המסך המפוצל

מנת היום 29/12/13

גולסטאר, תקוות גדולות ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 28-12-2013
0 תגובות

 20:15 גולסטאר, ערוץ Hot3

כוכבי "גולסטאר" פותחים את העונה החדשה, על 35 פרקיה, במחנה אימונים במדבר - במקום מבודד ומנותק (בלי קליטה סלולארית) שמאפשר לקבוצה להתלכד ולהתגבש יחד ללא הפרעת גורמים חיצוניים. מקום שבו אף אחד הוא לא ידוען – מקום שמאפשר להם להיוולד מחדש כקבוצת כדורגל. במדבר הם יפגשו לראשונה את מי שעליו מוטלת האחריות להפוך אותם לקבוצת כדורגל מלוכדת, מקצועית ומאוחדת, מאמן ליגת העל ומלך השערים של הפועל תל אביב, שייע פייגנבוים. במדבר הם מקבלים את המדים לראשונה, עולים לאימון בכורה במגרש שנבנה בתוך מכלאת גמלים, עוברים סדנה רוחנית, אימון מיוחד עם לאמות ונשבעים אמונים לקבוצה. במהלך העונה הם יגורו יחדיו, יעברו מבחר אימונים מיוחדים (מ"אימון בחשמל" ועד "אימון עם כדורים מתנפחים") ויתמודדו מול מגוון קבוצות בשורה של משחקים דרמטיים:  נבחרת שרירני ישראל, נבחרת ברזילאים, נבחרת קיבוצניקים, נבחרת כבאים, ריינבול (נבחרת הגייז), ברסלבים, להקת הדג נחש ואפילו מול בית"ר ירושלים. בנוסף לכך, יעברו השחקנים שלל משימות ואתגרים הקשורים לעולם הכדורגל ואף ייצרו מגוון מוצרי מרצ'נדייז של הקבוצה. כמו כן, יגיעו אל הקבוצה "מטפלים" ו"מומחים" בכדי לחזק/לטפל/לאמן. נבחרת הכדורגל: צביקה פיק, אלירז שדה, שלומי קוריאט, צחי נוי, ג'קי מנחם, שימי ריגר, ארי שמאי, שימי אטיאס,  בן אל תבורי ומקס אולארצ'יק. יוצרים: ירון ליכטנשטיין, זיו שמש ואליאב גולדפריד. עורך ובמאי: זיו שמש.

 

 

21:00 דד ליין בכל שנייה | Deadline Every Second , ערוץ 8 (הוט)

Associated Press (מוכרת גם בראשי התיבות AP) היא סוכנות הידיעות האמריקנית עם סניפים כמעט בכל עיר. התכנים שהיא מפיצה מגיעים כל יום למיליארדי אנשים ברחבי העולם. 12 צלמים של AP לוקחים את הצופים אל מאחורי הקלעים של העבודה בסוכנות הידיעות והתמונות הגדולה בעולם, משתפים בחוויותיהם מסיקור כמה מהאירועים המשמעותיים בעולם בתחומי הפוליטיקה, הבידור והספורט: מפצעיו של צלם עיתונות אחד בפיגוע התאבדות בפקיסטן, למאסר של צלם אחר בזמן שסיקר את המלחמה בעיראק. מגלים את הסיפורים האמיתיים שמאחורי כמה מהתמונות המפורסמות בעולם - ואת הקשיים הפיזיים והנפשיים בהם נתקלים הצלמים בעבודתם. ארה"ב,  2013.

 


22:00 תקוות גדולות, ערוץ 8 (הוט)

יצירה בשני חלקים המגוללת את סיפור עלייתו, נפילתו וניצחונו של היומון "חדשות", עיתון שהוקם בתחילת שנות ה-80 והשפיע באופן דרמטי על העיתונות והחברה הישראלית. שישה עיתונאים, מהבכירים והמשפיעים בעולם העיתונות, החלו את דרכם אז, במערכת העיתון החדשני והבועט "חדשות". כיום, הם בוחנים ממרחק הזמן את ה'סקופים', כמו גם את המאבקים הגדולים עם הצנזורה, עם העיתונות השמרנית מסביב וגם עם המצפון העיתונאי. מיקי רוזנטל, רינו צרור, ראודור בנזימן, יגאל סרנה, נתן זהבי ואלכס ליבק - מתמודדים עם המורשת השנויה במחלוקת של העיתון "חדשות", ששינתה את פני העיתונות בישראל: חשיפת שקרי השב"כ בפרשת קו 300, הכתיבה האישית והחצופה, הפורנוגרפיה של הדם, העירום, והרכילות החודרנית. איך השפיעו כל אלה על הדרך שעשתה החברה הישראלית בעשורים האחרונים: מחברה מנומסת, ערכית-בעיני-עצמה ומלאת כבוד לממסד, לחברה בוטה, יודעת כל, שנונה וארסית, קצרת רוח ומלאת בוז וחוסר אמון לכל ממסד שהוא. בימוי : דוד דרעי. חלק שני ואחרון - מחר (יום שני) באותה שעה.


 

22:00 לגדול במעבדת מת': קוראים לי פיית' | My Name is Faith , ערוץ Yes דוקו

חביב הקהל – פסטיבל סלאמדאנס 2013. סיפורה המרגש של פיית', נערה בת 12, שנולדה וגדלה לאם נרקומנית בתוך מעבדת מת' וצולקה נפשית מעבר לכל דמיון. פיית' גידלה את אחיה התינוק במרחב הבלתי האפשרי הזה, עד שלבסוף אומצו השניים ע"י זוג מקסים שחובר לקבוצת הורים שמתמודדים עם ילדים בעלי הפרעה נפשית קיצונית בעקבות עברם, וכולם עוברים טיפול יחדיו במחנה מיוחד. בימוי: ג'ייסון באנקר, טיפאני סודלה-ג'אנקר, חורחה טורס-טורס. 82 דקות, ארה"ב, 2012. סרט קשה, מרגש, אך מעניק תקווה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.