המסך המפוצל

מנת היום 24/11/13

רויאל שף, בגידה ועוד ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 23-11-2013
0 תגובות

14:30 חג החנוכה, ערוץ האוכל

הערוץ האוכל מקדיש רצועת שידורים יומית לרגל חג החנוכה. בין התכניות שתשודרנה: "הכי טרי שיש", "ארוחת שבת", "מאפים ומתוקים" ו-"מיני שף".

 

קרדיט צילום: דודו אזולאי


20:30 רויאל שף, ערוץ Yes קומדי

שישה שפים, בעלי מסעדות ביתיות טובות בישראל, המייצגות פסיפס עשיר של המטבח הישראלי האותנטי, נסעו לחודש ימים לתחרות בישול באנגליה. הם גרו באחוזה חלומית, פגשו את התרבות והמנהגים הבריטיים ולמדו מהמומחים הגסטרונומים הטובים בעולם. בסוף  החודש, יבחר השופט הראשי של התחרות, השף אלבר רו (שתי מסעדות של שלושה כוכבי מישלן) איזו מנה של  אחד מבעלי המסעדות הישראלים, תשולב בתפריט המסעדות המפוארות שלו. השפים לוו בחודש הצילומים על ידי  אייל ברקוביץ, שחי יותר מעשור באנגליה, והכיר להם את המדינה ושימש מנחה ומנג'ר. משתתפים: בינו גבסו - "ד"ר שקשוקה" ביפו, שני ומירב - "דוד חביב ובניו" בשכונת התקווה, נתן כהן - "הבית התימני האוריגינלי" בבאר שבע, חנוך סטמקר - "הודו הקטנה" בבאר שבע, מריה פיסנץ - "באבא יאגה" בתל אביב, לירן גבאי - "פלאפל גבאי" בתל אביב. דוקו ריאליטי מקורי, הכי ישראלי שיש, מצחיק, מרגש אך בעיקר טעים.


קרדיט: ישי בוטבול


21:00 הדים | Echoes, ערוץ 8 (הוט)

הסרט מתעד את החוויות של האימהות המייצגות שלושה היבטים ושלושה שלבים שונים של הסיפור: אמהות סיניות שנטשו את התינוקות שלהן; אימא קנדית לבנה, ממעמד בינוני שאמצה ילדה סינית, ואם קנדית שמתכוננת "לאסוף" בקרוב את תינוקה החדש מסין. כל אחת מהאמהות חולקת את חוויותיה ואת המאבקים לגשר בין הרגשות והקונפליקטים שכרוכים בנטישה או באימוץ, תינוקת מתרבות זרה. הסיפורים שלהן באים לחקור את הנושאים האוניברסאליים של הקשר שבין אם לילד, געגועים, שייכות, תרבות וזהות. נשים אלה קשורות זו לזו ,לא בהכרח על ידי קשר דם, אלא על ידי החיפוש בלתי נמנע ואולי האינסופי שלהן זו את זו. קנדה, 2012. עדכון של הרגע האחרון – במהלך כתיבת תקציר זה, שינתה סין את "מדיניות הילד האחד", אשר הונהגה עד כה באזורים העירוניים של המדינה. באזורים הכפריים הורשו בני זוג ללדת ילד נוסף, אם זכו בבת בכורה. כעת, זוגות יורשו ללדת שני ילדים אם אחד מההורים היה בן ילד יחיד במשפחתו. עד עכשיו ניתנה הזכות הזו לזוגות עירוניים רק אם שניהם היו ילדים יחידים.


 

21:15 אבודים | Lost, ערוץ Yes אקשן

דרמת המתח והמסתורין מאת היוצרים  ג'יי ג'יי אברהמס, דיימון לינדלוף וג'פרי ליבר מגיעה ל-Yes לשידור יומי מהעונה הראשונה ועד פרק סיום הסדרה השנוי במחלוקת.


 

22:00 סגורות, ערוץ 8 (הוט)

הסרט עוקב אחר שלוש נשים צעירות במשך שנתיים, כדי להבין אילו כוחות נפש נדרשים מהם כדי לשרוד את תקופת מאסרן– מריה, צעירה יפיפייה שמגדלת את בנה התינוק בכלא ומבקשת להקנות לו סביבה נורמאלית ככל האפשר ולגבש לעצמה זהות חדשה כ"אם" במקביל להיותה "אסירה", שון – צעירה אנרגטית וחסרת מנוחה שהזהות המינית שלה עדיין מעורפלת ונרימאן דד – צעירה ערבייה ויפה שאין לה דבר מלבד כוח הפיתוי שלה. השלוש מתמודדות עם המסגרת הנוקשה וחסרת הפשרות של בית הכלא, עם המעשים הקשים שביצעו בעבר ועם הטבע האלים שסיגלו לעצמן מחוץ לכתליו. במאית: ליאת מר, הפקה: ענת קנדל.

