המסך המפוצל

מנת היום 3/11/13

יום הסנדוויץ' הבינלאומי, האחים בלוז ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 02-11-2013
0 תגובות

09:30 יום הסנדוויץ' הבינלאומי, ערוץ האוכל

לרגל יום הסנדוויץ' הבינלאומי, מקדיש ערוץ האוכל יום שידורים מיוחד למתכוני סנדוויץ'. בין התכניות שתשודרנה: "החברים של צ'אק", "הקייטנה של אביב", "אדם אוכל את אמריקה" ו-"המנה המושלמת". פיסת טריוויה: הסנדוויץ' נקרא על שם הדוכס הרביעי מסנדוויץ', ג'ון מונטאגיו, אריסטוקרט אנגלי מהמאה ה-18.



17:00 אופנה בעולם - ארה"ב, ערוץ החיים הטובים

הסדרה מתארחת באירועי האופנה הגדולים ביותר בארה"ב, לצד ראיונות עם מעצבים וידוענים. במהלכה  מתוודעים לקולקציות בגדי הים והחוף החדשות של ניקוליטה, דיניילה ברזיל, קואי אוסטרליה וביץ' באני; זוכים למבט קרוב על הדוגמנית טיקה איבזה, מכירים את הקולקציות החדשות של מארה הופמן, אמנדה שיי ופוקו פאנו, קולקציות שמלות הכלה של קרולינה הררה, ריביני, אן בואן, דאגלס הנט, לצד זרי פרחים לכלות של פלוריסיטי, עוגות החתונה המפוארות של רון בן ישראל, עבודות הגמר של בוגרי מיטב בתי הספר לעיצוב בניו יורק, הקולקציות לכלות של ורה וונג, בג'לי מישקה, אן בואן ועוד. ארה"ב, 2012, 13 פרקים.

מחווה לרון בן ישראל:

 


20:30 iCarly, ערוץ ניקלודיאון

עונה חדשה לסדרת הנוער שבמרכזה דמותה של קארלי, נערה אמביציוזית המתגוררת עם אחיה הגדול ספנסר בן ה-26. מאחר שאביה מוצב מעבר לים, לקארלי זמן פנוי והיא מחליטה להפיק תוכנית נוער אינטרנטית המזמינה את הגולשים לשלוח קטעים מקוריים שצילמו בבית. התוכנית של קארלי הופכת עד מהרה לסיפור הצלחה, וביחד עם חבריה: סאם - ילדה מרדנית ופורצת גבולות המגישה ביחד עם קארלי את התוכנית, ופרדי - השכן המסור שמאוהב בקארלי ומתנדב במהירות לפקח על הצד הטכני, הם מתמודדים מול התכניות המתחרות, המעריצים, עולם הבידור והווי בית הספר. בכיכובם של מירנדה קוסגרוב (קארלי), ג'נט פיי מקורדי (סאם), נתן קרס (פרדי) וג'רי טיינור (ספנסר) נחשבת לפורצת דרך בזכות שילוב קטעי הצופים בתוך התוכנית - המשודרים כחלק מלוח השידורים של תכנית האינטרנט הבדיונית. התכנית לא נועדה להיות חינוכית כשלעצמה, אבל צופים צעירים ילמדו רבות על אינטראקציה עם התקשורת.



21:05 האם אתה רואה מה שאני רואה? | Do You See What I See, ערוץ 8

כאשר אנו מתארים צבע כמו אדום, כחול או צהוב, אנחנו לוקחים את זה כמובן מאליו שאנשים אחרים יבינו בדיוק למה אנחנו מתכוונים. אבל איך אנחנו יכולים להיות בטוחים, כי כולנו חווים ורואים את הצבעים באותה צורה? האם הצבע הוא רק יצירה של המוח שלנו? האם העולם הצבעוני שאנו רואים סביבנו הוא העולם הפיזי והאמיתי? הסרט מנסה לענות על שאלות כגון: מהי המשמעות הצבע בעולמנו? האם צבע הוא עניין של תפיסה בלבד? כיצד הצבעים משפיעים על מצב הרוח והתגובות שלנו? כיצד נראים חייו של אדם שמעולם לא ראה צבע? הסרט מפגיש עם האמן הקנדי, מגאן סימס, שנולד כעיוור צבעים מוחלט, ומדענים שמציעים תקווה לאנשים כמו מגאן באמצעות טיפול בגֵנים. BBC. נושא מעניין, מוזיקה מעצבנת, רק חבל שיוצרי הסרט מאכילים אותנו בכפית בפרשנות שלהם לעולם הצבעים. ציון: ♥♥♥♥♥



