המסך המפוצל

מנת היום 24/10/13

סוכני שילד, Revolution 2 ועוד

מאת: שי שגב

פורסם: 23-10-2013
2 תגובות

20:30 סוכני שילד | Marvel's Agents of S.H.I.E.L.D, ערוץ Yes אקשן

סוכני S.H.I.E.L.D היא אחת הסדרות המדוברות והמבטיחות של השנה – מהרגע שהוכרזה היא הלהיבה והציתה את דמיונם של מיליוני מעריצים ברחבי העולם שהתרגשו מהידיעה שגיבורי יקום "מארוול" יגיעו לטלוויזיה. סוכנות S.H.I.E.L.D היא סוכנות הגנה פנימית של האמריקנים, בראשותם של ניק פיורי (סמואל אל ג'קסון) וסוכניו הנאמנים, שהוצגה בסרטי מארוול השונים (איירון מן, קפטן אמריקה, ת'ור) וכמובן גם בסרט המצליח ביותר בשנה שעברה - "הנוקמים". בראש הסדרה עומדת דמותו של פיל קולסון, סוכנו הנאמן של פיורי, בגילומו של גרג קלארק. קלארק שגילם את הדמות בכל סרטי מארוול, חוזר לגלם את הדמות על המסך הקטן. את הסדרה כותב (יחד עם הכותבים הקבועים שלו) ג'וס ווידון, היוצר המיתולוגי של "באפי", "בית הבובות" ו"אנג'ל", שכמובן כתב וביים את "הנוקמים". את פרק פתיחת הסדרה ביים ג'וס ווידון, ומתארחת בו קובי סמולדרס (רובין, "איך פגשתי את אימא"), המשחזרת את תפקידה כמריה היל מהסרט.

 


22:00 Revolution 2, ערוץ Yes אקשן

בעונה הראשונה נחשפנו לגיבורי הסדרה, מיילס מת'יסון ואחייניתו אשר חברו יחדיו (כשבהמשך מצטרפים אליהם אימא שלה וחברם הטוב ביותר), במסע להשבת החשמל לעולם, לאחר שהחשמל בעולם כבה בנסיבות מסתוריות 12 שנים קודם לכן. הם יוצאים נגד "מיליציית מונרו" אותה מנהיג חברו הטוב ביותר (לשעבר) של מיילס, שאף היה גנרל וממקימי המיליציה, ומגיעים ל"המגדל", מעבדת מחקר סודית שם הם מצליחים להשיב את החשמל לרגע. ספוילר - בעונה השנייה: גיבורינו הגיעו למגדל והצליחו להחזיר את החשמל – מה שהוביל לשיגור הטילים הגרעיניים על אטלנטה ופילדלפיה. יוצר הסדרה, אריק קריפקה, חשף בקומיקון שנגלה שאכן לא ניתן היה לעצור את הטילים ואטלנטה ופילדלפיה הושמדו ורוב עלילת העונה החדשה תתרחש בטקסס. החשמל שחזר יכבה שוב והגיבורים יתמודדו מול קבוצה חדשה שנקראת "הפטריוטים" הטוענים שהם נציגי ממשלת ארה"ב שעדיין מושכת בחוטים.

 


23:10 הילד בעל שני הראשים | The Boy With Two Heads, ערוץ 8 (הוט)

"ציפיתי בכלל לתאומים" - כך אמרה מריה דה נזרה, צעירה מברזיל, שהופתעה לגלות רק דקות ספורות לפני שנכנסה לבית החולים כי היא עומדת ללדת תינוק עם שני ראשים. בתום ניתוח קיסרי הצליחו הרופאים ליילד בהצלחה את התינוק, במשקל של כ-4.5 קילוגרמים. באופן מוזר מעט, לתינוק הוענקו שני שמות: חזוס ועמנואל. לתינוק יש שני מוחות ושני עמודי שדרה, אך לב אחד וזוג ריאות אחד בלבד. למעשה, מדובר בתאומים סיאמיים החולקים גוף אחד, ולא ניתן להפרידם בניתוח. האם, בת 25, שלה שלושה ילדים נוספים, סיפרה כי לא ידעה על מצבו המיוחד של התינוק, מכיוון שלא ביצעה בדיקות אולטרה-סאונד במהלך ההיריון - היא גרה באזור כפרי נידח, שבו אין גישה למרפאות מודרניות.

 

 

 

***

מדור "מנת היום" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, על פי עדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת מלאה ומפורטת באתר בו הוא כותב עם הקלקת קישורית המילה ציון.