המסך המפוצל

מנת היום 18/11/13

סלבס מחוץ לארון, כדורצח ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 17-11-2013
0 תגובות

17:05 + 21:40 מוטוקרוס – מפלצות אנרגיה | Monster Energy Motocross, ערוץ אקסטרים

AMA מוטוקרוס היא תחרות אופנועי שטח מובילה, שהחלה את דרכה בשנת 1973. האליפות כוללת תחרויות מוטוקרוס בשלושה סוגי נפחים: 450 סמ"ק 250 סמ"ק ו-MX לנשים. התחרות האחרונה החלה את דרכה בסקרמנטו ארה"ב ומשם המשיכה לערים אחרות ברחבי ארה"ב במשך 4 חודשים.

 


21:05 ספורט: המלחמה בסמים | War on Doping, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פרס הסרט הטוב ביותר לסרט ספורט תיעודי – פסטיבל בייג'ינג 2012. השימוש בסמים בספורט נחשב רמאות, ומעבר לכך, הוא מעמיד את הספורטאים המשתמשים בסמים בסיכון בריאותי רציני. הסמים מופצים בקלות דרך האינטרנט ומגיעים בקלות לידיהם של הספורטאים צעירים ואפילו לידם של ילדים. הסרט בוחן לעומק סיפורים מימי המלחמה הקרה בשנות השבעים ועד ההכנות האחרונות ל"משחקים הנקיים" באולימפיאדת לונדון 2012, ומציג עדויות של  כוכבי ספורט, מדענים, נותני חסות, מנצחים ומפסידים. שבדיה, 2012.

 


22:00 סלבס מחוץ לארון | The Out List, ערוץ Yes דוקו

16 חברים מפורסמים של קהילת הלהט"ב האמריקנית מדברים בכנות מפתיעה על מגוון נושאים – מזהות ועד שוויון, ביניהם: ניל פאטריק האריס ("איך פגשתי את אמא"), הקומיקאית אלן דג'נרס, סינתיה ניקסון (מירנדה מ"סקס והעיר הגדולה"), השחקנית והקומיקאית ונדה סקייז ("הרפתקאותיה החדשות של כריסטין הישנה", "המופע של כריס רוק"), ג'ייק שירְס - סולן הסיזרס סיסטרס והתסריטאי דאסטין לנס בלאק ("מילק"). בימוי: טימוטי גרינפילד-סאנדרס. 57 דקות, ארה"ב, 2013.

 


22:55 כדורצח | Murderball, ערוץ 8 (הוט)

הסרט התיעודי הטוב ביותר – סאנדנס 2005, מועמד לפרס האוסקר לסרט התיעודי הטוב ביותר 2005, הסרט הטוב ביותר – פסטיבל FULLFRAME  2005. מרדר-בול (כדורצח) הוא השם המקורי שנתנה הנבחרת האולימפית של רוגבי נכים בארה"ב לספורט מיוחד זה. בשל דרישות הספונסרים, הם נאלצו לשנות את השם לרוגבי נכים, אבל כל מי שמתבונן במשחקם מבין את מקור השם. בלי רחמים על המגרש וגם מחוץ לו, משחק אלים ויצרי שבו הניצחון היא האפשרות היחידה. הסרט מלווה שתי דמויות מרכזיות - מרק זופן, קפטן הנבחרת האמריקנית שאיבד חלקית את השליטה בגפיו לאחר שחבר ילדות התרסק עם האוטו בו נהג בזמן שהיה שיכור לפני כעשר שנים. ג'ו סווארז, לשעבר כוכב נבחרת ארה"ב שמאמן היום את האויבת המושבעת - נבחרת קנדה. האימונים בשיאם והשנאה ההדדית גוברת לקראת אולימפיאדת הנכים באתונה 2004, שם תפגשנה שוב שתי היריבות הוותיקות להכריע מי הקבוצה הטובה בעולם. ארה"ב, 2005. סרט מרתק. ציון: ♥♥♥♥♥



***מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.