22:00 ג'ורדי שור 3 | 3 Geordie Shore, ערוץ MTV

הגרסה הבריטית ל"ג'רזי שור" שבה בעונה שלישית. שמונה צעירים קולניים מן העיר ניוקסל מתגוררים יחדיו בבית מפואר. כצפוי, פרקי הסדרה מתעדים את מעלליה ההורמונאליים של השמינייה ומספקים מבט אינטימי אל חייהם האישיים של חבריה: שרלוט-לטישיה, ברמנית שבין סימני ההיכר שלה גרביים גבוהות וחבורות מערבי שתייה אלימים; גארי, רווק המבלה את רוב זמנו עם בנות המין השני; גרג, רודף שמלות ובליין סדרתי; הולי, פקידת בנק שאהבתה הגדולה ביותר היא החזה המזויף שאימה קנתה לה; ג'יימס, רווק הולל המבלה את רוב זמנו בחיפוש אחר מראה; ג'יי, שור הרבעה צעיר עם גוף מפוסל; סופי, נערת מסיבות עם לב של טומבוי ונטייה לריקוד על שולחנות וחשיפת חזה; וויקי, יפהפייה שחזותה המסנוורת מסתירה לב רגיש. נשמע רדוד, אבל הסדרה זכתה להצלחה אדירה בבריטניה ועונתה הרביעית קצרה שיא רייטינג של מיליון צופים לשלושת פרקיה הראשונים.


 

22:00 האחים בלוז | The Blues Brothers, ערוץ Yes3

במסגרת ה"בלתי נשכחים – סרטים שחייבים לראות". הסרט מבוסס על שתי דמויות אהובות מתוכנית המערכונים, "סאטרדי נייט לייב". פס הקול של הסרט נחשב לאחד הגדולים והאהובים ביותר בתולדות הקולנוע, והוא גם אחד הנמכרים שבהם. בעקבות הצלחת הסרט, המשיכו חברי הצוות להופיע בתור "האחים בלוז" אפילו אחרי מותו של בלושי ב-1982. העלילה: ג'ייק בלוז, רק השתחרר מהכלא, מצוות יחד את הלהקה הישנה שלו כדי להציל את בית היתומים הקתולי, שבו הוא ואחיו אלווד גדלו. שחקנים: ג'ון בלושי ("בית החיות"), דן אקרויד ("מכסחי השדים"), ארית'ה פרנקלין, ריי צ'ארלס, קארי פישר ("מלחמת הכוכבים"), ג'יימס בראון, קאב קאלוואי, ג'ון קנדי ("תקועים בדרך"), הנרי גיבסון ("מגנוליה"). במאי: ג'ון לנדיס ("בית החיות"), ארה"ב, 1979. הסרט משעשע בפני עצמו, אבל מה שעושה את הקסם הם השחקנים, מקוריות הבמאי וכמה קטעים מוזיקליים שמערבבים את הנשמה. ציון: ♥♥♥♥♥


 

22:30 אחיות/אויבות | My Evil Sister, ערוץ ביוגרפיה

תכנית המראה שנשים מסוגלות להיות אלימות ובמיוחד כלפיי "האחיות" שלהן. מיני סדרה על הקשר המורכב בין אחיות, שהוביל לרצח משותף או לרצח של "אחות" ע"י אחותה. הסדרה מנסה לחקור את התופעה דרך שחזורים וראיונות ולתת הצצה לרשע, על כל גווניו. ספוילר פרק ראשון - סטיבי ושרה, אחיות קרובות הנראות אותו דבר. שרה המובטלת מעצבנת את סטיבי שמצאה לה מטרה ראויה. סטיבי מנסה להלחם במכת הסמים בשכונה שלה ומתחילה לצלם בחשאי את המעשים הבלתי חוקיים של השכונה, אך מה גרם לסטיבי להגיע לבית החולים ולשרה להתחזות לסטיבי? הטריילר - שווה כל מילה נוספת.