם נגד המושל, עזבו אנשיו של ריק גריימס את הכלא, וכעת, כשהכלא סוף סוף מחוץ לתמונה, הקבוצה של ריק שוב מפוזרת ופעם נוספת מחפשת את דרכה. ספוילר - כותב הקומיקס ואחד ממפיקי הסדרה, רוברט קירקמן אומר ש"הכלא נפל ולא יסופרו עלילות נוספות המתרחשות בתוכו, וכעת הדמויות לבדן. הן איבדו את הכלא, איבדו את המקום בו גרו ובו בנו את חייהן, והן גם נפרדו ואיבדו אחד את השני. הן בחוץ בלא נודע, מנסים לשרוד". מספר דמויות חדשות יצטרפו לעלילה, ביניהן שלוש הקיימות גם בקומיקס, ודמות אחת מסתורית, שאינה מוכרת: אברהם (מייקל קודליץ, "סאות'לנד"), איש צבא לשעבר שהפך למאמן ספורט ומסתובב בדרכים יחד עם המורה למדעים יוג'ין פורטר (ג'וש מקדרמיט) ורוזיטה אספינוזה (כריסטיאן סרטוס, "דמדומים"), קבוצה שנפגשה עם אנשיו של ריק כשהיו בחווה של הרשל. הדמות המסתורית, גארת' (אנדרו ג'יי ווסט, "גריק") הוא דמות חדשה שככל הנראה תהווה דמות מפתח חשובה בעלת נוכחות משמעותית בסדרה.

 


***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.