המסך המפוצל

מנת היום 31/12/13

המנטליסט 6, מחשבות פליליות 9 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 31-12-2013
0 תגובות

15:00 טקס נבחרי הילדים 2013, ערוץ הילדים

צופי ערוץ הילדים בוחרים את האנשים והתכניות שעשו להם את השנה, ב"טקס נבחרי הילדים",   בהובלת מנחי הערוץ – דנה פרידר, טל מוסרי ועודד פז. בין הקטגוריות ניתן למצוא את זמר/ת השנה, שיר השנה, שחקן/ית השנה, מצחיקן השנה, סדרת השנה ולהיט השנה.

 


18:00 הבלתי מתכלים, ערוץ ביוגרפיה

ספיישל על הכוכבים הבלתי מתכלים, שממשיכים לעמוד תחת אור הזרקורים, לחרוך את המסכים ולהיות רלוונטיים (בצורה חיובית או שלילית) כבר 20 שנה. בעולם של ידוענים לרגע שיעשו הכול בשביל 15 שניות של תהילה, מדובר על תופעה נדירה ומרתקת. חלקם מככבים עדיין בשוברי קופות ומרוויחים 20 מליון דולר לסרט וחלקם נקלעו לפרשיות סמים, אנורקסיה, גירושים ועוד. חלקם הבינו שהיופי רגעי והפכו לאנשי עסקים מצליחים וחלקם ממשיכים לעשות עוד ועוד דברים בתקווה שתהילת העבר שלהם תחזור. בין התוכניות: הביוגרפיה של ניקול קידמן, שבדיוק חוגגת עשור לגירושיה מטום קרוז ("משימה בלתי אפשרית") אבל בניגוד אליו הקריירה שלה עדיין משגשגת והיא נשואה לזמר הקאנטרי המצליח קית' אורבן. כמו כן, הביוגרפיה של קייט מוס, דוגמנית העל שהייתה ידועה בלוק "הרואין שיק" ולמעשה שינתה את עולם הדוגמנות כפי שאנו מכירים אותו כיום. למרות שמועות על אנורקסיה וסמים היא עדיין ממשיכה לדגמן ולהיות ברשימת הדוגמניות הרווחיות.

 


20:00 ספיישל סילבסטר, ערוץ האוכל

ערוץ האוכל חוגג את השנה האזרחית החדשה בערב שידורים מיוחד עם מתכונים שיתאימו לכל מסיבה (טארט מנצח, מאפינס תרד וריקוטה וריבועי פטל לימון, צלי חגיגי, שוקי הודו על האש, עוגיות קצפת, ברוסקטה גבינה כחולה ועוד). בין התכניות שתשודרנה: "מאפים ומתוקים", "מיני שף", "אומנות הפטיסרי עם דודו אוטמזגין", "מבשלים בבית עם לוריין", "החברים של צ'אק" ועוד.

 


21:15 מי מצטער עכשיו? | Who's Sorry Now?, ערוץ 8 (הוט)

היום, כשכל אדם עם טלפון חכם בכיס הפך לצלם פפראצי בפוטנציה, לאנשים מפורסמים הרבה יותר קשה לשמור על פרטיותם ולהסתיר טעויות ומחדלים מעיני הציבור. לפעמים, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם חשיפות מפלילות, היא פשוט להודות ולהתנצל. הסרט בוחן רגעים גדולים של חרטה מצד אנשי ציבור וידוענים, וחושף את הספינים התקשורתיים ומיליארדי הדולרים שמתגלגלים מאחורי ההתנצלות הגדולה. דוגמאות: טייגר וודס מל גיבסון, ג'ון אדוארדס וביל קלינטון. הסרט כולל ראיונות עם מגוון רחב של מומחים בתחומי תקשורת אסטרטגית, ניהול משברים, עיתונות ופוליטיקה ובוחן עד כמה יכולה להזיק התנהגות לא נאותה לתדמיתו של איש ציבור והסיכונים הכרוכים בניסיון לשלוט באסון תדמיתי. קנדה, 2012.

 

 

22:00 מורה | A Teacher, ערוץ Yes3

בכורה ארצית. זוכה פרס הבימוי בפסטיבל SXSW. סיפורם של מורה צעירה וחטובה החביבה על תלמידיה ועל המורים בתיכון; ושל נער צעיר, אחד מהתלמידים, בלי ייחוד בולט לעין. באופן מפתיע, נרקם בין השניים רומן מיני שהולך ומסתעף. מה שמתחיל כהרפתקה חד פעמית, הופך לאובססיה של מפגשים סודיים רוויים ביצרים וסקס, אובססיה שאינה קשובה לסכנות שבסיטואציה. תיאור מפורט, צנוע ויומיומי לקלות בה יחסים כאלו עלולים להיווצר. כיצד תשפיע המציאות כשתחדור לבועת האובססיה? שחקנים: לינדסי ברדג' ("פרנסס הא"), וויל בריטן. במאית: חנה פידל, ארה"ב, 2013. סערת הרוחות הנפשית שעוברת המורה מוגשת באמצעים קולנועיים עדינים ועבודת סאונד מצוינת. הסרט חסר חיים לחלוטין בשעה הראשונה, ובדקות הבודדות שנותרו נוצר עניין – אך זה מעט מדי ומאוחר מדי. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 מותק והמתאגרף | Cutie and the Boxer, ערוץ Yes דוקו

