המסך המפוצל

ביקורת פיילוטים

עורכי האתר צפו בכמה מהסדרות שעלו בעונת הסתיו הנוכחית בארה"ב. זוהי התרשמותם

מאת: המערכת

פורסם: 09-10-2013
17 תגובות

Masters Of Sex

עם כל הכבוד לסדרות האחרות, זהו הפיילוט המרשים ביותר שראיתי עד כה בעונה הזו. הוא אינו מושלם ונראה שיש עוד מקום לשיפור ולפיתוח של הדמויות והעלילה, אבל קשה שלא להתרשם אחרי צפייה בו כי מדובר בסדרה הטובה ביותר שעלתה לשידור בעונה הנוכחית.

 

הסדרה מגוללת את סיפורן של שתי דמויות אמיתיות לחלוטין שפעלו בעיקר בשנות ה- 50: וויליאם מאסטרס ווירג'יניה ג'ונסון. שני אלה חברו יחד כדי לחקור את ההתנהגות המינית של בני האנוש, והמחקרים שלהם זכו לפרסום נרחב והייתה להם משמעות רבה על אופן תפיסת המיניות, הבנת ההתנהגות האנושית בשעת קיום יחסי מין, המצאת מכשור לשיפור הגירוי המיני, ההנאה מהמין ועוד.

 

הסדרה נפתחת בשנת 1953 כאשר ד"ר מאסטרס (מייקל שין) גינקולוג מצליח ושאפתן מחליט לנקוט יזמה ולהשקיע זמן ומשאבים בחקר המיניות בניגוד לדעתו של מנהל בית החולים שהוא עובד (בו ברידג'ס הוותיק בהופעת אורח). כשהוא מקבל את ההחלטה לפתוח במחקר הוא מבין שעליו למצוא שותפה ממין נקבה ומגיע אל וירג'יניה (ג'יני) ג'ונסון (בגילומה של ליזי קפלן המצוינת שגונבת לחלוטין את ההצגה) – זמרת מועדונים לשעבר ומזכירה בהווה, ועד מהרה שניהם מתחילים בסדרת ניסויים שמטרתם לבחון סוגיות שונות הנוגעות במיניות האדם. ברקע נמצא ד"ר אית'ן האס (ניקולס ד'אגוסטו) בן טיפוחיו של מאסטרס שמתאהב מעל לראשו בג'יני ומקנא במנטור שלו שמבלה שעות ארוכות במחיצתה בעבודה. דמות בולטת נוספת היא אשתו של ד"ר מאסטרס, ליבי (קייטלין פיצג'ראלד ) שאינה מצליחה להיכנס להריון חרף ניסיונות ארוכים ונותרת מתוסכלת ועצובה.

 

מהפרק הראשון ניתן להתרשם כי מדובר בסדרה חכמה שנוגעת באופן אותנטי באחד הנושאים שלא זכו להתייחסות מעמיקה בטלוויזיה האמריקנית – מיניות. הסדרה מציגה בצורה נבונה ועדינה את הבורות העצומה בנושא בשנות ה- 50, ההתעלמות מרצונותיה וצרכיה של האישה, הפוריטניות המלווה בעיסוק בנושא ואת מאבקי הכוחות הבין מגדריים בין גברים לנשים באותה תקופה.

 

השורה התחתונה – מדובר בסדרה מסקרנת ואיכותית שעשויה להפוך לפנינה אמיתית. (איתן גשם)

 

תאריך שידור הפיילוט: 29/9/13

הסדרה תשודר בארץ בערוצים Yes OH ו-HOT3. תאריך שידור הפרק הראשון:

12/10/13

 

 

Marvel’s Agent of S.H.I.E.L.D

אחת הסדרות המדוברות ביותר בעונת השידורים הנוכחית. יש לא מעט סיבות טובות לכך (סדרה של "מארוול", הרכיבה על ההצלחה האדירה של "הנוקמים",  קלארק גרג מקבל עוד הזדמנות להראות מה הוא יודע), אבל כולם יודעים שיש סיבה אחת עיקרית לבאזז הגדול – ג'וס ווידון חוזר לטלוויזיה! טוב, סוג של חוזר...