 


22:00 בגידה | Betrayal, ערוץ Yes דרמה

דרמה חדשה של ABC, המבוססת על הסדרה ההולנדית המצליחה "Overspel". האדפטציה האמריקאית נכתבה ע"י דיויד זאבל ("ER", "דטרויט 1-8-7"), ומבוימת ע"י פטי ג'נקינס ("מונסטר"). עולמותיהם של שני נאהבים מתנגשים בסיפור עוצמתי על אהבה, סקס, נאמנות, נישואין ובגידה. ספוילר - פגישה מקרית בין שרה הנלי (האנה וור, "בוס"), צלמת מקצועית יפהפייה, לג'ק מקאליסטר (סטוארט טאונסנד) - עו"ד צמרת, מובילה למשיכה חזקה ובלתי ניתנת להכחשה ולרומן. בעלה של שרה, דרו סטפורד (כריס ג'ונסון, "יומני הערפד") הוא תובע מצליח בעל שאיפות פוליטיות, ולשניהם ילד בן 7 בשם אוליבר. מה ששרה לא יודעת זה שג'ק הוא עורך הדין והיועץ המשפטי של תאצ'ר קרסטן (ג'יימס קור מוול, "אימה אמריקנית"), יזם עשיר וחזק אך מפוקפק, ונשוי לבתו של תאצ'ר, איליין, אישה חכמה ונחושה, אם לתאומים בני 16, ואלרי ו-ויקטור, ובעלת בית קפה מצליח. אבל שרה וג'ק מבינים שדבר מה חסר במערכות הנישואים שלהם, ונלחמים בהבנה שמצאו את הנפש התאומה שלהם אחד בשנייה. בעוד שרה וג'ק נאבקים ברגשותיהם ובייסורי המצפון והאשמה כלפי משפחותיהם, גיסו של תאצ'ר, לו, נרצח, וכל הראיות מצביעות כלפי בנו המאותגר שכלית של תאצ'ר, TJ. שרה חשה שנקלעה לסיוט אמיתי, כשהיא מגלה שדרו יהיה התובע במשפט הרצח הגדול והמסוקר תקשורתית, שיכול להבטיח את עתידו הפוליטי, ושג'ק יהיה עורך הדין מטעם ההגנה. זוג האוהבים מוצא את עצמו בסיטואציה בלתי אפשרית – בשני צידיה של חקירת רצח.

 

 

22:00 הלזאפופין | 'Hellzapoppin, ערוץ Yes3

במסגרת הבלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות. מבוסס על הצגה שרצה 1,404 פעמים בברודווי בשנות השלושים; מהפרודיות הקולנועיות הראשונות ושוברת מוסכמות בתחום הקומדיה, הכוללת סצנות ריקוד ואפקטים שהקדימו את זמנם. שחקנים: אולה אולסן, צ'יק ג'ונסון, מרת'ה ריי ("אדון ורדו"), יו הרברט, אלישע קוק ("הנץ ממלטה"). במאי: ה.סי. פורטר ("מר מזל"), ארה"ב, 1941. סרט מטורף שבו הכול חוקי: בדיחות גסות, סלפסטיק אינסופי, מוזיקה שלא במקום, ויריות בכל מקום. ציון: ♥♥♥♥♥

 


22:00 הגנב שבא לסעוד | The Thief Who Came to Dinner, ערוץ MGM

דרמה. גאון מחשבים מחליט לעזוב את דרך הישר ולהפוך לגנב תכשיטים, תוכניותיו משתבשות כשהוא מתאהב באשת חברה. שחקנים: ריאן או'ניל וג'קלין ביסט. במאי: באד יורקין. ארה"ב, 1973. סרט חמוד עם מספר קטעים משעשעים. ציון: ♥♥♥♥♥


22:00 רצח ללא אחריות פלילית | NCR: Not Criminally Responsible, ערוץ Yes דוקו

בהתקפה של טירוף רגעי, איש צעיר, ללא עבר אלים, דוקר שש פעמים "את האישה הכי יפה שהוא יכול למצוא", באמצעו של קניון הומה אדם. האיש מוכרז כ"לא אחראי פלילית" בשל הפרעה נפשית ומאושפז בבית-חולים לחולי נפש. 12 שנים מאוחר יותר, הוא על תרופות, חי בקהילה תחת פיקוח, ומסתדר מצוין. כעת הוא מגיש בקשה לשחרור על תנאי, אלא שהקורבן שלו חוששת שמא הוא יפסיק לקחת את התרופות וימצא אותה שוב. הבמאי, ג'ון קסטנר, השיג גישה חסרת תקדים לרופאים ולמשטרה שחקרה את המקרה, כמו גם לקורבן ולהוריה, שהטראומות שלהם עדיין מבעבעות. קסטנר מפנה זרקור פרובוקטיבי ומעורר מחשבה לויכוח הסוער על זכויות הקורבנות, בטיחות הציבור, וזכויותיהם של חולי-נפש שביצעו מעשה אלימות. בימוי: ג'ון קסטנר. קנדה, 2012.

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.