פסטיבל סאנדאנס 2013 – זוכה פרס הבימוי. סרט על אמנות, על רעות ועל אהבה בין אושיו ונוריקו שינוהארה, שני אמנים יפנים יוצאי-דופן שנפגשו ונישאו בניו-יורק בשנות השבעים. אושיו התפרסם בסצנת האמנות הניו-יורקית במיצגי הציור והפיסול שלו, שבסיסם טכניקת "אגרוף" כאוטית (הוא פשוט "נותן אגרופים" מלאי צבע לקנבס), אך כסף הוא לא ממש עשה מזה, מה שגרם לבני-הזוג לעבור תקופות לא פשוטות, בהן גם נפל אושיו לאלכוהוליזם. היום, אושיו, בשנות השמונים לחייו (אך נראה ומתנהג כמו בחור צעיר), מכין תערוכה עם נוריקו, אליה הוא עדיין מתייחס כאסיסטנטית שלו. נוריקו מתחילה להשתחרר מצילו של בעלה ויוצרת ציורים בסגנון קומיקס, שמתארים את האלטר-אגואים של בני-הזוג – קיוטי ובולי. הסרט נע בין העבר וההווה, בין סצנות עכשוויות של בני-הזוג לבין קטעי ארכיון שלהם, ומציג תמונה עשויה ביד אמן של זוג שעדיין מלא בחיוניות יצירתית כובשת ומעוררת קנאה. בימוי: זאכארי היינזרלינג. 82 דקות, ארה"ב, 2013. זוג יוצא דופן במבט כואב ועוצמתי על הרצון ליצור אל מול ההשקעה והמחיר הנדרשים כדי שזה יקרה. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

22:00 מחשבות פליליות 9 | Criminal Minds 9, ערוץ Yes אקשן

בסיום העונה השמינית, חקרו חברי היחידה מקרה של רוצח חקיין, שעקב אחריהם וחיקה מקרי רצח מעברם, עד שבחר בקורבנו האחרון ורצח אחת משלהם, את מנהלת היחידה, ארין שטראוס. כעת חברי היחידה מצפים שהוצ'נר יקבל את ניהול היחידה לידיו, אבל האם זה באמת מה שיקרה? ספוילר - נקבל פרטים נוספים על עברה של ג'יי. ג'יי. בפנטגון, תוך שימוש בפלאשבקים הקשורים לאירועים מעונה 6, שיסבירו מדוע חזרה ליחידה, ומה הפך אותה לדמות חזקה וקשוחה הרבה יותר משהייתה בעבר.בפרק החמישי, הוצ'נר ישוב ויפגוש בחלומותיו את היילי, אשתו לשעבר, שנרצחה על ידי ג'ורג' פוייט, "הקוצר מבוסטון",  שגם הוא מצטרף למפגש, כל זאת כאשר הוצ'נר מוכנס לניתוח דחוף עקב דימום פנימי שנגרם מפתיחת הדקירות שדקר אותו פוייט. בפרק ה-200 של הסדרה (פרק 14 של העונה), תחזור לביקור דמותה של אמילי פרנטיס (פאג'ט ברוסטר) שעזבה בסיום עונה 7.

 

 

22:45 המנטליסט 6 | The Mentalist 6, ערוץ Yes אקשן

בסיום העונה החמישית  גילה פטריק ג'יין לחרדתו, שג'ון האדום, רוצח אשתו ובתו, והנמסיס שלו במשך 5 עונות שלמות, יודע מהם שבעת השמות ברשימת החשודים המצומצמת שלו. ספוילר לפרק הראשון בעונה 6. ג'יין קובע כלל בל יעבור: הם לא יחלקו את השמות שברשימה עם אף אחד אחר, כדי שאף אחד מהחשודים לא ייקלע לכוונת של ג'ון האדום. במהלך חקירת רצח, ג'יין מבין שליסבון סיפרה רק ל-ואן-פלט, שסיפרה רק לריגסבי, שסיפר רק לצ'ו.. ג'יין אינו מרוצה מהבגידה ומבטא את כעסו בפני ליסבון, אך מאוחר יותר באותו ערב, ג'יין מקבל שיחה מהטלפון שלה, ומגלה לחרדתו שחייה נתונים בסכנה.

 

 

22:55 סיפורם של הגברים-נשים | Tales Of Waria, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס אהוב הקהל – פסטיבל הסרטים הגאים בברצלונה 2011; זוכה פרס הסרט הטוב ביותר – פסטיבל סרטים אסייתיים בסן דייגו 2011. אינדונזיה היא המדינה בעלת שיעור המוסלמים הגדול ביותר בעולם. עם זאת, חיה באינדונזיה קהילה קטנה של גברים אשר חיים את חייהם כנשים ונקראים "וואריות". למרות שהממשל באינדונזיה מראה סובלנות כלפי קהילת ה"וואריות" ומאפשר להם לחיות בגלוי, הם עדיין נחשבים לקהילת שוליים, האפשרויות וההזדמנויות שלהם מוגבלות בצורה טראגית. הסרט מספק גישה חסרת תקדים לקהילה שמעזה לחיות באופן שונה מהנורמה, למרות ההשלכות. ארה"ב/ אינדונזיה, 2011.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.