 

למי שלא בקיא בנעשה מאחורי הקלעים – ווידון התבקש לעזור בפיתוחה של הסדרה במטרה למנף את ההצלחה של הסרטים האחרונים של "מארוול" ולשמור אותם בתודעה. ווידון עצמו עסוק מאד בעבודה על "הנוקמים 2" ובפרויקטים אחרים ולכן אינו משמש כשואוראנר של הסדרה, אבל מעורב בנעשה, מסייע בגיבוש קווי עלילה, משכתב תסריטים וכיו"ב (בפרק הראשון הוא כנראה היה מעורב יותר). אחיו של ג'וס, ג'ד ווידון ואשתו מוריסה טאנצ'רואן ינהלו את הסדרה, יחד עם ג'פרי בל (שהיה השואוראנר של "אנג'ל" בעונות 4 ו- 5).

 

אז איך היה פרק הפתיחה? מהנה למדי. חשוב להדגיש כבר עתה: זו כנראה לא תהיה "באפי" חדשה, ואין טעם לצפות להרבה עומק ואמירות פילוסופיות/חברתיות וכו'. בטח לא בפרקים הראשונים. כאן מדובר בסדרה בעלת כוונה מסחרית בלתי מוסתרת, אבל יש לה גם כוונה להנות את הקהל כמה שיותר. ואכן, כמיטב המסורת הווילונית הפרק רווי בשנינויות, התחכמויות שמבוססות על שימוש בז'אנר במטרה ללעוג לו, מסתורין לגבי חלק מהדמויות ושילוב של אקשן, מתח, דרמה וקומדיה.

אשר לדמויות – כיף לראות את קולסון (קלארק גרג) חוזר לעניינים, גם אם לא ברור כיצד ומדוע חזר לחיים (בתקווה שהסוד קשור במשהו מגניב ולא מעפן וצפוי). הדמות של הסוכן וורד (ברט דלתון) נראית קצת משעממת ואפשר רק לקוות שתפתיע בעתיד. מלינדה מיי (מינג-נה וון) נראית דמות מעניינת שמסתירה סודות לא נעימים מעברה אבל אפשר לנחש שהיא לגמרי באד-אס מאחורי החזות של זו שאינה מוכנה לצאת לשדה הקרב. סקיי (קלואי בנט) גנבה בינתיים את ההצגה אבל אני לא לגמרי בטוח שאנחנו יודעים עליה הכול והצמד פיץ וסימונס (איאיין דה קסטקר ואליזבת הנסטרידג') נראים חמודים מאד, אם כי לא ראינו מהם הרבה בפרק הזה.

 

השורה התחתונה – כיף ומגניב, אם כי קצת יותר עומק בכל זאת לא היה מזיק.  (איתן גשם)

 

תאריך שידור הפיילוט: 24/9/13

תאריך שידור בארץ (יס אקשן): 24/10/13


 

The Michael J. Fox Show 

איזה יופי לראות את מייקל ג'יי. פוקס על המרקע שוב. והוא נראה טוב. 

בסדרה שנושאת את שמו, מייקל ג'יי. פוקס משחק את מייקל הנרי, מגיש חדשות שחלה בפרקינסון ועקב כך עזב את עבודתו. בפרק הראשון הוא חוזר לעבודתו הקודמת, לא בלי הרבה חששות. הפרק היה בחלקו סוג של מוקומנטרי המציג את הדמויות, עם התירוץ של "הבת התיכוניסטית עושה סרט קצר על אבא שלה בשביל שיעור שקר-כלשהו בבי"ס".

 

זו קומדיה מהדור החדש, אין פה פסקול של צחוק מוקלט, והיא יותר דרמה מקומדיה. סה"כ היה פרק טוב, אני בהחלט רואה פה פוטנציאל ואני חושבת שאמשיך לעקוב.

