המסך המפוצל

מנת היום 9/12/13

סיפורו של שקרן, אלמנה אדומה

מאת: שי שגב

פורסם: 09-12-2013
0 תגובות

22:00 אימא יקרה לי, ערוץ הבריאות

סדרה תיעודית במהלכה מיקי חיימוביץ' יוצאת למסע אינטימי ומרגש בעקבות נשים ובני זוגן, המוכנים לעבור דרך קשה ומייסרת, על מנת להגשים את החלום ולחבק בסופו ילד. הפרקים השונים עוקבים אחרי טיפולי פוריות, פונדקאות, הריונות בסיכון, תרומת ביציות, שימוש בבנק הזרע או בחבר קרוב לתרומת זרע, זוגות חד מיניים וגם אחרי אנשים שכבר התייאשו וויתרו על רצונם להיות הורים. במהלך פרקי הסדרה מתלווים בין היתר לריקי ולליאור, הנוסעים לקפריסין על מנת לקבל תרומת ביצית; תיעוד מלא של היריון באמצעות פונדקאית עד לרגע הלידה המיוחל; ענת שאלתיאל וענת אסרף, שיעשו הכול כדי להביא ילד לעולם, אפילו אם זה אומר לסכן את חייהן.

 

 

22:00 סיפורו של שקרן | A Liar's Autobiography, ערוץ Yes3

חבר מונטי פייתון,  גרהאם צ'פמן, היה אדם יוצא דופן. בתקופה בה הומוסקסואליות הייתה נחשבת אצל מרבית הציבור כסטייה, הוא חי מחוץ לארון, דיבר בפתיחות על חיי המין שלו, על התמכרותו לכוהל ועל הדיכאון ממנו סבל. כאשר גרהאם בחר לספר את סיפור חייו, הוא תיבל אותו בגוזמאות, שקרים ותיאורים אבסורדיים ומצחיקים מאד. כך גם הסרט שנעשה על חייו – קולו הרציני עד גיחוך של גראהם זוכה לליווי של הנפשה בסגנונות שונים ומפתיעים, שמפיחה חיים בתיאוריו הצבעוניים על ילדותו בצל המלחמה, על ההצלחה לה זכה עם חברי מונטי פייתון והסכסוכים שבאו בעקבותיה, ועל הרפתקאותיו המיניות הבלתי פוסקות עם גברים (בעיקר) ונשים. קולות: גראהם צ'פמן ז"ל, ג'ון קליז, טרי ג'ונס, מייקל פאלין וטרי גיליאם (חבורת מונטי פייתון), סטיבן פריי, וקמרון דיאז בתפקיד זיגמונד פרויד. במאי: ביל ג'ונס ובן טימלר, בריטניה, 2012. הסרט נמשך ונמתח, כאילו שלא הצליחו למצוא מספיק חומרים שיחזיקו את העלילה למשך 85 דקות. בעיקר לחובבי אנימציה אקספרימנטאלית. ציון: ♥♥♥♥♥

 


22:00 גליקמן | Glickman, ערוץ Yes דוקו

מרטי גליקמן היה אחד משדרי הספורט הפופולאריים והמוערכים ביותר בארה"ב והפך לאורך השנים לשם נרדף לספורט בניו יורק. הדוקו משרטט את סיפור חייו ואת מהלך הקריירה של גליקמן, יהודי אמריקני, אתלט לשעבר, שהפך לשדרן ספורט פורץ דרך בטכניקה, ביכולת הביטוי שלו ובחדשנות שלו – ספורטאי שייצר סוג חדש של שידורי ספורט, שהפך לנפוץ עד היום. גליקמן התחיל את דרכו בספורט כחלק מנבחרת ארה"ב במשחקים האולימפיים ב-1936. הוא התאמן עם ג'סי אוונס והיה אמור להשתתף בתחרות השליחים ל-100 מטרים באולימפיאדת ברלין, אך פוליטיקה ואנטישמיות נישלו אותו מהסיכוי לזכות במדליה. רגע לפני התחרות נאסר עליו ועל רץ יהודי נוסף, סם סטולר, לקחת חלק בתחרות, שבה צפה אדולף היטלר. משלחת הרצים מארה"ב ניצחה אמנם את הרצים הגרמנים אך כל זה קרה ללא השתתפותו של גליקמן. כשחזר הביתה, הפך לכוכב פוטבול וכדורסל ולבסוף מצא את הנישה שלו כשדר ספורט. תוכניות הספורט שלו שודרו ברשתות השונות ברדיו ובטלויזיה (כולל HBO) במשך יותר מ-50 שנה. בימוי:  ג'יימס ל. פרידמן. 80 דקות, ארה"ב, 2013. הסרט ערוך בצורה מסקרנת, אידיאלי לחובבי ספורט אמריקני, אך בעיקר לאנשים ששאיפתם בחיים להיות שדרני ספורט מקצועיים. גליקמן הוא המקור. ציון: ♥♥♥♥♥



22:45 אלמנה אדומה | Red Widow, ערוץ Hot זון

דרמה של רשת "ABC", שנוצרה על-ידי רוזנברג, האוורד קליין והמפיק הישראלי, אלון ארניה ("בני ערובה"), ועוקבת אחר מסעה של עקרת-בית אל עולם הפשע. הסדרה עוקבת אחר מרתה וולרבן (ראדה מיטשל), עקרת-בית המסורה לשלושת ילדיה ובעלה, אוון (אנסון מאונט, "בנעליה"). מאחורי הפסאדה המושלמת מסתתר סיפור מסובך בהרבה, שכן אוון תומך במשפחה על-ידי ייצוא מריחואנה. מרתה מכירה מקרוב את עולם הפשע. אביה, אנדריי פטרוב (רייד  סרביידיג'ה), ושומר הראש הנאמן שלו, לותר (לוק גוס, "הלבוי 2"), הם חלק מהמאפיה הרוסית של סן פרנסיסקו. זה עולם שהיא ואחותה קאט (ג'יימי ריי ניומן, "אאוריקה") תמיד ניסו להימלט ממנו, למרות שמעולם לא באמת הצליחו. לצדה של מיטשל, מככבים בסדרה גוראן ויז'נצ'יק, סטרלינג בימון ("אבודים"), קליפטון קולינס ג'וניור, סולקה מתיו, ארין מוריארטי ("שומרים על השכונה"), ג'יימי ריי ניומן, ג'ייקוב סלבטי, לי טרגזן ("מונסטר") ווויל טרבל.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.