המסך המפוצל

מנת היום 13/11/13

וטרנים, העוגות של צ'רלי ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 12-11-2013
0 תגובות

18:00 העוגות של צ'רלי | Charlie's Cake Angels , ערוץ האוכל

סדרת דוקו ריאליטי בעולמה הצבעוני של "מאפיית צ'רלי" (Charlie's Bakery), מוסד קולינארי משפחתי הממוקם בליבה של קייפטאון וידוע בגישתו הניסיונית לאפייה. המאפייה, שנוסדה לפני 21 שנה, מנוהלת על ידי ג'אקווי, שלוש בנותיה וצוות של 33 עובדים המגישים את העוגות המופלאות ביותר בדרום אפריקה. כל פרק מתמקד בעוגה בלתי אפשרית מסוג אחר, החל מיצירת פאר בת חמש קומות, סדרת עוגות בצורה של תיקי מעצבים ונעליים יוקרתיות, וכלה בעוגה מרגשת לרגל לידתו של היפופוטם מיוחד במינו. בריטניה, 2012, 13 פרקים.

 

 

18:00 הממלכה האבודה של אלכסנדר | Alexander's Lost World, ערוץ הטיולים

צלם העיתונות, דיוויד אדמס, עוקב אחר מסלולו של נהר אמו דריה ויוצא למסע בן 2,400 קילומטרים דרך אפגניסטן שסועת הקרבות ומרכז אסיה. אדמס מתחקה אחר מסלול התקדמותם של אלכסנדר הגדול והיוונים הקדמונים במזרח העתיק, מחפש אחר הערים האבודות של אלכסנדר, חושף הריסות מבצרים וחומות הגנה, מנווט במערכת של מערות תת קרקעיות בארץ הטליבאן ותר אחר שרידים של קהילות עתיקות, כל זאת שעה שהוא חוצה את האזורים המסוכנים בעולם ללא תחמושת ועם מלאי מינימאלי של ציוד. בריטניה, 2013, 6 פרקים.

 


20:30 קווין מקלאוד – בניה ירוקה |Kevin's Man Made , ערוץ החיים הטובים

המעצב הבריטי, קווין מקלאוד, במיזם אקולוגי-שאפתני: בנייתו של בית "ירוק"  בליבו של יער, כאשר כל חומרי הבנייה לקוחים מהאתר בו מוקם הבית. שאיפתו של מקלאוד היא להימלט מעולם הייצור התעשייתי ולשוב אל עשייה ייחודית ופשוטה באמצעות זוג ידיים וחומרים מעוררי השראה. במהלך בניית הבית יסב מקלאוד כספת ברזל לאח, טרקטור ישן לכיסא נוח וגללים של כלב למתאן (גז דליק). כאשר תגיע העת להתקנת ג'קוזי בביתו החדש ינבור קווין בבית קברות לכלי תעופה ויכין לעצמו חלוק אמבטיה מפנק מצמר אלפקה. בסופו של הניסוי יוכל להשיב על שאלה הטורדת את מנוחתו: האם פשוט יותר הוא טוב יותר? ארה"ב, 2012, 4 פרקים.

 

 

21:00 וטרנים, ערוץ Yes דוקו

הוטרנים, פעם לוחמים בצבא האדום וכיום מהגרים תלושים הנלחמים על הזכות להשאיר חותם גם לאחר מותם. הם, אנשי הדור הסובייטי הראשון, חוו על בשרם לא רק את אחת המלחמות הקשות שידעה האנושות, אלא גם את פירוק בריה"מ. הסרט עוקב אחרי קבוצת וטרנים שמצאו את עצמם כאן, בישראל, דחוקים לשולי התרבות הישראלית שאינה חפצה בגיבורים זרים. התחושה שהם חיים על זמן שאול, מחזקת את רצונם של הוטרנים לצאת למה שעשויה להיות ההרפתקה האחרונה שלהם - המסע אחורה בזמן, אל נופי העבר, שם תעוזת נעוריהם עוצבה לגאוות חייהם, מסע חיפוש אחר שאריות הזיכרון והשלמה עם ההווה. בימוי, תסריט וצילום: טניה אייזיקוביץ' ; עריכה: גיל שניידרוביץ'. ישראל, 2013, 75 דקות.

 


22:00 נשואים באושר? | Making Couples Happy, ערוץ הבריאות

מהם הסודות לזוגיות מוצלחת? סקס משובח? שלום בית? תקשורת טובה? הסדרה עוקבת אחר ארבעה זוגות המתמודדים עם אתגרים בתחום הסקס, האינטימיות, ההורות ומאזן העבודה/משפחה. זוהי ההזדמנות האחרונה עבורם לפני פרידה וגירושים. צוות מובחר של מומחים יסייע לזוגות ויציג בפניהם את ההתפתחויות האחרונות במדעי הזוגיות, לצד טיפים קלאסיים לשיפור ולתחזוק היחסים. אוסטרליה, 2011, 4 פרקים.

 

 

23:00 בין סוסים ואנשים | Among Horses & Men, ערוץ 8 (הוט)

כריס, דיקן, גילברט, צ'ארלס, סטיבן, בו ומייק הם אסירים צעירים במרכז כליאה בצפון נבאדה. כולם נמצאים בשליש האחרון של תקופת מאסרם, ומקבלים הזדמנות להיכנס לעולם חדש: יש להם שלושה חודשים לאלף סוסי מוסטנג פראיים ולהפוך אותם לסוסים אמינים וראויים לרכיבה. הסרט מלווה את האסירים במהלך תקופת האימון האינטנסיבי, שבו הם חיים בחוות סוסים במדבר נוואדה ולאט לאט מוצאים את עצמם משתקפים בעיניהם של הסוסים שלהם. האסירים לומדים איך לרכוש מחדש את אמונו של יצור חי, מיומנות שחמקה מהם בזמן הארוך שבילו מאחורי הסורגים. הולנד, 2011.

 

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בעדכונים אלה מסיבות שונות, נשמח אם תתקנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.