המסך המפוצל

מנת היום 4/11/13

אשת הראיות עונות 5-6, בן דוד רחוק: החיים אחרי הזיכרון ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 03-11-2013
0 תגובות

18:00 עולמות נסתרים | Secret Worlds , ערוץ הטיולים

הארכיאולוג והאנתרופולוג, מייקל ארבות'נוט, סוקר את הגלובוס בחיפוש אחר תרבויות עתיקות.  במהלך הסדרה יחשוף מייקל את סודותיהן המופלאים של אימפריות הרוסות ויגלה הקבלות מפתיעות ביניהן ובין עולמנו המודרני. הוא יחקור, בין היתר, את היעלמותו המסתורית של שבט האנסאזי מהעיר צ'אקו קניון וייצא למסע בניו-מקסיקו, אריזונה וקולורדו; בחופה המזרחי של הודו הוא יתחקה אחר שמועות אודות מגדלים מוזהבים הבוקעים מן האוקיינוס, שרידים לשבע הפגודות שהוקדשו לאלים הקדמונים; בבליז ובגואטמאלה תעסיק אותו סוגיית קריסתה של אימפריית המאייה המפוארת; בישראל יבקר בקומראן, מקום כתיבתן וגילוין של המגילות הגנוזות. הסדרה משלבת היסטוריה עתיקה וארכיאולוגיה. ממצאיו של מייקל מסייעים לא רק בשחזור ההיסטוריה, אלא מגלים גם אלו קטסטרופות הובילו להיכחדותן של חברות עתיקות, וכיצד להימנע מהן בעתיד. בריטניה, 2013, 6 פרקים. סדרה מאוד מומלצת להרפתקניים מהכורסה, חובבי היסטוריה, ארכיאולוגים ואינדיאנה ג'ונס.



18:00 רולר דרבי עד יומי האחרון | Roller Derby Till I Die, ערוץ אקסטרים

רולר דרבי עד יומי האחרון, סדרה חדשה ובלעדית לערוץ אקסטרים, המציגה ענף ספורט זה בפעם הראשונה על המסך. התוכנית מציגה את נבחרת החלומות ואת הנשים שעל הגלגיליות: המחליקות חמושות באדרנלין ועבורן רולר דרבי היא דרך חיים. 

 


19:10 רעידות אדמה קטלניות | Deadliest Earthquakes, ערוץ 8

בינואר 2010, הכתה בהאיטי רעידת אדמה בעוצמה 7 בסולם ריכטר, המתוארת כ"איומה ביותר" מזה 200 שנה. באסון נהרגו מעל 200,000 איש ועשרות בתים, בתי חולים, בתי ספר ואף ארמון הנשיאות התפורר לאבק. פחות מחודש לאחר מכן, צ'ילה נפגעה מרעידת אדמה, החזקה פי 100 מזאת שפקדה את האיטי ולוותה בגלי צונאמי שאיימו  גם על כל המדינות השכנות שלחופי האוקיינוס השקט. הסרט מלווה קבוצה של גיאולוגים אמריקאים שמגיעים לאזורים שנפגעו כדי לנסות לחקור את הגורמים וההשפעות בשני המקרים הקשים האלו. האם מסקנותיהם יעזרו למצוא שיטה שתתריע על רעידות אדמה לפני שהן קורות בעתיד? הסרט מביא מחקר חדש ומשכנע לגבי חידה מפחידה זו.  ציון: ♥♥♥♥♥

 

22:00 אשת הראיות עונות 5-6 | 5-6 Body of Evidence, ערוץ CBS ריאליטי

סדרה המעניקה מבט ייחודי אל מוחה, חייה והקריירה של אחת ממאבחנות זיהוי הפלילי המובילות בארה"ב, דייל הינמן. דייל מקבלת את המקרים המסובכים ביותר עם המידע המינימאלי ביותר. בסדרה זוכים לראות כיצד היא פותרת את התעלומות מעוררות הסקרנות. על דמותה של דייל מבוססות לא מעט סדרות טלוויזיה, כמו "גוף ההוכחות", רק שכאן הצופים זוכים לראות את המציאות.



22:00 בן-דוד רחוק: החיים אחרי הזיכרון | First Cousin Once Removed, ערוץ Yes דוקו

הזוכה הגדול של פסטיבל IDFA 2012. מסע קולנועי פואטי של הבמאי אלן ברלינר ("לא עסק של אף אחד", "אלבום משפחתי", "ער  לרווחה") אל נבכי זכרונו הנמוג של קרוב משפחתו, אדווין הוניג, מי שהיה משורר פורה ומתרגם מפורסם של שירה בספרדית ופורטוגזית, ועתה מתמודד עם פגעי מחלת האלצהיימר. ברלינר נודע בסרטיו הייחודיים העוסקים בדמויות ממשפחתו ומשלבים שלל חומרי ארכיון בטכניקות עריכה מסוגננות ומעוררות מחשבה. האסוציאציות החמקמקות של הוניג, בשילוב עם ההדבקות והחיתוכים העשירים של ברלינר, מרכיבים יחדיו גרסה קולנועית למסתרי הזיכרון. במאי: אלן ברלינר. 78 דקות, ארה"ב, 2012. קורע לב, בלתי צפוי, אך גם מאוד מעודד. ציון: ♥♥♥♥♥