המסך המפוצל

מנת היום 27/11/13

ג'מיי: נערת בית ספר פרטי, האהרנסונים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 24-11-2013
1 תגובות

21:00 האהרנסונים, ערוץ Yes דוקו

מסע אישי של הבמאי ניר טויב ז"ל אל הוריו ואל ילדותו במושב בן-עמי בגליל המערבי הופך למסע בזמן - אל תחילתה של המאה ה-20. צוואה שמתגלית ובה מתברר כי היורש החוקי של כל רכושה הרב של משפחת אהרנסון הוא הסבא רבא של ניר, צבי אהרנסון (אחיה הגדול והעלום של שרה גיבורת ניל"י) הופכת את המסע למסע של חיפוש זיכרון והכרה. תסריטאי, במאי ומפיק: ניר טויב, עורך וצלם: גיל איזקוב, מפיקה בפועל: מוריה מויאל.

 

 

21:05 חברי היחף | My Barefoot Friend, ערוץ 8 (הוט)

הסרט עוקב אחר סיפורם של נהגי ריקשה קשי יום. הידידות, החלומות, המשפחה, הם מה שמחזיקים אותם. דרך הסיפור של שאלים וחבריו מספק הסרט האנושי והנוגע ללב הצצה לחייה של העיר הגדולה, שלמרות כל מורכבותה לא חדלה להקסים את ההודים והזרים גם יחד. הוא מעביר למסך באותנטיות וחיבה את כל הצבעים, הריחות והניחוחות של הכרך ההודי התוסס. הודו, דרום קוריאה, 2010.

 


22:00 הבוקר שאחרי | The Morning After, ערוץ MGM

מותחן בבימויו של סידני לומט ומשחק של ג'יין פונדה וג'ף ברידג'ס. אלכס מתעוררת לצד גופתו של גבר שנדקר בליבו. היא לא זוכרת דבר ובורחת היישר לזרועותיו של שוטר לשעבר, שעוזר לה לפתור את סיפור חייה. ארה"ב, 1986. הופעה נהדרת של ג'יין פונדה בסרט מתח שגרתי. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 ג'מיי: נערת בית ספר פרטי | Ja'mie: Private School Girl, ערוץ Yes Oh

סדרה חדשה, קופרודוקציה בין HBO לבין רשת ABC האוסטרלית וה-BBC, המחזירה למסך לראשונה מאז 2007, את דמות הקאלט ג'מיי קינג, בגילומו של הקומיקאי האוסטרלי כריס לילי, כנערת בית ספר פרטי, המוכרת מהקומדיה "סאמר הייטס היי". בסדרה המוקומנטרית בה לילי גילם את כל הדמויות, ג'מיי, סנובית עשירה מבית ספר פרטי, מגיעה לתיכון סאמר היי במסגרת חילופי תלמידים. אחרי הסדרה הקודמת של לילי ל-HBO ("בנים זועמים") הוא החליט לחזור לג'מיי, בסדרה המתארת את שנתה האחרונה בבית הספר הפרטי לבנות הילפורד.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.