המסך המפוצל

מנת היום 29/10/13

גיבורים ליום אחד, ברוקלין ביט ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 28-10-2013
0 תגובות

 21:00 גיבורים ליום אחד | One Fine Day, ערוץ 8 (הוט)

עם כל כך הרבה חוסר צדק בעולם, האם יכול אדם אחד לגרום לשינוי? הסרט מציג שישה סיפורים שונים על אומץ ונחישות שהשאירו חותם על החברה. נערה עיראקית צעירה שסירבה לפוצץ פצצה שנקשרה אליה בכוח. מדליסט אולימפי שבמעמד הזכייה הרים את אגרופו בכפפה שחורה, במחווה של סולידריות עם הקהילה האפרו-אמריקנית. תלמיד צ'יליאני שמחולל שינוי בחינוך. כנסייה בגרמניה שתרמה לנפילת חומת ברלין. האקר סיני המגן על חופש ביטוי באינטרנט ונזיר בורמזי המתעמת עם צבא מושחת. כל אחת מפעולות המחאה הלא אלימה הללו, היא הישג משמעותי ועוררה תהודה בחברה. אך מהו המחיר שנאלצו לשלם הגיבורים  כדי להילחם על המטרה שהם מאמינים בה? הולנד, 2011.

 


22:00 ברוקלין ביט | Brooklyn Brothers Beat The Best, ערוץ Yes3

בכורה ארצית בלעדית. ריאן או'נאן ביים, כתב ומשחק בתפקיד הראשי בקומדיה המוזיקלית אודות שלושה מוזיקאים שנפגשים ומקימים להקה שנשמעת על פי הגדרתם כשילוב של השיין והחבובות. ביחד הם נוסעים בטנדר קטן לתחרות להקות בלוס אנג'לס, וכמובן נקלעים להרפתקאות בדרך. שחקנים: ריאן או'נאן (“אייסמן”), פול מייקל וסטון ("גארדן סטייט"), ג'ייסון ריטר ("חינוכו של צ'רלי בנקס"), אנדרו מקארתי ("יפה בוורוד"). במאי: ריאן או'נאן, ארה"ב, 2012. ציון: ♥♥♥♥♥

 


22:00 החומר האפל של האהבה | The Dark Matter of Love, ערוץ Yes דוקו

האם המדע יכול לשנות את הדרך בה אנחנו אוהבים? מאשה בת ה-11 ומרסל וואדים, שני תאומים בני 5, עוזבים את רוסיה כדי להיות חלק ממשפחת דיאז, המתגוררת בוויסקונסין, ארה"ב. כשההתמודדות עם הילדים שגדלו במוסדות הופכת קשה יותר ממה שדמיינו, שוכרים הדיאזים שניים מהפסיכולוגים ההתפתחותיים המובילים בעולם כדי לעזור להם לבנות את משפחתם החדשה – באמצעות המדע. הסרט משלב את סיפורה של משפחת דיאז שלומדת לאהוב עם ניסויים מדעיים החוקרים את האהבה בין הורה לבין ילדו. בימוי: שרה מק'קארתי'. 93 דקות, אנגליה, 2012.

 


***

 

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.