 

בין השחקנים המוכרים שזיהיתי: קייטי פינרן (שרון, האחות הגדולה מ"וונדרפולס") ו-וונדל פירס (באנק מ"הסמויה"). לא זיהיתי אבל ימד"בתי: בטסי ברנדט (מארי מ"שובר שורות). (roswella)

 

תאריך שידור הפיילוט: 26/9/13

 

 

The Goldbergs

בערך-קומדיה על משפחת גולדברג, משפחתו של יוצר הסדרה אדם גולדברג, כפי שהייתה בשנות השמונים. במשך כל הפרק בני המשפחה צועקים אחד על השני, כי כנראה זה אמור להצחיק. זה לא מצחיק.

שחקן מוכר: ג'ורג' סיגל ("תהרוג אותי וזהו") בתפקיד הסבא. (roswella)

תאריך שידור הפיילוט: 24/9/13

 

 

The Millers

אולי יש לציין שעל השניות הראשונות של הסדרה פיתחתי אנטגוניזם מכיוון שוויל ארנט (ג'וב מ"משפחה בהפרעה") משחק שם, ואני לא סובלת אותו. אבל איך אפשר שלא לאהוב את הקומדיה הזו? הנה אני אסביר. לפתע פתאום זוג המילרים החליטו להיפרד, לאחר 45 שנות נישואים. האב עבר לגור עם הבת ומשפחתה, והאם עברה לגור עם הבן שרק לאחרונה נפרד מאשתו ומנסה להתחיל חיים חדשים כרווק. בדיחות פלוצים ובדיחות ההורים-מדברים-על-סקס-מול-הבן-המתייסר. לסיכום, לא אתפלא אם הסדרה תבוטל בעוד 3... 2... 1.. (roswella)

תאריך שידור הפיילוט: 3/10/13

 

 

 

Ironside

דיוויד שור יוצר הסדרה "האוס"  סיפר פעם שהוא רצה שדמותו של האוס, גיבור הסדרה, תשב בכיסא גלגלים, אך מכיוון שהרשת (FOX) סירבה בתוקף, ואמרה שזה ייקר מדי את העלויות הם התפשרו לבסוף על צליעה. רשת NBC החליטה לחדש את הסדרה איירונסייד על השוטר/בלש היושב בכיסא גלגלים, ולמרות שלרוב האנשים ההחלטה הזו נשמעה תמוהה ונואשת לחדש את תהילת העבר, משהו בי העריך את הרשת ולו רק על המוכנות שלהם לבנות בימינו סדרה שבמרכזה דמות שכזו.

 

כמי שלא ראתה את הסדרה המקורית ויכולה רק לשפוט את פרק הפיילוט עצמו, הרגשתי תחושת פספוס לאורך חלק גדול של הפרק. עלילת התעלומה השבועית לא הייתה שום דבר שלא ראינו באינספור תכניות משטרה, וחשיפת הסיפור של איירונסייד נעשתה בפרק  מהר מדי לטעמי, בלי שיינתן לנו זמן להיקשר לדמותו קודם לכן.  הרגשתי כאילו הסדרה עדיין לא החליטה במה היא רוצה להתמקד ובידיו של מישהו כמו דיוויד שור היא הייתה יכולה להגיע למקומות הרבה יותר מעניינים. מכיוון שיש לי עניין אישי באופן שבו מוצגות דמויות מוגבלות על המסך, ומכיוון שנראה לי שיש לדמויות לאן להתפתח עם תסריטים קצת יותר טובים ומהודקים, אני מתכוונת להמשיך לצפות בפרקים הבאים, למרות שאני לא בטוחה שלסדרה יינתן מספיק זמן כדי למצוא את הכיוון שלה, ולממש את הפוטנציאל הגלום בה לדעתי, והמאוד לא ממומש בינתיים. (אורלי)

תאריך שידור הפיילוט : 2/10/13