המסך המפוצל

מנת היום 30/10/13

משמרת לילה, יתומים ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 29-10-2013
0 תגובות

21:00 משמרת לילה, ערוץ Yes דוקו

הבמאי איתמר חן ("המורה אירנה"), מביא את סיפורו של השוטר רפי. רפי מלס, השוטר השכונתי של שכונת קריית-משה ברחובות, שכונת מצוקה המאוכלסת בעולים מאתיופיה, מתעקש לתת לתושבים תקווה לעתיד טוב יותר. בימוי: איתמר חן; צילום: פיליפ בלאיש; עריכה: אריק להב ליבוביץ'; הפקה: יואב רועה, אורית זמיר – "גם הפקות". ישראל, 2013.

 

 

21:05 זוג משמיים: אוהבים ומורדים | Lovebirds: Rebel Lovers in India, ערוץ 8 (הוט)

הסיפור מתחיל עם הגעתם של סנג וארטי לניו דלהי ועוקב מקרוב אחר רגשותיהם. הזוג הצעיר, אורחים במקלט "קומנדו האהבה", מובילים אותנו אל חיי היומיום של המקלט בו תחלופת הזוגות הולכת וגדלה. מר סצ'דו עוזר להם להתמודד עם הבעיות ולפתוח פרק חדש בחייהם. בין אורחי המקלט נמצא את קארונש – שעונה על ידי המשטרה כי הואשם בחטיפת אשתו; בבלו וקלמש שנישאו בחשאי ועדיין רוצים להתקבל בכפר שלה; פאמידה האמיצה, אישה מוסלמית נשואה לגבר הינדי, המסתתר במקום סודי כדי לברוח מאביה המאיים על חייו. סיפוריהם שזורים במישורים רבים ומקושרים על ידי קולו של מר סצ'דו, שחולם על חברה חופשית וחסרת קאסטות ומעמדות,  המבוססת רק על אהבה. איטליה/הודו, 2012.

 

 

Lovebirds – Rebel Lovers in India from Gianpaolo Bigoli on Vimeo.


22:00 יתומים | Orphans, ערוץ MGM

דרמה - שני יתומים עניים שגונבים למחייתם מתחברים עם פושע מזדקן, שמחליט להפוך להיות האבא החדש שלהם. עם: אלברט פיני ומת'יו מודין. בימוי: אלן. ג'יי פקולה. ארה"ב, 1987. ציון: ♥♥♥♥♥



23:10 צעירים בלבד | Only The Young, ערוץ 8 (הוט)

זוכה פסטיבל  SILVERDOCS2012, זוכה פסטיבל TRUE/FALSE2012; הדוקומנטרי הטוב ביותר – פסטיבל הסרטים פילדלפיה 2012. רגע לפני כניסתם לעולם המבוגרים, שלושה תיכוניסטים מעיירה קטנה בדרום קליפורניה מעבירים את זמנם בין גלגשות ופאנק-רוק, הנשיקות הקטנות, ההתאהבויות הגדולות, והציפיות של הכנסייה המקומית. הסרט נמנע מפרשנות ונותן לגיבוריו לבטא את עצמם באופן חופשי: בעודם שרועים יחדיו על המיטה או מטיילים בשולי העיירה הם מעלים באופן טבעי שאלות קיומיות על אהבה, שעמום, פערי הדורות ותוכניות עתידיות. תשוקות הנעורים והחיבור לתרבויות אלטרנטיביות מתקיימים בהרמוניה יחסית עם נאמנות לכנסייה, אך נדמה שהדבר החשוב ביותר בחייהם הוא הידידות שמצאו אחד אצל השני. בעזרת חזון ויזואלי מרשים ומגובש, הסרט מעניק ייצוג ישיר ונטול שיפוטיות לנעורים באמריקה של אמצע הדרך. ארה"ב, 2012. ציון: ♥♥♥♥♥

 

 

***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.